دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه خامه فرم گرفته برای تزیین کیک به 2 روش آسان
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خامه فرم گرفته، خامه ای است که برای تزیین کیک از آن استفاده می شود. شما عزیزان می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. با ما همراه باشید.

طرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه

همانطور که می دانید قیمت خامه قنادی بالاست و ممکن است بسیاری از افرادی که می خواهند کیک تولد درست کنند، نتوانند آن را خریداری نمایند. ما یک راه حل فوق العاده برای این افراد داریم.

شما عزیزان می توانید بدون هزینه زیاد، این نوع خامه را در منزل درست کنید و کیک تولدتان را تزیین کنید. پس هرگز این مطلب را از دست ندهید.

خامه فرم گرفته با پودر خامه

طرز تهیه خامه کیک

طرز تهیه خامه قنادی

مواد لازم جهت تهیه خامه قنادی:

  • خامه پاکتی صبحانه: 1 بسته
  • پودر خامه: 1 تا 4 قاشق غذاخوری
  • پودر قند: به میزان لازم

مراحل تهیه خامه قنادی:

قبل از اینکه درمورد طرز تهیه خامه قنادی صحبت کنیم، لازم به ذکر است که پودر خامه را می توانید به شکل فله ای از مغازه های لوازم قنادی خریداری کنید. همچنین این پودر به نام پودر کرم شانتی یا پودر کرم قنادی در اکثر سوپر مارکت ها به فروش می رسد.

تفاوت این دو نوع پودر این است که پودر خامه فله ای شیرین نشده و باید به آن پودر قند اضافه کنید اما پودر خامه هایی که بسته بندی شده اند شیرین شده هستند و نیازی به پودر قند ندارند.

ترکیب پودر خامه با خامه صبحانه می تواند معجزه کند. حالا به سراغ درست کردن خامه فرم گرفته می رویم. ابتدا یک کاسه بزرگ ترجیحا با جنس استیل بردارید و به همراه پره های همزن آن ها را در فریزر قرار دهید تا حسابی خنک شوند.

پس از اینکه کاسه و پره ها خنک شدند، خامه صبحانه را به همراه یک قاشق پودر خامه در کاسه بریزید و با دور کند همزن آن ها را هم بزنید. بعد از چند ثانیه همزن را روی دور تند بگذارید و هم بزنید تا خامه فرم بگیرد.

اگر می خواهید خامه شما به خوبی فرم بگیرد، 2 الی 3 قاشق پودر خامه توصیه می شود. همچنین اگر شما خامه را برای درست کردن گل و سایر اشکال روی کیک نیاز دارید و می خواهید آن را در قیف بریزید، تا 4 قاشق پودر خامه لازم است.

در انتها خامه را بچشید اگر شیرینی آن کم بود، کمی پودر قند اضافه کنید. اگر می خواهید خامه عطر بهتری داشته باشد، کمی اسانس وانیل یا هر اسانسی که دوست دارید به آن اضافه کنید.

طرز تهیه خامه قنادی

طرز تهیه خامه قنادی با خامه صبحانه

طرز تهیه خامه فرم گرفته

مواد لازم برای تهیه خامه فرم گرفته:

  • ۴۰۰ گرم خامه صبحانه
  • ۱۰۰ گرم شکر

مراحل تهیه خامه فرم گرفته:

ابتدا بسته خامه صبحانه را باز کنید. در صورتی که آب اضافه دارد آب آن را دور بریزید. حالا خامه را در یک کاسه بزرگ بریزید و بعد شکر را به آن اضافه کنید. بهتر است از کاسه استیل استفاده کنید چون خامه در طی هم زدن نیاز دارد که خنک باشد.

اگر کاسه استیل ندارید می توانید در حین کار کاسه را در یک ظرف پر از یخ فرو ببرید. همچنین مکانی که شما در آن مشغول درست کردن خامه فرم گرفته هستید، باید سرد باشد.

طرز تهیه خامه قنادی خانگی

طرز تهیه خامه قنادی در منزل

وقتی شکر را به خامه اضافه کردید، با یک قاشق یا چنگال فقط کمی آن ها را در حد مخلوط شدن هم بزنید. حالا برای نیم ساعت ظرف را در فریزر قرار دهید، سپس آن را خارج کرده و کمی خامه را زیر و رو کنید.

دو الی سه بار آن را در فریزر بگذارید و سپس آن را زیر و رو کنید تا بافت خامه کمی سفت شود. حالا همزن را روی دور تند بگذارید و خامه را هم بزنید. در ابتدای کار خامه شل می شود اما اصلا نگران نباشید چون هرچقدر بیشتر آن را هم بزنید، خودش را می گیرد.

به هم زدن ادامه دهید تا خامه کم کم فرم گرفته و سبک شود. اگر محیط گرم است کاسه را در ظرف یخ بگذارید. آنقدر هم بزنید تا جای پره های همزن روی خامه بماند. ممکن است برای رسیدن به نتیجه داخواه حدود 30 دقیقه نیاز به هم زدن باشد پس باید حوصله به خرج دهید.

حالا خامه فرم گرفته شما آماده است و می توانید با آن کیک و کاپ کیک هایتان را تزیین کنید.

نکاتی درمورد خامه فرم گرفته:

  • اضافه های خامه را در فریزر فقط جهت استفاده از دسر می توان استفاده کرد.
  • مقدار خامه ای که در قیف می ریزید باید حجم کمی داشته باشد چون گرمای دستان برای خارج کردن خامه از قیف باعث از بین بردن بافت منظم خامه خواهد شد.
  • اگر خامه پر رنگ برای کاور نیاز داشتید در سه مرحله به خامه رنگ اضافه کنید. دقیقه اول همراه با استارت دستگاه همزن و دقیقه سوم و دقیقه آخر بخاطر داشته باشید بعد از یک ساعت از کاور خامه های رنگی، درجه رنگ خامه تیره تر خواهد شد.
  • برای شکلاتی شدن خامه به خامه فرم گرفته شده پودر کاکائو یا طعم دهنده های شکلاتی اضافه کنید.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits