دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
میوه و سبزی های آبرسان : ۲۰ سبزی و میوه با قدرت آبرسانی بالا
9
زمان مطالعه: 11 دقیقه
میوه و سبزی های آبرسان در فصل تابستان به آبرسانی پوست و مو کمک شایانی کرده. حال ما در مجله دلگرم 20 مورد از قویترین میوه و سبزی های آبرسان را به شما معرفی میکنیم.

میوه و سبزی های آبرسان

اگر زیاد تمایلی به نوشیدن آب ندارید، نگران نباشید. بررسی ها نشان داده اند که خوردن برخی میوه ها و سبزی ها می تواند به اندازه نوشیدن آب به بدن آبرسانی کند. به نظر می رسد که الکترولیت، مواد مغذی و مواد معدنی به بدن کمک می کنند تا آب را حفظ کرده و از آن استفاده کنند.

خواندن مطلب را ادامه دهید تا میوه ها و سبزی هایی را که بیشترین آبرسانی را به بدن می کنند، بشناسید.

هیدراتاسیون یعنی رساندن آب به بدن فردی که دچار اتلاف زیاد مایعات شده است. در زمانی که هوا گرم است یا جنب‌ و جوش زیادی داریم، باید آب و الکترولیت از بین رفته بدن جایگزین شود. این آبرسانی برای عملکرد قلب حیاتی است تا کار پمپ خون را به خوبی انجام دهد.

در واقع افراد مبتلا به بیماری قلبی ممکن است نسبت به افراد معمولی نیاز به مصرف آب بیشتری داشته باشند. مصرف مایعات، آب یا آب میوه ها و سبزیجات، از عملکرد مفصلی و عضلات، پشتیبانی و مراقبت می‌کند. عضلات خشک شده نیز نرم و محکم تر می‌شوند. آبرسانی به عضلات کمک می کند تا بتوانید کارهای خود را بهتر انجام دهید.

1. گل کلم

گل کلم دارای کربوهیدرات کم است که می توانید آن را به اسموتی خود اضافه کنید تا غلظت آن را افزایش دهید یا می توانید خرد شده آن را با یک تخم مرغ ترکیب کنید تا یک خمیر پیتزای بدون گلوتن تهیه کنید.

گل کلم دارای طعم کمی است، بنابراین به راحتی با ادویه های مختلف طعم دار می شود. یکی دیگر از مهم ترین خواص گل کلم میزان بالای آب در این سبزی است، بنابراین سعی کنید گل کلم را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید تا آبرسانی به بدن به بهترین نحو انجام شود.

گل کلم بخورید تا کلسترول بدنتان حفظ شود

میوه و سبزی های آبرسان

2. هندوانه

تقریبا 92 درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد و حاوی الکترولیت هایی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم است. این میوه آبدار، شیرین و کاملا آبرسان است، به علاوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، بتاکاروتن beta-carotene و لیکوپن lycopene است.

این کاملا واضح است که هندوانه پر از آب خوب است اما این هندوانه آبدار نیز دارای منابع غنی از لیکوپن و یک آنتی اکسیدان ضد سرطان موجود در میوه ها و سبزیجات قرمز می باشد.

در واقع، هندوانه حاوی لیکوپن بیشتر از گوجه فرنگی خام ا ست، حدود 12 میلی گرم در هر قاچ هندوانه، در مقابل 3 میلی گرم در یک گوجه فرنگی متوسط است. هندوانه در تابستان میوه خوبی است.

هندوانه میوه آبرسان. هندوانه غنی از لیکوپن (Lycopene) آنتی اکسیدان است. این میوه محبوب ترین میوه آب و هوای گرم است. کمک گرفتن از هندوانه در آبرسانی، باعث سلامتی می‌شود.

هندوانه کوهی چیست ؟ خواص هندوانه کوهی کدامند ؟

میوه و سبزی های آبرسان

3. گریپفروت

گریپفروت یک میوه تلخ و کمی شیرین است که یک انتخاب فوق العاده برای تابستان محسوب می شود. گریپفروت حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است و در نتیجه یک میان وعده کم کالری فوق العاده محسوب می شود.

این میوه آبدار، از میوه های خانواده مرکبات تند است و تحقیقات نشان می دهد که می تواند سبب کاهش کلسترول و کوچک کردن دور کمر شود در یک مطالعه، افرادی که یک گریپ فروت در یک روز خوردند کلسترول بد (LDL ) 15.5٪ کاهش و تری گلیسیرید خود را 27 درصد کاهش داد از سوی دیگر خوردن نیمی از یک گریپ فروت ( حدود 40 کالری ) قبل از هر وعده غذایی به افراد رژیمی کمک کرده تا در حدود بیش از سه و نیم پوند در 12 هفته وزن از دست بدهند محققان می گویند که ترکیبات در این میوه به سوخت چربی و تثبیت قند خون کمک کرده و در نتیجه سبب کاهش هوس می شود.

۳۲ خاصیت اسرارآمیز گریپ فروت برای درمان بیماری های سخت

میوه و سبزی های آبرسان

4. خیار میوه آبرسان

خیار حاوی 96٪ آب

آب خیار آخرین انتخاب برای فرونشاندن تشنگی است. خیار دارای طعم تازه ای است که با ترکیبات ضد التهابی اسید کافئیک همراه است و بدن را از داخل آبرسانی می کند.

این گیاهی تابستانی است که دارای بالاترین مقدار آب از تمامی مواد غذایی جامد است در سالاد به صورت قطعه قطعه استفاده می شود.

اگر می خواهید قدرت مرطوب کنندگی خیار را بیشترکنید سعی کنید آن را با ماست بدون چربی، نعناع و مکعب های یخ ساخته شده با سوپ خیار ترکیب کنید.

سوپ همیشه مرطوب است اما شما ممکن است بخواهید چیزی گرم در فصل تابستان بخورید سوپ خیار سرد است و از سوی دیگر، در هر زمان از سال با طراوت و خوشمزه است.

خیار دارای بالاترین سطح آب در میان سبزیجات و میوها است. از خیار در انواع سالادها و حتی نوشیدنی‌ها استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید.

خواص جالب خیار چنبر

میوه و سبزی های آبرسان

5. توت فرنگی میوه و آبرسان

توت فرنگی محتوای 91.0٪ آب

توت فرنگی میوه آبدار و زیبایی است که در تابستان تقریبا در همه جا یافت می شود. می توانید توت فرنگی را همراه با خوردنی های مختلف و به اشکال مختلف مصرف کنید. حدود 92 درصد توت فرنگی را آب تشکیل می دهد و علاوه بر آن آنتی اکسیدان هایی دارد که برای پوست فوق العاده است.

همه انواع توت ها غذاهای خوب برای هیدراتاسیون هستند اما آب توت فرنگی قرمز آبدار بهترین نوع از این گروه است. تمشک و زغال اخته هر دو در حدود 85٪ آب دارند در حالی که تمشک به تنها اندکی بیشتر88.2٪ آب دارد.

با روش کاشت بذر توت فرنگی در گلدان آشنا شوید

میوه و سبزی های آبرسان

6. طالبی میوه آبرسان

محتوای 90.2٪ آب

این خربزه شاداب مقدار کمی کالری فراهم می کند درنتیجه حاصل تغذیه ای بزرگ است. حدود یک چهارم از یک طالبی، حاوی تنها 50 کالری و 100٪ جذب توصیه شده روزانه از ویتامین های A و C را ارائه می دهد.

خواص بی نظیر و فوق العاده ی میوه ی طالبی

میوه و سبزی های آبرسان

7. هویج سبزی آبرسان

محتوای 90.4٪ آب

هویج ها معمولاً اولین مواد غذایی هستند که ما در مورد آبرسانی به آن فکر می‌کنیم. این صیفی به آسانی مقدار زیادی از آب و همچنین آنتی اکسیدان های قوی مانند بتاکاروتن (beta-Carotene) و… را در خود جای داده است. می‌توانید از خوردن هویج هم لذت و هم استفاده ببرید.

هویج یک سبزی ریشه ای سرشار از ویتامین است. شما می توانید هویج را در انواع رنگ ها در کنار رنگ نارنجی سنتی از جمله زرد، قرمز و بنفش پیدا کنید.

هویج را می توان خام یا پخته و یا در آب و یا مخلوط مصرف و لذت برد. این سبزی مغذی خواص درمانی بسیاری را فراهم می کند. هویج کوچک بیشتر از هویج بزرگ حاوی آب است.آب هویج بسیار سالم است و ارزش غذایی زیادی دارد.

هویج متوسط دارای 25 کالری، 6 گرم کربوهیدرات، 2 گرم فیبر گیاهی، یک منبع عالی از ویتامین A است بیش از 200 درصد نیاز روزانه ویتامین A فقط با خوردن یک هویج فراهم می شود.

۱۰ خاصیت شگفت انگیز روغن هویج برای سلامت پوست و مو

میوه و سبزی های آبرسان

8. فلفل سبز

محتوای 93.9٪ آب

فلفل دلمه ای دارای محتوای آب بالا است فقط لبه بیرونی گونه های فلفل قرمز و زرد (که در حدود 92٪ آب است ) و بر خلاف باور عموم، فلفل سبز حاوی آنتی اکسیدان ها می باشد قبل از صرف شام و یا اواخر شب فلفل میان وعده خوبی است.

فلفل سبز و خواص و مضرات فلفل سبز

میوه و سبزی های آبرسان

9. کرفس

محتوای 95.4٪ آب

این افسانه در مورد کرفس با کالری منفی کاملا درست نیست، اما مانند تمام مواد غذایی که دارای آب بالا است، کرفس کالری بسیار کمی (فقط 6 کالری) در هر ساقه دارد و دارای فیبر و آب است و با خوردن ان شما احساس سیری می کنید و اشتهای شما را مهار می کند.

این گیاهی بسیار سبک وزن و کوتاه است کرفس حاوی فولات و ویتامین های A، C و K و محتوای آب بالا است کرفس اسید معده را خنثی می کند و اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای سوزش معده و بازگشت اسید به مری توصیه می شود.

۲۰ خاصیت شگفت انگیز تخم کرفس

میوه و سبزی های آبرسان

10. بامیه آبرسان قوی

بامیه 90٪ آب

ممکن است به طور معمول از بامیه به عنوان یکی از سبزیجات آبرسان به بدن خود فکر نکنید، اما با 90٪ آب، انتخابی عالی برای مصرف در گرما است.

خواص بامیه و شناسایی خواص درمانی بامیه

میوه و سبزی های آبرسان

11. هلو میوه آبرسان

هلو 88٪ آب

بدن شما پس از خوردن هلو دریافت آب را به خوبی احساس می‌کند. هلو یک میوه آبرسان گوشتی و بسیار خوشمزه است.

خاصیت و فواید هلو

میوه و سبزی های آبرسان

12. میوه آبرسان آناناس

آناناس 87٪ آب

آناناس بسیار شیرین، خنک و آبدار است. می‌توان از این میوه آبرسان با ماست و خیار یخ زده استفاده کرد.

آنانس یکی از قویترن میوه های آبرسان است.

۳۸ خاصیت اعجاب انگیز آناناس برای مبارزه با بیماری ها

میوه و سبزی های آبرسان

13. سبزی آبرسان تربچه

تربچه 95٪ آب

این سبزیجات ریشه ای دارای طراوت هستند و باید در فصل بهار به طور ثابت و در سالاد فصل تابستان استفاده کنید. آنها تند و شیرین عطر و طعم و رنگ متفاوت دارند و در بسته بندی های کوچک و مهم تر از آنها با آنتی اکسیدان ها مانند کاتچین (که در چای سبز یافت می شود) پر شده است.

بافت ترد تربچه در سالاد کلم برای تابستان بدون سس مایونز مورد نیاز است. سالاد ترکیبی از ( تربچه و کلم و هویج خرد شده ، نخود فرنگی، فندق خرد شده، جعفری، آب لیمو، روغن زیتون، نمک، و فلفل) است.

این سبزی ترد و خوشمزه دارای ویتامین C و آهن می‌باشد. تربچه همچنین دارای کمی مواد قندی و نشاسته ای است. استفاده از این سبزی آبرسان به همراه دیگر سبزیجات یا در سالادهای سالم نیز مناسب است.

خواص و فواید تربچه

میوه و سبزی های آبرسان

14. اسفناج سبزی آبرسان

اسفناج 96٪ آب

این سبزی محبوب از آب و مواد مغذی مانند ویتامین E، فیبر و پتاسیم تشکیل شده و در لیست میوه ها و سبزیجات خنثی قرار دارد.

خواص عجیب و باور نکردنی اسفناج ،چه زمانی خوردنش مضر است؟

میوه و سبزی های آبرسان

15. توت فرنگی میوه آبرسان

توت فرنگی 92٪ آب

توت فرنگی حاوی آب فراوان ، ویتامین A و ویتامین B به نام «فولات» بارگیری می‌شود. سالاد توت فرنگی یک خوراکی خوشمزه همراه با نهار یا شام می‌باشد.

توت‌ فرنگی و خواص جالب و خواندنی توت‌ فرنگی

میوه و سبزی های آبرسان

16. نخود فرنگی میوه آبرسان

نخود فرنگی 87٪ آب

نخود فرنگی حاوی ویتامین A ،C و K و همچنین فولات است. این میوه آبرسان در سالاد سبزیجات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۰ خاصیت باورنکردنی نخود فرنگی

میوه و سبزی های آبرسان

17. سیزی آبرسان فلفل دلمه

فلفل دلمه 92٪ آب

فلفل سبز ، فلفل سبز حاوی آب بیشتری نسبت به سایر رنگ های فلفل است، این فلفل سبب شیرین کردن و بالا بردن میزان آب موجود در سالاد یا خورش مرغ می‌گردد.

۱۰ خاصیت باورنکردنی فلفل دلمه ای برای سلامتی

میوه و سبزی های آبرسان

18. گوجه فرنگی سبزی آبرسان

گوجه فرنگی 93٪ آب

گوجه فرنگی های سرخ نسبت به سبزیجات دیگر آبرسانی بیشتری دارند. همچنین به هنگام استفاده با دیگر سبزیجات، میزان آبرسانی آنها را نیز افزایش می‌دهد.

گوجه فرنگی کمی درشت تر خرد شده همیشه یک عامل اصلی از سالاد، سس و ساندویچ است اما گونه های شیرین گیلاس و انگور را که یک میان وعده آبدار بسیار عالی هستند فراموش نکنید. آنها اگر با برخی از آجیل و یا مقداری پنیر کم سدیم خورده شوند عطر و طعم خوبی پیدا می کنند.

خاصیت گوجه فرنگی برای مردان(آقایان بخوانید)!

میوه و سبزی های آبرسان

19. سبزی آبرسان کدو سبز

کدو سبز 95٪ آب

فرقی نمی کند کدو سبز ها را خریداری کنید یا آنها را در خانه رشد دهید؛ اما حتماً از آنها استفاده کنید. این سبزیجات دارای میزان آب بالا هستند.

فواید دارویی و درمانی کدو سبز

میوه و سبزی های آبرسان

20. کاهو سبزی آبرسان

محتوای 95.6٪ آب

عوارض جبران ناپذیر مصرف زیاد کاهو در رژیم لاغری

یک فنجان کاهو حاوی: 10 کالری، 0 گرم چربی، 1 گرم پروتئین، 2 گرم کربوهیدرات (1 فیبر رژیم غذایی)، 7 درصد از ویتامین A، 3 درصد از ویتامین C، 1 درصد از کلسیم و 2 درصد از آهن است همچنین حاوی مقدار بسیار کم از پتاسیم، فولات، ویتامین K، منیزیم و فسفر است. و با حدود 96 درصد آب برای رفع تشنگی مفید است


بیشتر بخوانید :

افراد دیابتی از چه میوه هایی می توانند استفاده کنند؟

معرفی و شناخت ۲۰ ماده غذایی دارای کلاژن و الاستین بالا

امیدوارم از مبحث میوه و سبزی های آبرسان استفاده کافی را برده باشید و ما نویسندگان مجله دلگرم سهم بسزایی در بالا بردن اطلاعات شما در مورد میوه و سبزی های آبرسان داشته باشیم.
خواهشمندیم نظرات و سوالات خود را با کار شناسان دلگرم در میان گذاشته و پاسخ خودرا در اولین فرصت دریافت نمایید. میوه و سبزی های آبرسان از نظر شما کدامند ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits