دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر صابون نمک دریا برای زیبایی پوست و مو
21
زمان مطالعه: 8 دقیقه
صابون نمک دریا Sea salt soap برای پوست بسیار مفید است.خاصیت درمانی نمک دریا برای درمان آکنه و لایه برداری صورت با صابون نمک دریا پوست کاملا سم زدایی می شود و آلودگی ها از سطح پوست دفع می شود

صابون نمک دریا برای پوست بسیار مفید است، نه تنها سموم بدن را دفع می کند و التهاب را کاهش می دهد، بلکه حاوی مواد معدنی زیادی است که برای پوست مفید است مانند منیزیم، روی، کلسیم، پتاسیم و ید.

صابون نمک دریا ( Sea salt soap ) یا صابون دریایی

ترکیب قدرتمند مواد معدنی در نمک دریا، در تسکین و آرامش عضله و پاکسازی پوست موثر است، و گردش خون را افزایش می دهد. برخلاف تصور اکثر مردم، صابون نمک دریا موجب خشکی پوست نمی شوند، بلکه نمک دریا برای بهبود بافت پوست و تامین رطوبت و هیدراتاسیون، تعادل رطوبت و آزاد سازی احتباس آب بسیار موثر و مفید است. صابون نمک یک صابون معمولی نیست، بلکه به صورت اسپا عرضه می شود، و معمولا از 80٪ روغن نارگیل، 15 تا 20 درصد مواد پرچرب از جمله روغن یا کره اضافی و 50 تا 100 درصد نمک ساخته می شود.

حمام کردن با نمک دریا

نمک دریا فواید متعددی برای پوست دارد. اضافه کردن نمک دریا در وان حمام، با حذف آلودگی ها و سموم از بدن اثر آرامش بخشی برای بدن دارد. نمک حمام این روزها به طور چشمگیری محبوب شده است. علاوه بر این، نمک دریا در محصولات زیبایی متعددی استفاده می شود. برخی از مزایای آن برای پوست به شرح زیر است:

مزایای نمک دریا برای پوست

مزایای نمک دریا برای پوست

1- خاصیت درمانی نمک دریا

نمک دریا خاصیت های درمانی ایده آلی دارد. حمام نمک، خشکی و خارش پوست را از بین می برد و همچنین بیماری های پوستی از جمله اگزما و پسوریازیس(بیماری پوستی صدف) را درمان می کند. با باز شدن منافذ پوست و بهبود گردش خون و آبرسانی به بافت ها، سرعت بهبود پوست را تسهیل می کند. علاوه بر این، پوست را نرم و لطیف می کند و خطوط ظریف، چین و چروک و سلولیت را کاهش می دهد. صابون نمک دریا به عنوان مرطوب کننده برای پوست خشک و ترک خورده استفاده می شود و پوست های چرب را نیز متعادل می کند.

2- درمان آکنه

صابون نمک دریا می تواند آکنه را کاهش دهد.برخی از افراد با کمک صابون طبیعی نمک دریا، نتایج شگفت آوری را در درمان آکنه تجربه کرده اند. نمک دریا کمک می کند تا پوست به تدریج لایه برداری شود، ضمنا باعث سم زدایی پوست شده و به تعادل چربی پوست کمک می کند. در نیتجه منجر به پوستی بدون آکنه می شود.

نمک دریا اغلب در صابون، ماسک ها، تونرها و پاک کننده ها برای درمان آکنه استفاده می شود. گوگرد به سنتز اکسیژن کمک می کند، در حالی که پتاسیم تعادل آب را برای متابولیسم سلول ها حفظ می کند، بنابراین جذب مواد غذایی برای از بین بردن ناخالصی و آلودگی امکان پذیرمی شود. کلسیم منافذ پوست را پاکسازی می کند، غشاهای سلولی را قوی تر می کند و منیزیم آلودگی و سموم را از پوست رفع می کند.

3- لایه برداری صورت

نمک دریا به راحتی پوست را لایه برداری می کند می توانید از لیف حمام هم استفاده کنید. صابون نمک دریا سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوستتان را جوان تر و درخشان تر می سازد. مخلوطی از 1 قاشق چای خوری نمک ریز خرد شده و 1 قاشق چای خوری روغن زیتون را آماده کنید و به صورت ماساژ دهید. این مخلوط برای لایه برداری پوست بسیار موثر است.

صابون نمک دریا برای پوست و مو

4- چربی پوست را متعادل می سازد

صابون نمک دریا باید به شکل متفاوت فرموله شود تا نمک از هم گسسته نشود، به همین علت صابون های نمک دریا دارای ترکیباتی فوق العاده چرب هستند. با کمک صابون نمک دریا پوست به تدریج لایه برداری می شود، و در همان زمان به آرامی نیز تغذیه می شود.

5- سم زدایی با صابون نمک دریا

با صابون نمک دریا پوست کاملا سم زدایی می شود و آلودگی ها از سطح پوست دفع می شود، به قدری که برای سم زدایی نیازی به حمام نمک نخواهید داشت.

حمام نمک به سم زدایی پوست کمک می کند. آب گرم منافذ پوست را باز می کند. این کار موجب می شود تا مواد معدنی در پوست نفوذ کنند در نتیجه پاکسازی عمیق پوست را امکان پذیر می سازد. حمام نمک دریا از سموم و باکتری های مضری که در طول روز جذب پوست شده اند جلوگیری می کند و کمک می کند که پوست جوان تر و شاداب تر به نظر رسد.

6- استفاده از نمک دریا به عنوان تونر پوست

نمک دریا برای کاهش چربي صورت کاربرد دارد. برای این منظور، مقداری آب ولرم و 1 قاشق چای خوری نمک را در یک بطری کوچک بریزید و به صورت اسپری کنید. از تماس با چشمانتان جلوگیری کنید. این اسپری به عنوان یک تونر پوست عمل می کند.

7- درمان پف چشم

برای درمان پف چشم ها، می توانید پنبه ای را در 1 قاشق چای خوری نمک دریا و آب گرم خیس کنید و به اطراف چشم بمالید.

8- اسکراب پوست با نمک دریا

اسکراب نمک را می توان برای لایه برداری سلول های مرده پوست (دست و پا) و بهبود گردش خون استفاده کرد. پس از دوش یا حمام، زمانی که پوست هنوز مرطوب است، نمک را و به آرامی بر روی دستها و پاها و صورت بمالید.

حمام نمک روشی برای سم زدایی بدن
حمام نمک روشی برای سم زدایی بدن

9- نمک دریا به عنوان بخور صورت

بخوردادن پوست‌تان با آب‌نمک قبل از لایه‌برداری، منافذ پوست‌تان را بازمی‌کند.3/1 فنجان نمک دریا را در ظرف کوچک آب جوشانده و محلول را در یک کاسه ریخته. سپس صورت خود را با حوله ای پوشانده و به مدت 10 دقیقه صورتتان را روی بخار نگه دارید.

10- صابون نمک دریا حاوی مواد معدنی مفید برای پوست

نمک دریا حاوی بسیاری از مواد معدنی، عمدتا منیزیم، پتاسیم، ید، کلسیم و روی است.

11- به کاهش التهاب کمک می کند

ترکیبی از مواد معدنی، روغن و نمک دریا میزان احتباس آب بدن را کاهش می دهد، همچنین التهاب در پاها و سایر نقاط را کاهش می دهد.

12- چهره را جوان تر می کند

این باید یکی از دلایل دلخواه شما برای حمام نمک باشد! چه کسی نمی خواهد که جوان تر به نظر برسد. استفاده منظم از حمام نمک، ظاهر شدن چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد. پوست را نرم و انعطاف پذیر می کند و رطوبت پوست را متعادل می سازد.

13- صابون نمک باعث خشکی پوست نمی شود

بسیاری از افرادی که از صابون نمک استفاده نمی کنند فکر می کنند که این صابون پوست را به دلیل محتوای نمک، خشک می کند، اما من این را تایید نمی کنم.

14- کف صابون نمک دریا نرم و لطیف است

از آنجا که صابون های نمک به صورت متفاوتی فرموله شده اند، آنها به جای تولید کف حبابی بزرگ، کف نرم وپنبه ای تولید می کنند. این باعث می شود که هنگام شستشوی صورت احساس مطلوبی داشته باشید.

مزایای نمک دریا برای درمان مشکلات پوستی

خواص نمک دریا برای مو

به‌طورکلی، نمک برای مو مضر محسوب‌می‌شود زیرا حاوی سدیم است که عوارض جانبی خود را دارد. به‌هرحال، نمک دریا ۲۶ ماده معدنی دارد که برای مو مفیدند. استفاده از اسپری نمک برای حالت‌دهندگی و همچنین درخشش موها رواج یافته است. بعضی از فواید نمک برای مو در پایین آمده است.

مو را نرم و صاف‌می‌کند

نمک دریا به موهای‌تان نرمی، طراوت و حجم می‌دهد. نمک دریا به دلیل وجود مواد معدنی ضروری، موی شما را براق‌ و مرطوب‌کرده، آن را ترمیم کرده و از آن محافظت‌می‌کند. نمک دریا به‌دلیل توانایی‌اش در درمان موی آسیب‌دیده، خواص درمانی عالی دارد.

درمان شوره سر

برای خلاص‌شدن از شوره سر، نمک دریای له‌شده را قبل از خیس‌کردن‌موهای‌تان روی آنها بگذارید. این کار پوسته‌ها را سست‌کرده و باعث درمان پوسته سر می‌شود.

از تعریق پوست سر جلوگیری‌می‌کند

برای رهایی از تعریق زیاد، اسپری نمک را بر ریشه‌های آسیب‌دیده بگذارید و اجازه‌دهید خشک‌شود. این کار، عرق یا چربی که درطول روز جمع‌شده را جذب‌می‌کند زیرا نمک می‌تواند رطوبت را جذب‌کند.

به مو حجم می‌دهد

مقادیر مساوی نمک اپسوم و نرم‌کننده را ترکیب‌کرده و آن را بر ریشه موهای‌تان بگذارید. آن را ۲۰دقیقه گذاشته و سپس آب‌بکشید. این کار، به موهای‌تان حجم‌داده و روغن‌های اضافی و باقی‌مانده‌های محصولات مو را دفع‌می‌کند. به‌هرحال، این کار باید به‌صورت فصلی انجام‌شود تا مانع از خشک و بی‌حالت‌ شدن موی‌تان شود

صابون نمک دریا مخصوص مو وبدن
صابون دست ساز نمک دریا مخصوص مو و بدن

با مجله دلگرم همراه باشید تا در مورد خواص صابون های طبیعی و گیاهی و طرز ساخت صابون بیشتر بیاموزید.

در این رابطه بخوانید:

فواید بی نظیر صابون زغال فعال در زیبایی و مراقبت از پوست و مو

فواید بی نظیر صابون رزماری برای پوست های چرب +طرز ساخت خانگی آن

فواید صابون آلوئه ورا برای پوست صورت ( طرز ساخت این صابون )

طرز ساخت صابون خانگی جعفری برای کاهش لکه های صورت

فواید صابون جلبک دریایی فیتومر برای صورت و بدن

ترجمه و گرد آوری
سهیلا مقصودی
بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (21 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits