دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از فواید مصرف پودر پروتئین ایزو وی بیشتر بدانید
8
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پودر پروتئین ایزو وی حاوی یک مجموعه آنزیمی است که به هضم و جذب هر گرم از پروتئین دریافتی کمک می کند .


معرفی پودر پروتئین ایزو وی


پودر پروتئین ایزو وی حاوی 100 درصد پروتئین وی است که بالاترین ارزش بیولوژیکی را دارد . پروتئین وی منبع غنی از اسیدهای آمینه شاخه دار ( BCAA ) و سایر اسیدهای آمینه ضروری ( EAA ) می باشد.


ایزو وی حاوی یک مجموعه آنزیمی است که به هضم و جذب هر گرم از پروتئین دریافتی کمک می کند . ایزو وی یک مکمل ایده آل برای جلوگیری از تحلیل عضلات می باشد که باید پس از تمرینات سنگین ورزشی مصرف شود.


پروتئین‌ها تنها منبع ازت بدن انسان هستند و برای ادامه‌ی زندگی لازم هستند. پروتئین‌ها از اسیدهای آمینه تشکیل شده‌اند. در بین این اسیدهای آمینه، 8 نوع اسید آمینه وجود دارد که بدن قادر به ساخت آن‌ها نیست. این‌ها را «اسیدهای آمینه‌ی ضروری» می‌گویند و باید از طریق مواد غذایی تأمین شوند.

پروتئین‌ها در ساخت و احیای سلول‌های پوستی، استخوان‌ها، عضلات، موها و ناخن‌ها نقش دارند. به مدد پروتئین‌هاست که بدن ما می‌تواند از خود در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها محافظت کند. در واقع وجود پروتئین‌ها برای عملکردهای بیولوژیکی بدن ما لازم است و کمبود آن باعث بروز احساس خستگی می‌شود، تمرکز را پایین می‌آورد و قدرت سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهد.

مصرف پروتئین ها برای کنترل سوخت و ساز و پروسه های حیاتی بدن، لازم و ضروری است. پروتئین ماده حیاتی برای ساخت، حفظ، و بازسازی بافت ها، سلول ها و دستگاه های بدن است. هر سلولی در بدن شما حاوی پروتئین است و بخش عمده ای از پوست، مو و ناخن ها از پروتئین ساخته شده است. وقتی صحبت از پروتئین به میان می آید همه یاد محصولات لبنی و گوشت قرمز می افتند. اما منابع گیاهی این ماده کم نیستند.

چربی‌های اشباع‌شده‌ی موجود در گوشت قرمز باعث بروز حالت مقاومت سلول‌ها به انسولین می‌شود. برای همین هم لازم است که از پروتئین‌های کم چرب استفاده کنید. اگر جزو افرادی هستید که علاقه‌ی چندانی به مصرف گوشت ندارید و یا گیاه‌خوار هستید می‌توانید برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدنتان از این مواد غذایی مغذی استفاده کنید. پروتئین‌ها وظایف گوناگونی بر عهده دارند مانند ساختن هورمون‌ها، آنزیم‌ها و آنتی کورها (همان پادتن‌ها)، انتقال اکسیژن و هیدروژن و غیره. مردان بیشتر از زنان به مصرف پروتئین در رژیم روزانه‌شان نیازمندند. البته این مقدار پروتئین به جنسیت، وزن، سن و حجم فعالیت‌های فیزیکی روزانه هم بستگی دارد.


پروتئین ایزو وی شامل 92 درصد پروتئین وی خالص است که آن را در گروه مکمل هایی با درصد پروتئین خیلی بالا قرار می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این محصول این است که تقریبا فاقد کربوهیدرات است و علاوه بر افزایش حجم، هیچ توده چربی ایجاد نمی‌کند. دارای مجموعه‌ای از آنزیم ها جهت کمک به هضم سریع‌تر و بهتر پروتئین است و قابل استفاده ورزشکاران قدرتی – سرعتی در دوره تخلیه ذخایر گلیکوژنی می‌باشد.

پروتئین ایزووی از پروتئین هایی مانند آلفالاکتالبومین، بتالاکتوگلوبولین، گلیکوماکروپپتید، ایمونوگلوبولین ، لاکتوفرین و آلبومین سرمی ، می‌باشد که نقش مهمی را در ارتقا سلامتی و ایمنی بدن بازی می‌کند. هم چنین دارای تمامی آمینو اسیدهای ضروری بدن می‌باشد که به همین دلیل موقعیت بالایی را در میان منبع های پروتئینی دارد.

ایزو وی

مزایای پودر پروتئین ایزو وی

  • با کیفیت ترین پروتئین را برای کمک به رشد ماهیچه‌ها و یا پایداری ماهیچه‌ها در حین کاهش چربی ارائه می‌دهد.
  • یکی از منابع با کیفیت پروتئین های زود جذب بوده و برای استفاده در صبح و بعد از تمرین ایده‌آل می‌باشد.

ویژگی پودر پروتئین ایزو وی

  • حاوی 92 % پروتئین خالص whey
  • پر پروتئین ترین محصول موجود در بازار
  • تقریبا فاقد کربوهیدرات
  • دارای مجموعه آنزیمی برای کمک به هضم بهتر و سریعتر پروتئین
  • افزایش حجم عضلات بدون افزایش توده چربی
  • قابل استفاده ورزشکاران قدرتی – سرعتی در دوره تخلیه ذخایر گلیکوژنی
  • قابل استفاده به صورت خوراکی یا برای غنی کردن گاواژ دست ساز با پروتیین
  • قابل استفاده در شرایطی که نیاز بدن به پروتیین افزایش می یابد نظیر سوختگی ها، تروما، سرطان، سوء تغذیه، قبل یا بعد از عمل جراحی، تاخیر در التیام زخم پس از عمل جراحی، عفونت سیستمیک، پیوند مغز استخوان، پانکراتیت.

روش مصرف پودر پروتئین ایزو وی


یک پیمانه (28 گرم) پودر را در نیم لیتر آب خنک حل کرده و بلافاصله میل نمایید. این نوشیدنی را بهتر است یک ساعت بعد از تمرین مصرف کنید.

توصیه و هشدار مصرف پودر پروتئین ایزو وی

  • در دوران بارداری و شیردهی پودر پروتئین ایزو وی استفاده نکنید.
  • بهتر است قبل از مصرف پودر پروتئین ایزو وی با مربی، پزشک و یا کارشناس تغذیه مشورت کنید.
  • بیش از میزان دوز پیشنهادی روی محصول از پودر پروتئین ایزو وی مصرف نکنید.
  • مقادیر مصرف پودر پروتئین ایزو وی بر حسب وزن ،‌ جنس و طول دوره مصرف تعیین می گردد. حداکثر مقدار مصرف مجاز برای یک ورزشکار حرفه ای و سنگین وزن 4 پیمانه در روز است.
  • در صورت حساسیت به هر یک از اجزای این محصول از مصرف این فرآورده خودداری نموده و با پزشک مشورت نمایید.
  • مصرف پودر پروتئین ایزو وی در افرادی که داروهای آنتی پرین و تئوفیلین استفاده می کنند، مجاز نیست.
  • این مکمل باید همراه با آب زیاد مصرف شود تا مواد زاید حاصل از متابولیسم پروتئین از بدن دفع شود و اختلال عضلانی هنگام تمرین ایجاد نکند.
  • به منظور دفع مواد حاصل از متابولیسم، به ازای مصرف هر سروینگ ایزو وی (1 پیمانه)، یک لیوان آب اضافی توصیه می شود.
  • پودر پروتئین ایزو وی حاوی فنیل آلانین می باشد؛ بنابراین در بیماران مبتلا به فنیل کتونوری، نباید مصرف شود.
  • در افراد مبتلا به نارسائی کلیوی نباید پودر پروتئین ایزو وی مصرف شود.

divider

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد فواید و مضرات پودر پروتئین وی

فواید و مضرات پودر پروتئین سویا

از فواید بی نظیر مکمل لیزین بیشتر بدانید!

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (8 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits