دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سالاد کاب مرغ : طرز تهیه سالاد کاب مرغ با عسل و خردل
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
ویژگی منحصر به فرد این سالاد این است که همه چیز را میتوان به ترکیب این سالاد خوشمزه اضافه کرد. فقط مراقب باشید تا لایه های مواد سازنده را به شکل مناسبی روی هم قرار دهید تا سالاد ظاهری زیبا داشته باشد.

آموزش تهیه سالاد کاب مرغ با سس عسل و خردل

در زمان ترکیب مواد سازنده ی این سالاد حواستان به لایه های این سالاد باشد یعنی مواد سنگین تر را در کف ریخته و مواد ظریف تر را روی آن بریزید و دوغ آب را تا لحظه ی نهایی سرو روی آن نریزید.

در این بخش از سایت دلگرم طرز تهیه سالاد کاب مرغ با سس عسل و خردل را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

روش تهیه سالاد کاب مرغ با عسل و خردل

مواد لازم برای سالاد کاب مرغ با عسل و خردل:

  1. ژامبون دودی ۸ برش
  2. تخم مرغ ۳ تا ۴ عدد
  3. مرغ پخته شده ۱ کیلوگرم
  4. سرکه سفید یا سرخ ۲ قاشق چایخوری
  5. دوغ آب یا ماست ساده ی کم چرب ۱۵۰ گرم
  6. سیر ۱ حبه
  7. عسل ۲ قاشق
  8. دانه خردل ۱ قاشق سوپخوری
  9. پیازکوهی یا پیازچه ۱ مشت
  10. نمک و فلفل سیاه تازه ساییده شده به مقدار لازم
  11. کاهو یک دسته
  12. آووکادوی رسیده ۲ عدد

 سالاد کاب مرغ با سس عسل و خردل

طرز تهیه سالاد کاب مرغ با عسل و خردل:

یک ماهیتابه نچسب را روی حرارتِ ملایم گرم کنید. ژامبون ها را به قطعات ریز خرد کنید و در ماهیتابه بریزید. حدود ۵ دقیقه آن را تفت دهید یا تازمانی که ترد شود. آن را کنار بگذارید.

در همین زمان تخم مرغ ها را در قابلمه ی آب بگذارید و آن را به جوش بیاورید. از تایمر آشپزی کمک بگیرید و هنگامی که اولین حباب ها را دیدید تایمر را روشن کنید و ۷ دقیقه تخم مرغ ها را بپزید تا زرده ی آن کاملا سفت شود اما نه آنقدر که مرکزش خشک بشود.

طرز تهیه سالاد هلو با مرغ کبابی + سس مخصوص

تخم مرغ ها را خنک کنید یعنی چند بار آب آن را عوض کنید سپس پوست آن را جدا کرده و برش بزنید. مرغ ها را به اندازه ی لقمه های ریز خرد کنید، پوست و استخوان ها را دور بریزید.

آن را در کف یک کاسه ی بزرگ قرار دهید. بهتر است که گوشت مرغ را به صورت گرم تکه تکه کنیم نه سرد. اگر مرغ را همان موقع پخته اید، مطمئن شوید که قبل از تهیه غذا کاملا خنک شده است.

آووکادو را نصف کرده و هسته ی آن را خارج کنید. گوشت آن را به شکل + برش بزنید، چاقو را فرو کنید تا جایی که به پوست برسد ولی پوست را نبرید.

سپس با قاشق گوشت آن را در بیاورید و درکاسه ای بریزید. یک قاشق چایخوری سرکه جهت جلوگیری از سیاه شدن گوشت آووکادو روی آن بریزید.

 سالاد کاب مرغ با سس عسل و خردل

کاهو را خرد کنید و روی مرغ ها را با آن بپوشانید. کاهوی معمولی سفت است اما اگر از سبزی های ظریف مانند منداب استفاده می کنید، آن را برای روی سالاد نگه دارید.

روی آن را آووکادو ریخته و سپس ژامبون و تخم مرغ را قرار می دهیم و کمی نمک و فلفل روی آنها می پاشیم. سر ظرف را خوب می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم. این سالاد را از یک روز قبل نیز می توانید تهیه کنید.

دوغ آب یا ماست را در شیشه ای بریزید. سیر را له کرده و آن را به اضافه ی بقیه سرکه، عسل، خردل و کمی نمک و فلفل به شیشه ماست بیفزایید.

طرز تهیه سالاد هلو با مرغ کبابی + سس مخصوص

پیازچه ها را با قیچی آشپزخانه بسیار ریز خرد کنید. سر شیشه را ببندید و تکان دهید تا ترکیب شوند. سس را روی مواد بریزید و سالاد خوشمزه را سرو کنید.

separator line

فواید بی نظیر خردل

همان‌ طور که گفته شد، خردل از هزاران سال پیش به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار می‌ گرفت و رومیان عقیده داشتند که قرار دادن مقداری دانه خردل روی دندان، می ‌تواند درد آن را به صورت موقت تسکین دهد.

به علاوه، چون طبع خردل گرم است می ‌توان از آن برای تسکین درد‌های قاعدگی و دل ‌درد استفاده کرد. مصرف خردل می ‌تواند برای جلوگیری از سوءهاضمه و نفخ هم مفید باشد. می‌ توان گفت که مزایای سس خردل هم با کمی تخفیف، تقریبا شبیه خودش است به شرطی که از سُس ‌های خردل رژیمی با کمترین میزان افزودنی استفاده کنید!

دانه‌ های خردل سرشار از کلسیم، منگنز، اسیدهای چرب امگا 3 ، آهن ، روی، پروتئین و فیبر خوراکی هستند. به علاوه برای افرادی که بد ‌اشتها هستند، دانه‌ های خردل واقعا می‌ توانند کمک کننده باشند. برای رفع بد اشتهایی توصیه می ‌شود که مقداری دانه خردل سیاه را با شیر مخلوط کنید و 15 تا 20 دقیقه قبل از غذا آن را بنوشید.

اگر از سردردهای میگرنی رنج می‌ برید، سری به خردل بزنید، چون دانه ‌های خردل آرام بخشی موثر برای کاهش تعداد دفعات سردردهای میگرنی هستند. دانه‌ های خردل همچنین برای گوارش و هضم فوق‌العاده سودمند هستند، چون سرعت متابولیسم را در بدن افزایش می ‌دهند.

این دانه‌ ها همچنین برای زنان یائسه که مشکل خواب دارند، مفید است. دانه خردل سرشار از ریز مغذی موسوم به سلنیوم است که این ماده معدنی خواص ضد التهابی فوق‌ العاده‌ای دارد.

همچنین دانه خردل منبع غنی از عنصر منیزیم است که به کاهش شدت حملات آسم و علائم خاص آرتریت روماتوئید و پایین آوردن فشار خون کمک می‌ کند.

سس خردل

آشنایی با معایب خردل

از سوی دیگر، متخصصان گیاهان دارویی مضراتی را هم برای مصرف بیش از حد خردل بیان کرده ‌اند؛ مضراتی مانند ابتلا به یبوست، احساس تشنگی، ناراحتی کبد و حتی حالت تهوع و ورم کلیه!

توجه داشته باشید که قسمتی از ترکیبات شیمیایی گاز اشک‌آور در برخی جنگ ‌ها از ماده‌ ای در خردل سیاه به دست می‌ آید که محرک مخاط و نسوج مرطوب بدن است؛ خصوصا در مخاط چشم و بینی اثر شدیدی دارد.

آیا با خواص بی نظیر خردل زرد آشنا هستید؟

تنفس مقدار زیاد آن موجب سوختگی مخاط شده و در مواردی منجر به مرگ می ‌گردد. همین ماده در خردل در مواردی که به مقدار اندک به عنوان ادویه مصرف می ‌شود موجب تحریک اشتها و تسریع تحریک بزاق می ‌گردد البته مصرف زیاد آن حالت سوزاننده داشته و باعث ریزش اشک می‌ شود.

ضمنا فراموش نکنید که ادویه با سس خردل در مجاورت نور فاسد می‌ شود لذا باید آن را در جای خنک نگهداری نمایید. بهترین زمان ماندگاری سس خردل 6 ماه است.

سس‌ های خردل موجود در بازار معمولا تند و تیز هستند بنابراین خوردن این محصولات به کسانی که آلرژی غذایی یا ناراحتی معده دارند، پیشنهاد نمی ‌شود.

حالا اگر شما خردل را به صورت سُس چرب و غیر رژیمی به میزان بالایی در رژیم غذایی ‌تان بگنجانید، احتمال ابتلای شما به اضافه وزن، کلسترول خون، تصلب شرایین و سکته مغزی به میزان قابل‌ توجهی بالا می‌ رود.

بنابراین بهتر است که سس خردل به عنوان یک چاشنی و طعم‌ دهنده، روی میز غذای تان جای بگیرد و به هیچ ‌وجه جای ثابتی را در سبد خریدتان به خود اختصاص ندهد.

راستی یادتان باشد که سس‌ های خردل موجود در بازار معمولا تند و تیز هستند بنابراین خوردن این محصولات به کسانی که آلرژی غذایی یا ناراحتی معده دارند، پیشنهاد نمی ‌شود.

ضمن این که بهتر است به خاطر وجود نمک، فلفل و شکر به عنوان افزودنی در این سس از اضافه کردن آن به رژیم غذایی کودکان زیر 5 سال خودداری کنید.

علائم و راههای درمان حساسیت به سس خردل کدامند ؟

سالاد با سس خردل

طرز تهیه ی سس خردل در منزل

از آن جایی که هر 100 گرم از سس خردل غیر رژیمی نزدیک به 270 کیلوکالری انرژی دارد و شما باید برای سوزاندن این مقدار از انرژی نزدیک به 95 دقیقه پیاده‌ روی کنید و از سوی دیگر، تقریبا سس خردل رژیمی در فروشگاه‌ های ما وجود ندارد.

بهتر است اگر به این سس خوشمزه علاقه دارید، طرز تهیه یک نوع از آن را یاد بگیرید و خودتان در منزل درست‌ اش کنید. شما می‌ توانید یک قاشق مرباخوری آرد را با 50 گرم کره سرخ کنید و سپس 120 گرم آب گوشت یا مرغ را به آن بیفزایید و اجازه بدهید این مایه آن قدر بجوشد تا غلیظ شود.

در این مرحله شما باید کمی سبزیجات معطر مانند نعناع، آویشن، ریحان یا ترخان را بنابر سلیقه خودتان با 2 قاشق غذاخوری خردل به این مایه اضافه کنید و کمی نمک و فلفل هم به آن بیفزایید. حالا شما یک سس خردل خوشمزه، سالم و کاملا رژیمی خواهید داشت!


سالاد میوه | طرز تهیه ۱۱ مدل سالاد میوه خوشمزه و پرخاصیت + عکس

طرز تهیه ی سالاد لبنانی بنام فتوش + سس مخصوص

سالاد کتو : طرز تهیه ۷ مدل سالاد کتو برای رژیم کتوژنیک



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits