دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اگر به ملون و خربزه حساسیت دارید بخوانید!
39
زمان مطالعه: 6 دقیقه
ملون و حساسیت به ملون - از نظر طب سنتی دارای طبیعتی گرم و خواص فراوانی می باشد. برای درمان کم خونی، نقرس وروماتیسم کاربرد زیادی دارد و به افرادی که دچار حبس ادرار و سنگ کلیه هستند هم کمک می کند.

آلرژی و حساسیت به ملون - خربزه

فصل آلرژی فرا رسیده و بسیاری از ما به دنبال هر چیزی هستیم تا سردرد، خارش چشم ها، سرفه و خستگی دائمی مان را تسکین دهد.

دکتر کلیفرد باستدر مورد حساسیت به میوه ملون میگوید : حساسیت به ملون : بسیاری از افرادی که حساسیت فصلی دارند، ممکن است از اینکه در فصل آلرژی به برخی غذاها حساس هستند تعجب کنند. به این پدیده سندرم آلرژی دهانی می گویند و شایع ترین آلرژی غذایی است که در بزرگسالان مبتلا به آلرژی فصلی دیده می شود. از مشخصه های سندرم آلرژی دهانی، خارش دهان و گلو بعد از خوردن بعضی غذاهای خاص و بیشتر در افرادی شایع است که از آلرژی به گرده ها رنج می برند.

سندروم آلرژی دهانی توسط برخی از آلرژن های خاص موجود در این غذاها تحریک می شود که با پروتئین های موجود در گرده ها یکسان است. سندروم آلرژی دهانی در کودکان نیز ممکن است اتفاق بیفتد اما در بزرگسالان خیلی شایع تر است، چون ابتدا باید آلرژی به گرده ها در فرد گسترش پیدا کند.در بسیاری از مبتلایان به سندروم آلرژی دهانی، واکنش خفیف است و به محض هضم غذا از بین می رود. اما با این حال باز هم می تواند اذیت کننده باشد، مخصوصا اگر ندانید عامل تحریک کننده چیست. در ادامه غذاهایی را به شما معرفی خواهم کرد که سندروم آلرژی دهانی را تحریک می کنند.

ملون یا خربزه عسلی، از خانواده خربزه می باشد و از نظر ظاهری شباهت زیادی به طالبی دارد . دارای پوستی صاف و یک دست می باشد که دارای رنگ زرد کم رنگ و کمی متمایل به سبز می باشد. گوشت این میوه بسیار آب دار و به رنگ سبز کم رنگ است که از این میوه برای تهیه دسر هم استفاده می کنند. برای رشد به نور و گرمای زیادی نیاز دارد و در صورتی که در مناطق ابری و بارانی کاشته شود از نظر کیفیت و مزه تاثیر بدی می گیرد.

حساسیت به ملون + درمان

7 خاصیت فوق العاده ملون؛ از پیشگیری از سرطان تا سلامت

دستگاه گوارش

ملون: پیشگیری از مشکلات بینایی

ویتامین A و کارتنوئیدها به مقدار زیادی در ملون وجود دارند. این مواد به پیشگیری از مشکلات بینایی و حفاظت از چشم‌ها کمک می‌کند. بتاکاروتن نقش چشمگیری در پیشگیری از آب‌مروارید، دژنراسیون ماکولا و حساسیت به اشعه‌ی UV دارد.(جلوگیری از کاهش بینایی با زعفران)

ملون: سلامت قلب

فیبر موجود در این ملون‌ها به‌طور چشمگیری کلسترول بد در بدن انسان را کاهش می‌دهد و از شما در مقابل تصلب شریان‌ها محافظت می‌نماید. پتاسیم نقش گشادکننده‌ی عروق را دارد و خطر حملات قلبی، بیماری‌های عروق کرونر قلب و … کاهش می‌دهد. همچنین سطح فشارخون را کنترل می‌کند.

ملون: پیشگیری از دیابت

پکتین و دیگر شکل‌های فیبر به تنظیم ترشح گلوکوز در جریان خون از انواع قندها و کربوهیدرات‌ها کمک می‌کنند. ازاین‌رو پکتین موجود در ملون در پیشگیری از دیابت مؤثر است. این یعنی همه‌ی بیماران دیابتی می‌توانند بدون خطر این ملون‌ها که گفته می‌شود قند خون را تنظیم می‌کنند را مصرف داشته باشند.

ملون: سلامت دستگاه گوارش

همه‌ی فیبرهای خوراکی، خصوصاً پکتین، به دفع مدفوع و حذف مشکلات گوارش کمک می‌کنند. فیبر قابل‌حل باعث می‌شود احساس سیری کنید و از پرخوری جلوگیری می‌کند. به همین دلیل برای کسانی که یک رژیم غذایی سخت را دنبال می‌کنند مصرف ملون‌ها توصیه می‌شود.

ملون: پیشگیری از سرطان

ملون‌ها دارای ترکیبات ارگانیک متنوعی هستند که ارتباط مستقیمی با کاهش احتمال سرطان روده، ریه، سینه و دهان دارند. این ترکیبات رادیکال‌های آزادی که مسئول بروز سرطان هستند را خنثی می‌کنند.

ملون: بهبود ایمنی بدن

ملون و ترکیبات آن قدرت ایمنی در بدن انسان را بالا می‌برند و شما را سالم و متناسب نگه می‌دارند. این میوه ویتامین C و ویتامین A زیادی دارد که آنتی‌اکسیدان هستند و به حفاظت از بدن در مقابل تمام بیماری‌ها و عفونت‌ها کمک می‌کنند.

ملون: خاصیت ادرارآور

خاصیت ادرارآور ملون به درمان مشکلات کلیه و بیماری‌های حاد کمک کرده و اگزما را درمان می‌کند. اگر ملون را همراه با لیمو مصرف کنید به طرز شگفت‌آوری در درمان نقرس مؤثر است.

حساسیت به ملون + درمان

چرا زنان باردار باید حتما ملون مصرف کنند؟

بسیاری از مادران در دوران بارداری با مشکلاتی، چون مگس پران در چشم به خاطر بالا رفتن فشار داخل چشم، قند، فشارخون بارداری و مسمومیت حاملگی می‌شوند که مصرف ملون تحت نظارت و با تجویز پزشک متخصص می‌تواند تا حد زیادی خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهد.وجود سطح بالایی از ویتامین C در ساختار میوه ملون باعث می‌شود تا از تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن مادر باردار جلوگیری شود و به این ترتیب از بروز سرطان‌های ریه، دهان، روده بزرگ و سرطان سینه جلوگیری شود.

تحقیقات نشان داده است به دلیل تغییرات هورمونی و برخی فاکتورهای دیگر بسیاری از مادران در دوران بارداری مبتلا به سرطان می‌شوند و حتی نوزاد مبتلا به سرطان به دنیا می‌آورند به همین دلیل تغذیه با مواد مفید برای سلامت بدن مادر و جنین از اهمیت بالایی برخوردار است.همچنین پکتین موجود درملون می‌تواند از بالا رفتن قند خون و انتشار گلوکز به سلول‌های مختلف بدن مادر باردار جلوگیری کند وبه این ترتیب سلامت مادر را حفظ کند.

این میوه به دلیل طعم و مزه خاص خود می‌تواند برای درمان بی اشتهایی مادران باردار و یا کمک به دریافت آب مورد نیاز بدن پس از بروز حالت تهوع شایع در دوران بارداری نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.کارشناسان با این وجود به مادران باردار توصیه می‌کنند که از مصرف میوه نشسته خودداری کنند، همچنین از خوردن میوه هایی که پوست آن‌ها آسیب دیده یا به مدت زیاد در مجاورت نور خورشید بوده اند خودداری کنند تا مبتلا به مسمویت غذایی نشوند.

ملون را را قبل از غذا مصرف کنید

برای این که از این خاصیت بهترین بهره را ببرید باید آن را قبل از غذا مصرف کنید. در صورتی که همراه غذا مصرف شود باعث سوء هاضمه می شود و مشکلات گوارشی را به وجود می آورد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.1 از 5 (39 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits