دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 مزیت شگفت انگیز صابون علف لیمو برای پوست و مو
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
صابون علف لیمو به عنوان یک عامل ضد باکتری و ضد قارچ عمل می کند و برای پوست مستعد جوش و آکنه مفید است.صابون علف لیمو ضد باکتری، ضد میکروب و ضد قارچ است

آیا دوست دارید از صابونی استفاده کنید که علاوه بر بهبود سلامت پوست مزایای دیگری نیز داشته باشد؟ صابونی که در موردش صحبت خواهیم کرد، صابون علف لیمو است. مزایایی این صابون بسیار زیاد است و در راس لیست صابون های ضروری قرار دارد. آیا می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آن بدانید؟ مطالب ما را به دقت بخوانید.

صابون علف لیمو

علف لیمو گیاهی است که بومی هند و چند مکان دیگر در آسیا است. این گیاه برگ های بلند با لبه های دندانه دار دارد و عطر و رایحه تند لیمو دارد. ناگفته نماند که50 نوع علف لیمو وجود دارد.

این گیاه به طور گسترده در پخت غذا استفاده می شود. عنصر اصلی علف لیمو، سیترال است که به دلیل کاربردش در صنعت عطرسازی مشهور است. علف لیمو ضد باکتری، ضد میکروب و ضد قارچ است. علف لیمو در محصولات طبیعی نیز کاربرد دارد از جمله در فرمول تولید اسانس، صابون های دست ساز، محصولات بهداشتی اسپا و محصولات مراقبت از پوست طبیعی استفاده می شود.

چگونه صابون علف لیمو ساخته می شود؟

صابون علف لیمو عمدتا توسط روش فرایند سرد ساخته می شود تا خواص طبیعی خود را حفظ کنند. در ترکیبات این صابون، سایر گیاهان و روغن های ضروری برای انواع مختلف پوست نیز استفاده می شوند. مزایای صابون علف لیمو به شرح زیر می باشد:

فواید صابون علف لیمو برای پوست

مزایای صابون علف لیمو برای پوست و مو

1- درمان جوش ها:

صابون علف لیمو به عنوان یک عامل ضد باکتری و ضد قارچ عمل می کند و برای پوست مستعد جوش و آکنه مفید است. برای نتایج بهتر به طور منظم از آن استفاده کنید.

2. تونر پوست:

صابون علف لیمو مانند یک تونر پوست عمل می کند، منافذ باز پوست را جمع می کند و بافت ها و عضلات را سفت می کند. این صابون چین و چروک را کاهش می دهد، پس برای داشتن پوستی سفت و درخشان از این صابون استفاده کنید.. با داشتن ماهیچه ها و بافت های سفت می توانید از چین و چروک جلوگیری کنید، از این رو این صابون به عنوان عامل ضد پیری عمل می کند که همیشه پوست شما را تازه و جوان نگه می دارد.

3- لایه برداری پوست

صابون علف لیمو به عنوان لایه بردار برای انواع مختلف پوست موثر است. این صابون به آرامی پوست را پاکسازی می کند. علاوه بر این، با از بین بردن سلول های مرده بافت پوست را بهبود می بخشد و از این طریق مانع تشکیل جوش های سرسیاه و سر سفید می شود. همچنین این صابون در باز کردن منافذ مسدود شده پوست مفید است.

صابون علف لیمو، لایه بردار و ضدجوش

4- به عنوان ضد عفونی کننده دست:

چه بهتر که از صابون مخصوص دست علف لیمو به جای ضد عفونی کننده دست استفاده کنیم! علف لیمو دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است که در از بین بردن باکتری ها موثر است. مصرف این صابون برای کودکان نیز سالم و بی خطر هست.

5- دئودورانت(خوشبو کننده بدن و ضدتعریق)

صابون علف لیمو به عنوان دئودورانت طبیعی عمل می کند و مانع بدبو شدن بدن می شود. خواص ضد باکتری علف لیمو از بوهایی که باعث ایجاد باکتری ها می شوند جلوگیری می کند و بر خلاف سایر دئودورانت هایی که روی پوست ناملایم هستند، این صابون اثر مطلوب و ملایمی بر روی پوست دارد. استفاده از صابون علف لیمو به صورت منظم برای رفع بوی بد بدن و عرق بیش از حد موثر است. تا زمان به دست آوردن نتایج مطلوب، شما باید کمی صبور باشید.

6- کمک به کاهش سلولیت(تجمع چربی)

استفاده از صابون علف لیمو، سلولیت(تجمع چربی وعفونت پوستی) را به حداقل می رساند. ابتدا صابون را به خوبی روی پوست ماساژ دهید. سپس، پوست را با استفاده از یک برس شستشوی بدن به آرامی بشویید و شستشوی نهایی را انجام دهید.

صابون علف لیمو، ضد قارچ و ضد باکتری

7- بهبود سلامت مو:

برخی از قالب های صابونی به طور انحصاری برای تمیز کردن مو ساخته شده اند. صابون علف لیمو، هنگامی که با روغن و اسانس ها یا روغن های حامل ترکیب می شود، ترکیبی عالی برای مو می سازد. شما می توانید صابون علف لیمو را با روغن هایی مانند روغن اوکالیپتوس، چریش و کافور مخلوط کنید تا ترکیبی مناسب برای موهای تمیز و درخشان تولید کنید. این روغن ها عمدتا برای کاربردهای درمانی استفاده می شود، مخصوصا برای جلوگیری از عفونت و شپش مو و خارش و خشکی پوست سر. برای نتایج بهتر شما می توانید صابون و شامپو خانگی خود را با توجه به نوع پوستتان بسازید.

8- رفع تنش و استرس

علف لیمو دارای اثر آرام بخش است؛ بنابراین، حمام کردن با صابون علف لیمو با مخلوط اسانس اسطوخودوس بهترین تجربه اسپا و پاکسازی پوست است که تابحال می توانستید داشته باشید.

9-جلوگیری از نیش حشرات

سیترونلول، یکی از مواد شیمیایی موجود در علف لیموست.این گیاه یک حشره کش خفیف است. اگرچه برای جلوگیری از نیش پشه های خطرناک اطمینان بخش نیست، اما از برخی نیش های حشرات جلوگیری می کند. برای جلوگیری از نیش حشرات، می توانید چندین صابون گیاهی را در کابینت و قفسه ها قرار دهید.

10- قابل استفاده برای حیوانات:

استفاده از صابون علف لیمو برای حیوانات، از عفونت ها و کک ها جلوگیری می کند. این گونه صابون به شکل صابون مایع همراه با ترکیبات دیگر در دسترس است. برای کسانی که حیوانات خانگی دارند می توانند از مایع / صابون علف لیمو استفاده کنند.

مزیت های صابون علف لیمو برای پوست و مو و زیبایی

موار احتیاط

صابون علف لیمو ممکن است باعث ایجاد آلرژی شود. قبل از استفاده از آن، پچ تست(تست حساسیت پوستی ) انجام دهید. در صورت هر گونه تحریک وسوزش از مصرف آن خودداری کنید.

آیا شما تاکنون از صابون علف لیمو استفاده کرده اید؟ آیا مزایای دیگر صابون علف لیمو را می دانید؟ در صورتی که تجربه ای داشته اید با ما به اشتراک بگذارید!

با مجله دلگرم همراه باشید تا در مورد خواص صابون های گیاهی و طرز ساخت صابون های گیاهی بیشتر بیاموزید.

در این رابطه بخوانید:

10 مزیت معجزه آسای صابون بلغور جو دو سر برای پوست و زیبایی

فواید بی نظیر صابون نمک دریا برای زیبایی پوست و مو

فواید بی نظیر صابون زغال فعال در زیبایی و مراقبت از پوست و مو

فواید بی نظیر صابون رزماری برای پوست های چرب +طرز ساخت خانگی آن

فواید صابون آلوئه ورا برای پوست صورت ( طرز ساخت این صابون )

طرز ساخت صابون خانگی جعفری برای کاهش لکه های صورت

فواید بی نظیر صابون اسطوخودوس برای پوست و مو + طرز ساخت خانگی

ترجمه و گرد آوری
سهیلا مقصودی
بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits