دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه پیتزا استیک با روشی آسان در منزل
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیتزا استیک یکی از انواع پیتزاهایی است که با گوشت درست می شود. این نوع پیتزا بسیار لذیذ بوده و طرفداران زیادی دارد. تا انتها با ما همراه باشید تا دستور پخت این غذای خوشمزه را در اختیارتان قرار دهیم.

پیتزا استیک

اگر به دنبال فست فودی خوشمزه و لذیذ هستید که در خانه آن را تهیه کنید، ما پیتزا استیک را به شما پیشنهاد می کنیم. این غذا که در وهله اول مخصوص کشور ایتالیا بود، در ایران نیز رواج یافت و اکنون به محبوب ترین فست فود تبدیل شده است.

جالب است بدانید پیتزا غذایی است که به روش های مختلف طبخ شده و از کودک تا میانسال از خوردن آن لذت می برند. در نتیجه می توانید در مهمانی ها خود نیز سرو کنید.

یکی از بهترین انواع پیتزا را باید پیتزا استیک بدانیم که علاوه بر داشتن ارزش غذایی، عاری از مواد اولیه مضر چون سوسیس و کالباس است. این پیتزا با استفاده از گوشت تکه ای استیک و گریل شده، تهیه گشته و طعمی بسیار خوب دارد.

پیتزا استیک ایتالیایی/دستور پخت پیتزا سیر و استیک

طرز تهیه خمیر پیتزا استیک

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا:

  1. شیر: ۱/۲ پیمانه
  2. پنیر: به میزان لازم
  3. آب ولرم: ۱/۲ پیمانه
  4. روغن زیتون: ۱/۲ پیمانه
  5. نمک: ۱/۲ قاشق چای خوری
  6. بکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
  7. پودر خمیر: ۱/۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه خمیر پیتزا:

ابتدا نمک و پودر خمیر مایه را درون ظرف آب ولرم ریخته، هم بزنید تا خوب مواد با هم مخلوط شوند، مخلوط آماده شده را به مدت ۱۰ دقیقه در جای گرمی قرار دهید.

سپس شیر، روغن زیتون و بکینگ پودر را اضافه نمایید، در مرحله بعد آرد را کم کم به مواد اضافه کرده تا نچسبد و خمیر خوب و یکدستی به وجود آید، روی خمیر را به مدت یک ساعت بپوشانید تا به عمل آید، بعد از آماده شدن می توانید پنیر را به آن اضافه نمایید.

طرز تهیه پیتزا سیر و استیک ایتالیایی/پیتزا استیک با فلفل

طرز تهیه پیتزا استیک

روش اول: دستور پخت پیتزا استیک یک نفره ساده

مواد لازم جهت تهیه پیتزا استیک:

  1. 1 عدد خمیر پیتزا
  2. 250 گرم پنیر پیتزا
  3. 3 قاشق غذاخوری سس کچاپ
  4. 200 گرم گوشت استیک
  5. 1 قاشق غذاخوری زیتون سیاه اسلایس شده
  6. 4 عدد قارچ تازه و متوسط
  7. چیپس ورقه ای (در صورت تمایل)
  8. فلفل سیاه، آرد سفید و آویشن به میزان کافی
  9. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی (درصورت تمایل)

روش تهیه پیتزا استیک:

برای تهیه پیتزا استیک مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا گوشت استیک از پیش آماده شده را به صورت ورقه ای برش بزنید. سپس خمیر پیتزا را روی سینی فر گذاشته و سطح آن را با سس کچاپ بپوشانید. حالا به اندازه یک سوم پنیر پیتزا را روی سس ریخته و طوری پخش کنید که سطح آن را پوشش دهد.

سپس قارچ ها را شسته، پوست کنده و اسلایس کنید. قارچ های خرد شده را روی پنیرها چیده و کمی آرد سفید روی آن ها بپاشید. (این آرد بابت این پاشیده می شود که از آب انداختن قارچ روی پیتزا جلوگیری شود.)

سپس تکه های گوشت استیک شده را روی قارچ ها قرار داده و پنیر پیتزا را به عنوان لایه آخر بریزید. در نهایت مقداری فلفل سیاه و آویشن روی پیتزا ریخته و در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.

سس پیتزا استیک/پیتزا با گوشت ریش ریش

روش دوم: دستور پخت پیتزا سیر و استیک

فرق پیتزای سیر و استیک با پیتزا استیک در مواد اولیه است. لازم است بدانید در این پیتزا باید 6 عدد سیر و یک ساقه جعفری اضافه کنید.

مواد لازم جهت تهیه پیتزا سیر و استیک:

  1. 1 عدد خمیر پیتزا
  2. 250 گرم پنیر پیتزا
  3. 3 قاشق غذاخوری سس کچاپ
  4. 200 گرم گوشت استیک
  5. فلفل سیاه، آرد سفید و آویشن به میزان کافی

طرز تهیه پیتزا سیر و استیک:

در قدم اول گوشت ها را بشویید و در یک ماهیتابه قرار دهید. روغن بریزید و اجازه دهید کمی سرخ شوند. نمک و فلفل به آن اضافه کنید و به قدری تفت دهید تا گوشت ها پخته شوند.

سیر و جعفری را خرد و ریز یا رنده کنید.

در این پیتزای استیک می توانید پنیر پارمسان بریزید. در نتیجه پنیر پارمسان، جعفری، نمک و روغن را میکس کنید تا یک مخلوطی صاف و یکدست ایجاد شود.

خمیر پیتزا را روی ظرف فر قرار دهید و تمام موادی که آماده کردید را لایه به لایه اضافه کنید. مانند پیتزای استیک پنیر پیتزا را در هر لایه اضافه کنید. آن را در دمای 220 درجه سانتی گراد فر قرار دهید. پیتزای شما آمادست.

دستور پخت پیتزا ایتالیایی به ساده ترین روش در منزل + فیلم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits