دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه ذرت مکزیکی
11
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مواد لازم : ـ ذرت پخته یا ذرت کنسروی ۲ لیوان ـ سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری ـ آب لیمو ۱ قاشق غذا خوری

مواد لازم :

ـ ذرت پخته یا ذرت کنسروی ۲ لیوان

ـ سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری

ـ آب لیمو ۱ قاشق غذا خوری

ذرت مکزیکیـ ذرت پخته یا ذرت کنسروی ۲ لیوان

ـ سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری

ـ آب لیمو ۱ قاشق غذا خوری

ـ کره ۲۰الی ۳۰ گرم

ـ پودر آویشن ۱ قاشق غذا خوری

ـ فلفل سیاه به میزان لازم

ـ نمک به میزان لازم

ـ پودر سیر یا موسیر در صورت تمایل

طرز تهیه :

بلال را درسته بپزیدودرچند دقیقه آخر پخت نمک بزنید سپس دانه های بلال را جدا کنید در فصولی دیگر سال که دسترسی به بلال ندارید از کنسرو ذرت استفاده کنید . ذرت ها را در کره کمی تفت دهید و آویشن ( آویشن را خودتان پودر کنید تا معطر باشد) و فلفل و در صورت نیاز نمک اضافه کنید . از روی شعله برداریدکمی که خنک شد مخلوط سس و آبلیمو را در آن بریزید. اگر ذرت داغ باشد ممکن است موجب بریده شدن سس شود حتماْ بایستی دمای آن پایین بیاید و بعد سس را اضافه کنید .هر چه قدر فلفل وسس ببيشتر باشد خوشمزه تر خواهد بود .

اين عكس جديد نيست به خاطر دوستي كه خارج از كشور طرز تهيه اين غذا را خواسته بودند از آن استفاده كردم وبهتر بود كه زماني كه بلال در بازار فراوان بود اين پست را مي نوشتم.

در این غذا بنا بر سلیقه میزان کره و سس و فلفل را ميتوان تغییر دادحتی افرادی که در خوردن کره و سس به دلیل بیماری ویا در نظر گرفتن جنبه سلامتی پرهیز میکننداز روغن زیتون و ماست سفت (چكيده)استفاده کنندكه سالمتر است وتفاوت زيادي هم در مزه غذا ندارد يا به جای سس، مخلوطی از ماست چكيده و سس استفاده كنند . به اين ترتيب از خوردن اين غذاي خوشمزه محروم نخواهند شد .اين غذا به عنوان عصرانه و شام بسيار دلچسب و لذيذ ميباشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (11 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits