دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قارچ پوستی: ۲۲ روش خانگی درمان قارچ پوستی
37
زمان مطالعه: 19 دقیقه
قارچ پوستی یک بیماری پوستی است. علائم قارچ پوستی کاملا قابل تشخیص است. علل بوجود آمدن قارچ پوستی نیز بسیار متفاوت میباشد. در این مقاله 22 روش درمان قارچ پوستی را به شما آموزش خواهیم داد

مجله دلگرم | قارچ پوستی انواع بسیاری دارد که همه آن ها واگیردار هستند براحتی سرایت میکنند. عفونت های ناشی از قارچ پوستی میتواند روی دست ها، پا ها، ران پا و حتی روی گردن و صورت نیز بوجود آید.

قارچ پوستی بدلیل وجود رطوبت در منافذ پوستی بوجود میاید.

برخی علائم قارچ پوستی عبارتند از جوش های قرمز، پوسته پوسته شدن سطح پوست و در شرایط وخیم حتی ممکن است تاول های آبکی نیز تشکیل شود.

البته خبر خوب این است که روش های زیادی برای درمان خانگی وجود دارد که کاملا هم موثر هستند. روغن های طبیعی زیادی وجود دارد که نه تنها میتواند از پیشروی قارچ پوستی جلوگیری کند بلکه آن را درمان هم میکند.

انواع عفونت های قارچی کدامند؟

بطور کلی 5 نوع عفونت قارچی پوستی وجود دارد. همه انواع قارچ ها در محیط مرطوب و گرم رشد میکنند و وجود چنین محیط هایی عامل اصلی رشد قارچ میباشد. در ادامه این 5 نوع کلی قارچ های پوستی آمده است.

1. کچلی تغییر دهنده رنگ

کچلی تغییر دهنده رنگ نوعی عفونت قارچی میباشد که توسط قارچ مالاسزیا بوجود میاید.

علائم قارچ کچلی تغییر دهنده رنگ

این نوع قارچ باعث ایجاد لکه های سفید پوستی در سراسر بدن میشود. این لکه های سفید هنگام تماس با نور خورشید صورتی یا قرمز میشوند. برخی دیگر از علائم این قارچ عبارتند از خارش و پوسته پوسته شدن پوست.

این نوع قارچ در میان افرادی که در محیط های مرطوب زندگی میکنند رایج تر است.

2. بیماری پای ورزشکاران

پای ورزشکاران توسط قارچی به نام تینه آ پدیس بوجود میاید.

برخی از علائم این نوع قارچ عبارتند از خارش و سوزش انگشتان و کف پا، تاول زدن بین انگشتان پا و ترک خوردن پوست.

مانند همه انواع بیماری های قارچی، محیط مرطوب تاریک باعث ابتلا به این بیماری میشود.

بیماری پای ورزشکاران میتواند بواسطه راه رفتن در استخر، استفاده از حوله مشترک و یا پوشیدن کفش و جوراب های آلوده بوجود آید.

3. کچلی‌ کشاله‌ ران‌

کچلی کشاله ران بواسطه قارچی به نام تینه آ کروریس بوجود میاید.

کچلی کشاله ران معمولا مناطق تناسلی همچون مقعد، باسن، واژن و قسمت های داخلی ران پا را تحت تاثیر قرار میدهد. برخی از علائم کچلی کشاله ران عبارت است از قرمز شدن، التهاب و خارش اطراف ران ها و آلت تناسلی، پوسته پوسته شدن پوست و همچنین احساس سوزش.

افراد مبتلا به دیابت، دارای سیستم ایمنی ضعیف و کسانی که چاق هستند بیشتر در خطر ابتلا به کچلی کشاله ران میشوند. کچلی ران ممکن است بر اثر بهم مالیده شدن پوست، تعریق بیش از حد و بیماری کاندیدا بوجود آید.

البته عوامل دیگری همچون رطوبت و گرما و استفاده از اماکن عمومی مثل استخر ها همچنان از جمله عوامل دیگر ابتلا به کچلی کشاله ران هستند.

4. درماتوفیتوز

درماتوفیتوز توسط قارچی به نام تینه آ کورپوریس بوجود میاید.

برخی علائم درماتوفیتوز عبارتند از پوست خشک، خشن و پوسته پوسته شده و همچنین لکه های دایره ای قرمز رنگ. درماتوفیتوز اگر در اسکلت سر بوجود آید میتواند موجب ریزش مو شود.

در شرایطی که درماتوفیتوز شدید باشد میتواند موجب تب، تورم غدد لنفاوی و عفونی شدن لکه های قرمز بوجود آمده در پوست شود.

درماتوفیتوز بواسطه تماس مستقیم پوستی با انسان ها و یا حیوانات آلوده منتقل میشود. همچنین استفاده از لوازم شخصی دیگران مثل حوله، لباس ها و حتی نشستن روی مبلی و یا دیگر لوازم منزل که آلوده باشند نیز میتواند منجر به انتقال این بیماری شود. رطوبت، تعریق و گرما نیز میتواند خطر ابتلا به درماتوفیتوز را افزایش دهد.

5. عرق گز

عرق گز سرخی و التهابی است که در چینهای پوستی مثل کشاله ران و زیر بغل بعلت مالش سطوح پوست ایجاد می شود.

برخی از علائم عرق گز قرمز ( و یا قرمز و قهوه ای ) شدن، خارش و یا ایجاد ترشحات پوستی میباشد. در برخی موارد حتی ممکن است پوست ترک خورده و بوی نا مطبوعی نیز داشته باشد.

همانطورکه اشاره کردیم، عرق گز معمولا در قسمت هایی از بدن که پوست چروک خورده مثل باسن، زیر بغل و زیر سینه ها بوجود میاید.

عرق گز بدلیل رطوبت و اصطکاک زیاد و همچنین عدم گردش هوا در نواحی چروک خورده پوست بوجود میاید.

در ادامه 22 روش خانگی برای درمان قارچ پوستی را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

1. ماست

ماست تازه دارای ماده ای به نام لاکتوباسیل میباشد. لاکتوباسیل یک عامل ضد قارچی بسیار قوی است و به همین دلیل میتواند به درمان انوع قارچی پوستی کمک کند.

مصرف روزانه یک کاسه ماست نه تنها میتواند در درمان قارچ پوستی موثر باشد بلکه میتواند باکتری های مفید روده را نیز تقویت کند. تقویت باکتری های روده یکی از بهترین راه های مقابله با انواع عفونت ها از جمله عفونت های قارچی میباشد.

البته طبیعی است که ماست های فرآوری شده مانند ماست های محلی مفید نیستند چراکه علاوه بر اینکه باکتری های مفید آن ها کاهش یافته، دارای مواد نگه دارنده شیمیایی بسیاری هستند.

- اگر ماست دوست ندارید میتوانید بجای خوردن آن، به شکل موضعی استفاده کنید. برای اینکار یک تکه پنبه برداشته، به ماست آغشته کنید و روی ناحیه عفونی شده قرار دهید. اجازه دهید ماست به مدت نیم ساعت باقی مانده و در نهایت نیز با آب بشویید.
اگر میخواهید این روش موثر باشد باید روزانه 2 مرتبه آن را تکرار کنید.

2. سرکه سیب

سرکه سیب دارای استیک اسید است. اسید استیک نیز دارای خواص ضد میکروبی بسیار قوی بوده و به همین دلیل میتواند به درمان هرچه سریعتر قارچ پوستی کمک کند.

سرکه سیب همچنین دارای ماده ای به نام پستین میباشد. پستین در تقویت باکتری های مفید روده و همچنین قوی کردن سیستم ایمنی بدن موثر است.

زمانی که سیستم ایمنی قوی تر شود نه تنها سرعت بهبود بیماری افزایش پیدا میکند بلکه از ابتلا دوباره به این بیماری نیز جلوگیری میشود.

  • یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با چهار قاشق چایخوری آب مخلوط کنید.
  • با استفاده از یک پارچه نخی و یا یک تکه پنبه آن را روی محل عفونی شده قرار داده و نیم ساعت صبر کنید.
  • پس از گذشت 30 دقیقه، با آب شستشو داده و اینکار را روزی 2 مرتبه تکرار کنید.

3. سیر

سیر بطور طبیعی دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی میباشد. برای قرن هاست که در طب سنتی چین از سیر برای درمان انواع عفونت ها و همچنین بیماری های میکروبی استفاده میشود.

سیر میتواند در برابر بیماری هایی همچون کاندیدا و همچنین دیگر انواع بیماری های قارچی بخوبی مقاومت کند چراکه دارای ماده ای به نام آلیسین است.

جهت استفاده از سیر برای درمان قارچ پوستی از این روش استفاده کنید:

  • 2 برگ سیر برداشته و آن را کاملا له کنید.
  • چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید تا یک مایع خمیری شکل ایجاد شود.
  • خمیر بدست آمده را روی نواحی عفونی شده قرار داده و اجازه دهید که 30 دقیقه باقی بماند.
  • این کار را باید حداقل 2 مرتبه در روز انجام دهید.

4. زردچوبه

یکی از بهترین روش های درمان قارچ پوستی استفاده از زردچوبه میباشد. زردچوبه به معنای واقعی دوای هر دردی است و میتواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند.

زردچوبه دارای ماده ای به نام کورکومین است و خواص ضد قارچی که دارد هم به علت وجود همین ماده است.

  • یک قاشق غذاخوری عسل را با همین مقدار پودر زردچوبه مخلوط کنید تا یک خمیر تشکیل شود.
  • این خمیر را باید روی قسمت های عفونت کرده قرار دهید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه باقی بماند.

برای تاثیر گذاری و حصول بهترین نتیجه باید روزانه یک مرتبه از این روش استفاده کنید.

5. آلوئه ورا

همه میدانند آلوئه ورا چیست و بسیاری با خواص شگفت انگیز آن آشنایی دارند. آلوئه ورا در درمان مشکلات پوستی معجزه میکند و به همین علت است که در بسیاری از محصولات زیبایی از ان استفاده میشود.

آلوئه ورا یک روش فوق العاده برای درمان قارچ پوستی میباشد. یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانم ها و برخی آقایان دارند این است که به دلیل داشتن پوست حساس نمیتوانند از همه محصولات بهداشتی و دارو ها استفاده کنند چراکه این محصولات ممکن است به پوست آن ها آسیب بیشتری برساند اما خبر خوب این است که آلوئه ورا برای این دسته افراد نیز بسیار مناسب است چراکه حتی برای پوست های بسیار حساس هم هیچگونه مشکلی بوجود نمیاورد.

جهت استفاده از آلوئه ورا از روشی که در ادامه به شما معرفی میکنیم استفاده کنید.

  • یک برگ آلوئه ورا تهیه کرده و ژل آن را خارج کنید.
  • ژل را بصورت مستقیم روی قسمت هایی از پوست که دچار قارچ شده قرار دهید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بماند و در نهایت با آب دست های خود را بشویید.
  • اینکار را باید سه بار در روز انجام دهید تا تاثیرات خود را نشان دهد.

6. زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد قارچی بسیار قوی است که به محض استفاده از آن میتواند رشد قارچ ها را متوقف کند.

از آنجایی که استفاده از زنجبیل بسیار آسان بوده و گیاهی است که براحتی میتوانید آن را تهیه کنید و همچنین تاثیر گذاری بسیار زیادی دارد، یکی از بهترین روش های خانگی درمان قارچ پوستی بشمار میرود.

  • یک عدد زنجبیل برداشته و آن را به چند برش تقسیم کنید.
  • برش های زنجبیل را روی قسمت های عفونی شده قرار داده و اجازه دهید که به مدت 30 دقیقه باقی بماند.
  • اینکار را باید سه مرتبه در روز انجام دهید تا تاثیر گذار باشد.

قارچ پوستی

7. چای سبز

استفاده از چای سبز یکی از طبیعی ترین راه های درمان قارچ پوستی میباشد چراکه چای سبز سرشار از انواع آنتی اکسیدان های قوی بوده و میتواند سرعت بهبود بیماری را افزایش داده و همچنین باعث کاهش تورم شود.

هر فنجان چای سبز حدود 50 تا 150 میلی گرم آنتی اکسیدان دارد.

نکته! چای سبز انواع گوناگونی دارد و بصورت کیسه ای نیز در بازار موجود است اما بهترین نوع آن فرآوری نشده میباشد. برای تهیه بهترین نوع چای سبز به عطاری های معتبر مراجعه کنید.

  • روش دیگر استفاده از چای سبز این است که چند عدد تی بگ را در آب جوش قوطه ور کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد.
  • سپس کیسه های چای را از آب خارج کرده و ان ها را به مدت نیم ساعت درون فریزر قرار دهید.
  • حالا باید کیسه های چای یخ زده (یا خنک شده) را روی نواحی عفونی شده قرار دهید. اینکار را باید روزانه دو مرتبه انجام دهید تا تاثیرگذار باشد.

8. بابونه

بابونه خواص دارویی بسیار قوی داشته و میتواند بسیاری از عفونت ها و بیماری های قارچی را درمان کند. از زمان های دور، بابونه یکی از قوی ترین دارو هایی گیاهی بوده که در طب سنتی بسیاری از کشور ها کاربردهای زیادی نیز داشته است.

نکته جالب در مورد بابونه این است که میتوانید از این گیاه در شکل های مختلفی استفاده کنید. بابونه به شکل کرم، چای و پماد نیز وجود دارد.

ما توصیه میکنیم از روشی که در ادامه آمده است استفاده کنید.

  • 2 قاشق پودر بابونه را در 3 فنجان آب جوش مخلوط کنید.
  • اجازه دهید که چند دقیقه دم کشیده، آن را آبکشی کرده و آب آن را بنوشید. چای بابونه را باید چند بار در روز مصرف کنید تا تاثیرگذار باشد.
  • روش دیگر بهره بردن از فواید بابونه این است که گل های آن را هنگام استحمام درون وان آب قرار دهید.

9. برگ زیتون

برگ زیتون دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان میباشد. برگ زیتون از لحاظ میزان آنتی اکسیدان ها حتی از هسته انگور و چای سبز نیز غنی تر است.

برگ زیتون میتواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و با بیماری هایی همچون کاندیدا مبارزه کند.

  • چند عدد برگ زیتون برداشته و آن ها را بخوبی له کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند.
  • خمیر بدست آمده را به مدت 30 دقیقه روی ناحیه عفونی شده قرار دهید.
  • در نهایت آن را با آب سرد بشویید. اینکار را باید روزانه 2 مرتبه انجام دهید تا تاثیرگذار باشد.

10. آب زغال اخته

زغال اخته و یا آب این میوه به درمان بسیاری از بیماری ها از جمله عفونت مجاری ادراری کمک میکند. از دیگر فواید آب زغال اخته میتوان به قدرت آن در درمان قارچ پوستی اشاره کرد.

آب زغال اخته به تنظیم سطح اسیدی بدن کمک کرده و به این ترتیب میتواند از رشد و پیشرفت بیماری های قارچی جلوگیری کند.

مصرف آب زغال اخته تازه میتواند خیلی سریع عفونت های موجود در بدن را تخلیه کند.

البته توجه داشته باشید که باید آب زغال اخته خالص بنوشید چراکه مصرف انواع فرآوری شده و شکر دارد ان نه تنها بیماری را درمان نمیکند بلکه باعث وخامت اوضاع نیز میشود.

11. هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید یک ترکیب شیمیایی است که میتواند بسیاری از بیماری های پوستی را درمان کند. یکی از کاربردی ترین فواید هیدروژن پراکسید، از بین بردن قارچ های پوستی است.

جهت استفاده از هیدروژن پراکسید برای درمان قارچ پوستی باید نواحی عفونی شده را بطور کامل درون محلول قرار دهید. البته توجه داشته باشید که هیدروژن پراکسید ابتدا باید رقیق بشود چراکه اگر غلظت بالایی داشته باشد میتواند باعث التهاب پوست شود.

  • یک فنجان هیدروژن پراکسید برداشته و آن را به یک گالون آب اضافه کنید.
  • قسمت های عفونی شده پوست را باید به مدت 20 دقیقه درون این محلول قرار دهید.
  • اینکار را باید روزانه 3 مرتبه انجام دهید تا تاثیرگذار باشد.

12. مرکبات

مرکبات سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها هستند و به همین دلیل نه تنها میتوانند به درمان قارچ پوستی کمک کنند بلکه در تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با انواع بیماری ها نیز موثر است.

لیمو که یکی از مفید ترین مرکبات میباشد دارای خواص ضد میکروبی، خشک کننده و ضد قارچ بسیار قوی است.

پرتقال نیز یکی دیگر از انواع مرکبات میباشد و قدرت ضد قارچی آن حتی از لیمو هم بیشتر است.

جهت استفاده از مرکبات برای درمان قارچ پوستی از روشی که در ادامه آمده است استفاده کنید.

  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.
  • این ترکیب را روی نواحی عفونی شده قرار داده و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند.
  • در نهایت نیز باید پوست تان را با آب بشویید.

روزی یک مرتبه باید از این روش استفاده کنید تا تاثیرگذار باشد.

13. آب پیاز

آب پیاز دارای ترکیبات شیمیایی بسیار قوی است که به شکل معجزه آسایی میتواند بیماری هایی همچون قارچ پوستی را درمان کند.

یک قاشق غذاخوری آب پیاز را با یک قاشق غذاخوری فلفل مخلوط کرده و آن را روی محل عفونی شده بگذارید. اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست باقی بماند و در نهایت نیز با آب بشویید.

14. آب نمک

یک مطالعه علمی نشان داده است که حمام نمک میتواند بخوبی آلودگی ها و عفونت های بدن را از بین ببرد. گفته میشود دلیل این امر خواص ضد میکروبی بدن است.

حمام نمک پوست را بخوبی تقویت میکند. هر چقدر پوست از بافت بهتری برخوردار باشد، با قدرت بیشتری میتواند در برابر عوامل بیماری زا مقاومت کند.

شنا کردن در دریا نیز میتواند اثرات مشابهی با حمام نمک داشته باشد.

یک سطل را پز از آب کرده و یک فنجان نمک به ان اضافه کنید. میتوانید با استفاده از این آب بدن خود را بشویید و یا اینکه آن را درون وان ریخته و مدتی درون آن دراز بکشید.

درمان قارچ پوستی با روغن های طبیعی

در ادامه چند نوعی روغن طبیعی به شما معرفی میکنیم که در درمان انواع عفونت های قارچی بسیار موثر هستند. بسیاری از این روغن ها را میتوانید با ترکیب با موادی که قبلا به آن اشاره کردیم استفاده کنیم چراکه در این حالت تاثیرگذاری آن ها دوچندان میشود.

یکی از مهم ترین ویژگی و برتری روغن های طبیعی نسبت به دیگر روش های معرفی شده این است که روغن میتواند براحتی به اعماق پوست نفوذ کند. روغن های طبیعی براحتی میتوانند به بافت قارچ ها نفوذ کرده و آن ها را از ریشه نابود کنند.

برخی از روغن هایی که در ادامه معرفی میکنیم بسیار قوی هستند و نباید بدون اینکه رقیق شود روی پوست قرار بگیرد. بنابراین حتما توصیه هایی که در ادامه آمده است را رعایت فرمایید.

15. روغن گریپ فروت

روغن گریپ فروت دارای خواص ضد قارچی بسیار قوی میباشد. 4، 5 قطره از این روغن را با 3 قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی نواحی عفونی شده پوست قرار دهید.

قارچ پوستی ، قارچ پا

16. روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین روش های خانگی درمان قارچ پوستی میباشد. این روغن طبیعی نه تنها قارچ پوستی، بلکه بسیاری از دیگر مشکلات پوستی را هم میتواند بخوبی درمان کند.

روغن نارگیل دارای 3 نوع اسید چرب مفید است و به همین دلیل میتواند با عوامل بیماری زا بخوبی مبارزه کند.

همانطور که اشاره کردیم، روغن نارگیل خواص زیادی دارد اما یکی از مهم ترین ویژگی های آن، قدرت زیادی است که در مبارزه با قارچ کاندیدا از خود نشان میدهد.

روغن نارگیل نسبت به دیگر انواع روغن های طبیعی ملایم تر است و پوست را اذیت نمیکند و به همین دلیل حتی افرادی که پوست بسیار حساسی هم دارند میتوانند از آن استفاده کنند.

روغن نارگیل را برای درمان مشکلاتی دیگری همچون ریزش مو نیز میتوانید استفاده کنید.

برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر، روزانه 2 مرتبه به میزان کافی روغن نارگیل تهیه کرده و روی قسمت های عفونت کرده پوست بریزید و ماساژ دهید تا خورد پوست برود.

17. روغن کافور

در آزمایشات علمی مشخص شده است که روغن کافور میتواند به درمان 11 نوع بیماری قارچی مختلف کمک کند. این ویژگی روغن کافور بدلیل خواص ضد التهابی بسیار قوی آن میباشد.

کمی پودر کافور را با روغن کنجد مخلوط کنید. خمیری که بدست میاید را باید روزانه 2 تا 3 مرتبه روی قسمت های عفونت کرده پوست قرار دهید. علاوه بر این روش میتوانید از روغن کافور نیز استفاده کنید. (به همان روش قبلی، یعنی روغن را روی قسمت های عفونی شده ریخته و ماساژ دهید)

توجه! کافور سمی است و نباید خورده شود.

18. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا دارای 97 درصد "واکس استر" میباشد. واکس استر ماده ای حاوی یک نوع اسید چرب و الکل میباشد و گیاه جوجوبا تنها گیاه روی زمین است که میتواند آن را تولید کند.

واکس استر موجود در روغن جوجوبا با هر چیزی که تماس پیدا کند از ان در برابر اکسیده شدن جلوگیری میکند و همین ویژگی ان باعث شده است که یک روش درمانی فوق العاده مفید و موثر برای رفع بیماری های پوستی باشد.

- برای درمان قارچ پوستی چند قطره روغن جوجوبا را با چند قطره روغن زیتون مخلوط کرده و آن را روی قسمت های عفونی شده پوست قرار داده و ماساژ دهید.

19. روغن پونه

روغن پونه بواسطه فرایند تقطیر بخار از گیاه پونه بدست میاید. روغن پونه همه ی خواص این گیاه را دارا میباشد اما برتری که نسبت به خود گیاه پونه دارد این است که بسیار غلیظ تر میباشد.

روغن پونه دارای خواص ضد عفونی کننده بسیار قوی میباشد و حدود 71 درصد آن از اینگونه عوامل ضد عفونی کننده تشکیل شده است.

جهت درمان قارچ پوستی با استفاده از روغن پونه، یک قاشق مربا خوری از این روغن را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و روی قسمت های عفونت کرده پوست بگذارید. باید اجازه دهید که روغن به مدت چند ساعت روی پوست باقی بماند.
اینکار را باید تا زمان بهبودی کامل روزانه 2 مرتبه انجام دهید.

20. روغن چای

روغن چای یکی از بهترین روش های خانگی درمان قارچ پوستی میباشد چراکه خواص ضد قارچی بسیار قدرتمندی دارد. روغن چای ویژگی های ضد عفونی کننده نیز دارد و به همین دلیل میتواند از پخش شدن عفونت در سطح پوست جلوگیری کند.

توجه داشته باشید که روغن چای بسیار قوی بوده و افرادی که پوست حساسی دارند در استفاده از ان باید خیلی مراقب باشند. بنابراین استفاده از روغن چای برای درمان قارچ پوستی بیشتر مناسب قسمت هایی از پوست میباشد که حساسیت کمتری دارد.
بیاد داشته باشید که روغن چای را فقط باید بصورت موضعی استفاده کنید و از خوردن آن به هر شکلی بپرهیزید.

جهت استفاده از روغن چای برای درمان قارچ پوستی از روشی که در ادامه آمده است استفاده کنید.

  • به اندازه مساوی روغن چای و روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید.
  • اگر پوست شما واکنش نشان نداده و روند بهبودی را شروع نمیکند میتوانید دوز روغن چای را افزایش دهید.
  • ترکیب روغن چای و روغن زیتون را باید روی نواحی عفونی شده قرار داده و پس از 20 دقیقه آن را با آب بشویید.

21. روغن لاوندر

سال های طولانی است که از روغن لاوندر برای درمان ترشحات واژنی استفاده میشود. در اغلب موارد علت ایجاد اینگونه ترشحات قارچ کاندیدا میباشد.

روغن لاوندر دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است و به همین دلیل میتواند سریعا قارچ پوستی را درمان کند.

  • روغن لاوندر را باید بصورت مستقیم روی قسمت های عفونی شده پوست قرار داده و اینکار را چند بار در روز تکرار کنید تا تاثیرگذار باشد.

22. روغن میخک

خواص ضد قارچی روغن میخک طی مطالعات علمی بسیاری تایید شده است.

روغن میخک نه تنها قارچ پوستی بلکه انواع بسیاری از بیماری های قارچی را میتواند درمان کند. این روغن گیاهی با حمله به هاگ قارچ ها آن ها را از بین میبرد.

اگر روغن میخک را بصورت موضعی استفاده و روی قسمت های عفونی قرار دهید، این روغن میتواند خیلی سریع همه قارچ ها را بکشد.

بیاد داشته باشید که روغن میخک زمانی که روی پوست قرار بگیرد، باعث ایجاد بی حسی شده و در مواقعی حتی میتواند باعث احساس سوزش و حتی جوش زدن پوست نیز بشود.

اگر میخواهید از روغن میخک بصورت موضعی استفاده کنید، ابتدا میبایست آن را با روغن زیتون رقیق کنید.

در ادامه باید و نباید هایی که برای درمان قارچ پوستی باید بدانید آمده است.

برای درمان قارچ پوستی چکار هایی باید انجام دهیم؟

  • بهداشت شخصی خود را رعایت کنید.
  • اگر همچنان دارای قارچ پوستی هستید، از تماس فیزیکی با افراد دیگر خودداری کنید.
  • توجه داشته باشید که تمام اعضا خانواده نیز باید مورد آزمایش قرار بگیرند چراکه احتمال سرایت بیماری از فرد مبتلا به دیگر اطرافیان و اعضای خانواده او وجود دارد.

از انجام چه کار هایی باید پرهیز کرد؟

  • لباس های تنگ نپوشید.
  • تا زمانیکه بیماری بطور کامل درمان نشده است از استخر و یا سایر اماکن عمومی استفاده نکنید.
  • از حضور در مکان هایی پر جمعیت بپرهیزید.

چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (37 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits