دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت درد و سوزش ساق پا چیست و چگونه درمان میشود ؟
22
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سوزش ساق پا : بسیاری از علل این احساس سوزش با یک بیماری عصبی محیطی مرتبط است که نوعی آسیب عصبی است که منجر به احساس سوزش و بی‌حسی در دست و پا می‌شود. تا انتها با ما باشید.

سوزش ساق پا

سوزش ساق پا یکی از بیماری هایی است که هر کسی در طول دوران زندگی خود ممکن است دچار آن شود، سوزش ساق پا گاهی به سرعت خوب می شود و گاهی نیز تا مدت ها به همراه شما باقی می ماند. درمان سوزش و درد در ناحیه ساق پا را حتما جدی بگیرید و به هیچ وجه از کنار آن به سادگی نگذرید.

سوزش ساق پا دارای انواع بسیار گوناگونی می باشد، چند مورد از مشهور ترین این دردها و سوزش ها را می توان نام برد: سوزن سوزن شدن، درد بی حس کننده، درد نوک تیز و ... که برای هر کدام درمان خاصی وجود دارد.

علت های سوزش و درد ساق پا

سوزش و درد در ناحیه ساق پا ممکن است دلایل بسیار متنوعی داشته باشد که بعضی از این علت ها می تواند خطرناک باشد و نیاز به مراجعه به پزشک دارد و بعضی دیگر نیز با استراحت و درمان های خانگی قابل درمان می باشد. یکی از مهم ترین علت های سوزش در ناحیه ساق پا درد هایی است که در ناحیه بین پاشنه و لگن رخ می دهد و درد آن به ساق پا انتقال پیدا می کند. علت دیگر سوزش در این ناحیه آسیب هایی است که در یک حادثه ممکن است بر شما وارد شده باشد.

بیماری های عروقی نیز می تواند یکی از دلایلی باشد که در ساق پا احساس سوزش کنید. ورزش و فعالیت بدنی بیش از اندازه می تواند صدمات جدی بر ساق پای شما وارد کند که باعث درد و سوزش در ناحیه ساق پا می شود. برخی دیگر از علت های سوزش ساق پا را می توان به عواملی همانند مشکلات عصبی ربط داد.

علت درد و سوزش ساق پا چیست و چگونه درمان میشود ؟

گرفتگی عضلانی می تواند باعث درد در ناحیه ساق پا شود

یکی از مهم ترین دلایلی که ممکن است باعث شود که شما احساس سوزش در ناحیه ساق پا داشته باشید گرفتگی عضلانی در این قسمت از بدن می باشد، برای این که این درد و سوزش را از بین ببرید بهترین کار این است که پای خود را به صورت صاف نگه دارید و رو به جلو آن را بکشید البته برای این کار بهتر است کسی شما را کمک کند.

یکی دیگر از درمان های گرفتگی عضلانی در ساق پا کشش و ماساژ این ناحیه می باشد البته به این نکته باید دقت کنید که این روش ها همانند مسکن ها نمی توانند درد را به صورت ناگهانی آرام کنند بلکه درمان به این طریق به آرامی و آهستگی صورت می گیرد. اگر درد شما بیش از حد تحمل می باشد می توانید از یک قرص مسکن معمولی برای تسکین درد خود استفاده کنید.

لخته شدن خون در پا عامل دیگر سوزش ساق پا

بیماری ترومبوز ورید عمقی DVT که نام بیماری لخته شدن خون در ساق پا می باشد می تواند عامل اصلی درد و سوزش در ساق پا باشد، این بیماری باعث می شود تا خون در اطراف رگ های اصلی و مهم و عمیق پا لخته ببندد و باعث مسدود شدن مسیر خون در بدن شود و در نتیجه این عمل باعث می شود تا یک تورم یک طرفه در داخل پا ایجاد شود و این تورم نیز می تواند باعث گرمای شدید در این قسمت از بدن و همچنین دردی بسیار وحشتناک در قسمت ساق پا شود.


بیشتر بخوانید :

چگونه ورم پا را در خانه درمان کنیم ؟

علائم نقرس پا چیست و چگونه درمان میشود ؟

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

وحید محقق



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (22 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits