دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص حیرت انگیز خوردن اسپند (اسفند) برای لاغری
101
زمان مطالعه: 6 دقیقه
تأثیرات اسپند (اسفند) برای لاغری و کاهش وزن به کمک تحقیقات گوناگون اثبات شده است. دانه‌ها و روغن این گیاه علاوه بر چربی سوزی فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

خواص اسفند برای لاغری

آیا می‌دانید یکی از مواد کارآمد موجود در طبیعت برای چربی سوزی و کاهش وزن، اسپند است؟ از آنجایی که این ماده طبیعتی گرم دارد، می‌تواند در زمینه لاغری بسیار سودمند بوده و اثرات شگفت انگیزی را به همراه داشته باشد. در این مقاله درباره فواید اسفند برای لاغری، نحوه مصرف آن و عوارض ناشی از زیاده‌روی در خوردن آن مطالبی عنوان شده است.

یکی از راه های کم کردن دور شکم استفاده از گیاه اسفند می باشد. اسفند یا اسپند ۷۰ مرض را درمان می کند، گرم و خشک است و لذا وزن را کم (کاهش وزن و لاغری) می کند و خوردن ۴۰ روز آن باعث روشن شدن حکمت در دل می گردد.

نحوه خوردن اسفند برای لاغری

حداقل خوراک آن ۳ دانه و حداکثر یک قاشق غذاخوری است.اسفند مغز را گرم می کند و باعث شادابی مغز و زداینده میکرب هواست (مخصوصا صبح) و خوراک اسفند سودازدا و بلغم زدا است (به شرطی که جویده نشود). جویدن اسفند باعث سمی شدن آن می شود

نحوه خوردن اسپند برای لاغری به طور معمول به دو صورت انجام می‌پذیرد:

  1. بلعیدن دانه‌های اسپند به همراه آب
  2. خوردن پودر اسپند به صورت کوبیده و یا حل شده در آب

در حالت اول باید یک قاشق اسپند معمولی را در دهان گذاشته و با کمک آب، قورت دهید. در این روش تلخی اسپند را متوجه نخواهید شد. اما در حالت دوم یعنی خورد پودر اسپند ممکن است کمی تلخی آن را حس کنید.

چه میزان اسفند برای لاغری باید مصرف شود ؟

اسفند (اسپند) را همه باید یک دوره ۴۰ روزه ، روزی یک قاشق مرباخوری اجرا کنند چون اسفند سودا زدا و بلغم زدا است، از این جهت شجاعت آفرین است و تقریبا همه بلغم اضافه دارند، اگر با خوردن آن مشکل دارید لااقل روزی یک مرتبه اسفند را دود کنید تا هم فضا و هم مغز استریل شود و در خانه هایی که مریض هست صبح و شب حتما دود کنند.

طبق بررسی‌ها انجام شده در طب سنتی، گفته می‌شود که در هر بار استفاده از اسپند برای لاغری حداقل باید ۳ دانه از آن و حداکثر یک قاشق غذاخوری از پودر آن خورده شود.

مدت زمان خوردن اسفند (اسپند) برای لاغری

مدت زمان مصرف اسپند برای رسیدن به نتیجه دلخواه بسیار حیاتی است. اسفند یا همان اسپند را همه باید به طور معمول باید در یک دوره ۴۰ روزه و به میزان یک قاشق مرباخوری مصرف کنید.

شستن اسپند (اسفند) برای خوردن

اسپند را در یک سبد یا پارچه توری ریخته و چند بار آن را با آب سرد آب کشی نموده و سپس آن را خشک کنید. این کار باعث می‌شود سموم و مضرات اسپند خوراکی خارج شده و شما بتوانید به راحتی از خواص اسپند برای لاغری دور شکم خود استفاده کنید.

اسفند برای لاغری

خواص اسپند (اسفند) برای لاغری و دیگر مشکلات

  1. خوردن اسپند ۷۰ مرض را درمان می‌کند، طبیعت این ماده گرم و خشک است و باعث کاهش وزن و لاغری نیز می‌شود.
  2. خوردن اسپند مخصوصاً در صبح سودا زدا و بلغم زدا است.
  3. خوردن یا استفاده از ضماد روغن اسپند می‌تواند برای حل مشکلاتی مانند فلج، لقوه، رعشه، سستی، صرع و پرش ناگهانی اعضای بدن موثر واقع شود
  4. حقنه یا تزریق واژینال و یا تنقیه آنال اسپند برای تسکین درد کمر و سیاتیک و سردی کلیه و رحم، نافع هست.
  5. شیاف مقعدی پودر ریشه اسپند عروق و خون بواسیر را باز می‌کند.

پیامبر اکرم می‌فرمایند: هر کس به مدت چهل روز، هر صبح ناشتا، یک مثقال «یک قاشق غذاخوری» اسپند حل شده در آب را بخورد، نور حکمت در دلش روشن می‌شود و از ۷۲ مریضی که کمترین آن‌ها جذام باشد، ایمنی می‌یابد.

مضرات مصرف بیش از اندازه اسپند

بررسی‌ها نشان داده است که سمی بودن این گیاه به اندازه است که حتی حیوانات هم با مصرف بیش از اندازه آن دچار مسمومیت می‌شوند و مواردی از مرگ از و میر در حیوانات نیز گزارش شده است؛ بنابراین باید در میزان مصرف آن دقت ویژه‌ای شوده چرا که مصرف بیش از حد و نا صحیح اسفند باعث عوارضی همچون موارد زیر خواهد شد:

  • به وجود آمدن تشنج
  • ایجاد تهوع
  • بروز سکسکه
  • ایجاد ترشح بیش از حد بزاق
  • ایجاد اختلال در سیستم اعصاب مرکزی

نکات کاربردی و مهم درباره مصرف اسپند برای لاغری

  1. توجه کنید که از اسپند خوراکی برای این منظور استفاده نمایید.
  2. اسپند برای افراد گرم مزاج مضر بوده و توصیه می‌شود با مصلحات آن مانند سکنجبین و میوه‌های ترش مصرف شود.
  3. از خوردن اسپند در زمان مصرف داروهای افسردگی پرهیز کنید.
  4. مقدار مصرف اسفند در حدود یک قاشق مربا خوری یا ۵ الی ۱۰ گرم بوده و بیشتر از این سمی و خطرناک است.
  5. هیچگاه نباید اسپند را جوید، زیرا جویدن اسفند باعث سمی شدن آن می‌شود.
  6. در قدیم برای کم کردن میزان سمی بودن اسفند آن را در آب چند بار خیس و سپس استفاده می‌کردند.
  7. همچنین اگر با خوردن آن مشکل دارید می‌توانید روزی یک مرتبه اسپند را دود کنید تا هم فضا و هم مغز استریل شود. همچنین پیشنهاد می‌شود در خانه‌هایی که مریض هست صبح و شب حتما اسپند دود شود.


بیشتر بخوانبد:

فواید اسپند (اسفند) برای دور کردن بلا و چشم زخم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (101 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits