دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علائم التهاب لگن و درمان این عارضه خطرناک !
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
التهاب لگن میتواند توسط باکتری های زیادی از جمله کلامیدیا و سوزاک ایجاد شود.

بیماری التهاب لگن

التهاب لگن میتواند توسط باکتری های زیادی از جمله کلامیدیا و سوزاک ایجاد شود. این بیماری زمان بوجود میاید که باکتری ها از واژن یا گردن رحم بالا می آیند و به رحم و دیگر ارگان های باروری میرسند. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه باشید.

علائم التهاب لگن

خیلی از زنانی که التهاب لگن دارند اصلا هیچ علائمی نشان نمیدهند. اگر علائمی وجود داشته باشد، مواردی همچون درد یا حساسیت در ناحیه شکم یا دهانه رحم به همراه طب و لرز میباشد. علائم بیماری التهاب لگن معمولا در 5 تا 10 روز ابتدایی چرخه قاعدگی زنان ظاهر میشوند.

درمان التهاب لگن

عامل ایجاد این بیماری باکتری ها هستند، به همین دلیل میتوان التهاب لگن را با ترکیبی از آنتی بیوتیک ها درمان کرد. با توجه به شدت علائم بیماری، آنتی بیوتیک ها بصورت دهانی یا با استفاده سرم به بدن وارد میشود. برخی از عفونت های بیماری التهاب لگن ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد.

ملاحظات

اگر التهاب لگن درمان نشود ممکن است خطرات جدی برای جان شما بوجود آورد. مواردی مانند حاملگی خارج رحمی و آبسه لگن. همچنین این بیماری ممکن است منجر به ناباروری، درد شکمی مزمن، بافت زخمی لگنی، هیسترکتومی و افسردگی شود.

پیشگیری از التهاب لگن

مانند همه بیماری های مقاربتی، بهترین راه پیشگیری این است که از سلامت شریک جنسی خود اطمینان داشته باشید. (بهتر است که افراد بصورت دوره ای آزمایش های پزشکی را برای اطمینان از سلامت خود انجام بدهند.) استفاده از سد دندانی (نوعی پوشش پلاستیکی نازک که بر روی دندان قرار داده میشود) و کاندوم های مرغوب و مقاوم میتواند به کاهش ریسک انتشار باکتری هایی که منجر به بیماری التهاب لگن میشود کمک شایانی داشته باشد.

divider

عکس های التهاب لگن

التهاب لگن
التهاب لگن در مراحل اولیه
التهاب لگن
التهاب لگن متوسط
التهاب لگن
التهاب لگن شدید


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با مشخصات بیماری التهاب لگن آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits