دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش پخت نان ترتیلا مشهور در منزل + آموزش تصویری
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نان ترتیلا طرز تهیه نان ترتیلا آموزش پخت نان ترتیلا پخت نان ترتیلا تهیه نان ترتیلا درست کردن نان ترتیلا در خانه مواد لازم نان ترتیلا

نان ترتیلا را به سادگی در منزل تهیه کنید و از سالم و تازه بودن آن برای کودکانتان اطمینان حاصل فرمایید.

روش پخت نان ترتیلا مشهور در منزل

طرز تهیه نان ترتیلا در منزل


آرد ۳ لیوان . آب گرم ۱ لیوان . روغن ۱/۳ لیوان . بکینگ پودر ۱/۲ قاشق چایخوری . نمک ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه : آرد ، نمک و بکینگ پودر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید ، میان آرد را گود کنید و روغن را داخل گودی بریزید و از اطراف کم کم مواد را مخلوط کنید تا بافتی مانند خرده نان پیدا کند سپس آب گرم را کم کم اضافه و مخلوط کنید ( پیشنهاد میشود از آرد نانوایی استفاده کنید ).

مواد را مخلوط کنید و ورز دهید تا زمانی که دیگر خمیر به دست نچسبد ( این خمیر لطیف نیست و در صورت لزوم میتوانید مقدار بیشتری ارد اضافه کنید ) ؛ خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید قرار دهید و روی ظرف را با نایلون بپوشانید و ۱ ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر بیشتر شود.

پس از اینکه خمیر استراحت کرد و حجمش افزایش یافت خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کنید ، روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیرها را با کمک وردنه به قطر ۱۰ سانتیمتر پهن کنید.

ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید ، پس از اینکه داغ شد خمیر را داخل ماهیتابه بگذارید ، کمی صبر کنید تا خمیر شروع به حباب زدن کند سپس برگردانید تا ظرف دیگر نان نیز بپزد ، تمام نان ها را به همین صورت آماده کنید سپس داخل پارچه ای قرار دهید تا نان ها نرم باقی بمانند.

نکته ها : میتوانید نان ترتیلا را از فروشگاه نیز تهیه کنید ، این نان در دستور اصلی مکزیکی با آرد ذرت مخصوص مکزیک تهیه میشود و بدلیل عدم دسترسی به این نوع آرد در کشورهای دیگر آرد گندم جایگزین آرد ذرت شده است ( آرد ذرت معمولی مناسب تهیه این نان نیست ).

روش پخت نان ترتیلا مشهور در منزل

منبع: دکتر سلام



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits