دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۳ درمان جادویی برای از بین بردن بیماری هاشیموتو
35
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیماری هاشیموتو نوعی اختلال خودایمنی است که می‌تواند موجب کم کاری غده تیروئید شود. از علائم این بیماری می‌توان به خستگی، افزایش وزن، درد مفاصل و یبوست اشاره کرد. برای درمان بیماری هاشیموتو معمولا داروی لووتیروکسین تجویز می‌شود.

درمان های خانگی بیماری هاشیموتو

بیماری هاشیموتو یک نوع بیماری خود ایمنی تیروئید است که به علت ساخته شدن آنتی بادی علیه یک نوع آنزیم مسئول ساخته شدن هورمون تیروئید در غده تیروئید ایجاد می‌شود. در حقیقت این آنزیم توسط سیستم ایمنی فرد، ناشناخته تلقی شده بنابراین سیستم ایمنی شروع به ساختن آنتی بادی علیه آن می‌کند.

آکنه کیستیک، به عنوان آکنه ندولو کیستیک نیز نامیده می شود، بدترین نوع آکنه ولگاریس است که شما می توانید تصور کنید. التهاب، برآمدگی ها و جای زخم و اسکارها واقعا می تواند به بیمار آسیب فیزیکی، احساسی و روحی وارد کند. آیا این مشکل می تواند هورمونی باشد؟ از نظر ما این مشکل هورمونی است. این واقعیت که پسرتان از بیماری هاشیموتو نیز رنج می برد، به شدت نشان می دهد که تحت تاثیر مشکلاتی هورمونی می باشد.

بیماری هاشیموتو چیست ؟

بیماری هاشیموتو اختلالی است که بر روی غده تیروئید (که بخشی از سیستم غدد درون ریز است و هورمون ها را تولید می کند) تاثیر می گذارد. بیماری هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است، به این معنی که سیستم ایمنی بدن فرد به غده تیروئید حمله می کند. در حال حاضر موارد زیادی از افراد مبتلا به این بیماری گزارش شده است که از آکنه کیستیک نیز رنج می برند. بنابراین، ظهور آکنه کیستیک در افراد مبتلا به بیماری هاشیموتو واقعا می تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی باشد.

بیماری های خود ایمنی مانند بیماری هاشیموتو عموما غیر قابل درمان است. اگر واقعا هورمونی است، شما باید یک متخصص غدد درمانی برای درمان جایگزینی هورمونی احتمالی (HRT) مشورت کنید. اما برای کنترل علائم و نشانه های این بیماری و نیز تقویت سیستم ایمنی بدن، داروهای خانگی موثری برای بیماری هاشیموتو وجود دارد. پیشنهاد می کنیم که روش های خانگی توصیه شده ما را امتحان کنید.

بیماری هاشیموتو

داروهای خانگی برای درمان بیماری هاشیموتو

1- ورزش

مهم است که روزانه ورزش کنید. ورزش به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید و استرس های روزمره تان کاهش یابد. علاوه بر این، ورزش باعث می شود که تیروئید شما قوی تر شود و عملکرد صحیحی داشته باشد.

2-عصاره قارچ گانودرما (ریشی)

حدود یک گرم در روز از قارچ گانودرما مصرف کنید. این داروی خانگی به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن برای درمان بیماری هاشیموتو عالی است

3- زنجبیل و بومادران معمولی

این گیاهان را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، مصرف این گیاهان به طور موثر بدن شما را پاکسازی خواهد کرد . این گیاهان بیشتر در درمان بیماری های خود ایمنی مورد استفاده قرار می گیرند

4- گل یوکا

گیاه یوکا در کاهش درد عضلانی و اختلالات پوستی که در اثر بیماری های خود ایمنی ایجاد شده اند موثر می باشد

5- خار مریم (مارتیغال)

خارمریم همچنین به عنوان مارتیغال شناخته شده است، این داروهای خانگی برای درمان بیماری هاشیموتو برای سم زدایی بدن استفاده می شود. نوشیدن دمنوش این گیاه کبد را پاکسازی می کند. مهم است که همیشه بدن را سم زدایی کنید تا وضعیت بدنتان تحت کنترل باشد.

6-رژیم غذایی مناسب

داشتن یک رژیم غذایی متعادل می تواند به کنترل وضعیت شما کمک کند. توصیه می شود که غذای غنی از پروتئین، روی، آهن و منیزیم بخورید تا احتمال التهاب غده تیروئید را کاهش دهید.

7-خواب

مهم است که به مدت 7-8 ساعت در روز خواب کافی داشته باشید زیرا در بازسازی و بهبود وضعیت بدن شما بسیار موثر می باشد. خواب شبانه کافی یک روش موثر برای متوقف کردن بیماری هاشیموتو ی در حال پیشروی می باشد.

8-روغن نارگیل

روغن نارگیل را در رژیم روزانه خود اضافه کنید، این امر در بهبود عملکرد کلی غده تیروئید کمک خواهد کرد.

9- روغن و اسانس مورد

این گیاه هنگامی که روی منطقه آسیب دیده مالیده و ماساژ داده شود بهترین داروی گیاهی است. این روغن باعث درمان بیماری هاشیموتو و کم کاری تیروئید می شود.

10-سلنیوم

سلنیوم یک ماده معدنی است که برای تولید آنتی اکسیدان های بدن ضروری است سلنیوم به حفظ عملکرد مناسب غده‌ی تیروئید کمک می‌کند، سلنیوم در حضور ویتامین E بسیار موثر است و می تواند برای درمان کم کاری تیروئید استفاده شود. خوراکی های سرشار از سلنیوم برای سلامت تیروئید عبارتند از جو دوسر، نان غلات کامل، ماهی تُن، تخمه آفتابگردان، تخم مرغ، ماهی سالمون، قارچ، پنیر، میگو، بادام برزیلی، گوشت گوساله.

11- گیاه آکواریومی باکوپا مونیری

این گیاه به طور طبیعی در آسیا رشد می کند و اثبات شده که در تحریک عملکرد تیروئید تاثیر گذار است. این گیاه همچنین به بهبود عملکرد ذهن و افزایش آگاهی و هوشیاری کمک می کند.

12-ید

ید با مشکلات تیروئید مرتبط است. کاهش بیش از حد ید می تواند باعث کاهش سطح تیروئید شود. البته عاقلانه نیست که مقدار زیادی ید مصرف کنید. این کارهمچنین می تواند باعث کم کاری تیروئید شود.

13-ویتامینA

بعضی از مطالعات نشان می دهد افرادی که کم کاری تیروئید دارند توانایی کمتری برای ایجاد و تبدیل بتا کاروتن به ویتامین A دارند. توصیه می شود که مکمل های ویتامین A یا غذای حاوی مقدار زیادی ویتامین A مصرف کنید

بیشتر بخوانید:

سونوگرافی تیروئید چیست و چه فوایدی دارد ؟

همه چیز در مورد بیماری تیروئیدیت هاشیماتو



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (35 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits