دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص شگفت انگیز بادام زمینی برای یک زندگی سالم
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بادام زمینی یکی از محبوب ترین آجیل ها در امریکا است.

بادام زمینی از آمریکای شمالی نشات گرفته به طوری که شواهد نشان میدهد افراد ممکن است حدود 3500 سال قبل آن را مصرف کرده باشند.بعد از آنکه اروپایی ها این دانه را در برزیل کشف کردند; آن را در آمریکای شمالی و اسیا پرورش دادند.البته در آن زمان مردم نمیدانستند که بادام زمینی خواص فوق العاده غذایی دارد که به این واسطه جزوی مهم از یک وعده غذایی سالم میشود.

خواص درمانی بادام زمینی

فواید بادام زمینی برای سلامتی

بادام زمینی و دیابت

بادام زمینی منبعی عالی از بیوتین

بیوتین بخشی از ویتامین Bمحسوب می‌شود , اما در گذشته به آن ویتامین Hهم میگفته اند. صرف‌نظر از آنچه شما به آن چه می‌گویید ;بیوتین یک ماده غذایی بسیار مفید برای سلامت فیزیولوژیکی است که در ده‌ها واکنش آنزیمی در بدن دخیل است , از جمله فرآیندهایی که ژن شما را تعیین میکند.
تحقیقات اولیه حاکی از آن است که بیوتین می‌تواند برای درمان بیماری ;ms ، دیابت و برخی بیماری های ذهنی مفید باشد.به علاوه مصرف بیوتین کافی برای زنان باردار ضروری است چرا که کمبود بیوتین در این موارد منجر به افزایش خطر نقص های مادرزادی میشود.توصیه میشود افرد بزرگسال روزانه 30 میکرو گرم بیوتین مصرف کنند.یک چهارم فنجان بادام زمینی حاوی 26 میکرو گرم است.

سرشاراز چربی های سالم تک اشباعی

بادام زمینی برخی اوقات به دلیل چربی بالای آن مورد سرزنش قرار میگیرد.با این حال چربی های آن سالم و مقوی اند.برای مثال نسبت چربی اشباع نشده و اشباع شده در آن; 80 به 20 است.نوع چربی اشباع نشده در آن عمدتا چربی تک اشباعی است که با بیماری های قلبی_عروقی رابطه دارد.مصرف زیاد چربی های اشباع نشده به پاکسازی شاهرگ ها کمک کرده و باعث میشود خون در بدن به خوبی جریان داشته باشد.در نتیجه خطر حملات قلبی کاهش میابد.

بادام زمینی حاوی آنتی اکسیدان های مفید است

آنیتی اکسیدان ها دسته‌ای از مولکول‌ها هستند که رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند (مولکول‌های ناپایدار که می‌توانند باعث آسیب به سلول‌های شما شوند ). فعالیت بیش از حد رادیکال های آزاد; یک مکانیزم ممکن برای تشکیل سلول های سرطانی در نظر گرفته شده است. به این معنا که مصرف انتی اکسیدان ها خطر حملات قلبی را کاهش میدهد. شراب قرمز به خاطر فعالیت آنتی‌اکسیدان آن مشهور است و یک منبع غنی از آنتی های اکسیدان های قوی است . گرچه بادام ‌زمینی منبع دیگری از آنتی اکسیدان هاست اما کمتر شناخته شده.در مطالعات بر روی حیوانات; مشخص شده که رزوراترول(نوعی آنتی اکسیدان) با افزایش جریان خون در مغز مرتبط است که خطر سکته را کاهش میدهد.خوردن مداوم بادام زمینی یا کره بادام زمینی مصرف رزوراترول را افزایش داده-به عبارتی خواص بالقوه آن را مهیا میکند.

بادام زمینی
بادام زمینی

بادام زمینی در برابر سنگ کلیه

همانطور که از نامش بر می آید; سنگ کلیه ذرات کوچکی هستند که در کیسه صفرا تشکیل می‌شوند . افرادی خاص از جمله زنان ;افراد مبتلا به اضافه وزن; افراد بالای 40 سال و کسانی که رژیم غذایی سنگینی دارند و کربوهیدرات تصفیه شده مصرف میکنند; بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند. در مطالعه‌ای طولانی‌مدت دانشمندان دریافتند که خوردن سطح بالایی از آجیل - به خصوص بادام‌زمینی خطر ابتلا به سنگ کلیه را تا 25 درصد کاهش میدهد.. مشخص نیست که کدام ماده بادام‌زمینی در جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه موثر است اما حتی مصرف خیلی کم آن در روز در جلوگیری از شکل گرفتن سنگ کلیه نقش دارد.

بادام زمینی حاوی مس است

مس; یک ماده معدنی است که به عنوان یک ماده غذایی کم مصرف اما ضروری در نظر گرفته میشود.گرچه اغلب در رژیم غذایی نادیده گرفته میشود اما برای چندین فرایند فیزیولوزیکی بدن ضروری است. به طور خاص , مس بخش مهمی از آنزیم‌ها را شکل می‌دهد که تولید انرژی و فعالیت عصبی را کنترل می‌کنند.در سیستم عصبی; مس برای نورون ها برای ایجاد غلاف میلین که اکسون های آن را پوشش داده وسرعت انتقال احساس را افزایش دهد; مورد نیاز است. عدم استفاده کافی مس ;با میزان سلامتی در ارتباط است.حتی کمبود خفیف مس میتواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی را افزایش دهد.در حالی که مصرف به اندازه مس میتواند سطح کلسترول های مضر را کاهش دهد.به علاوه به نظر میرسد که مس در بیماری های مثل آلزایمر و پارکینسون نقش داشته باشد.یک چهارم فنجان بادام زمینی حاوی 47 درصد مس است.


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با خواص بادام زمینی آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits