دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ خاصیت شگفت انگیز کدو حلوایی برای سلامتی
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خواص و فواید کدو حلوایی :فراهم کردن تغذیه برای بدن، تقویت سیستم ایمنی، مدیریت دیابت، مبارزه با التهاب، مبارزه با عفونت، حمایت از ریه های سالم، درمان نقایص عصبی، حمایت از بینایی سالم، جلوگیری از کم خونی، بهبود تراکم استخوان و حمایت از هضم.

خواص و فواید عالی کدو حلوایی

1. مواد مغذی کدو حلوایی

کدو حلوایی شامل ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی است. این حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B6 و مواد معدنی و اجزای بهداشتی مانند نیاسین، تیامین، فولات، اسید پانتوتنیک، کلسیم و آهن است. مواد معدنی آنها نیز ، مانند مس، منیزیم و پتاسیم فراوان هستند. کدو حلوایی به طور کلی یک روش عالی برای دریافت دوز آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها و عوامل ضد التهاب است.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

هر غذایی که قدرت ایمنی شما را افزایش دهد، یک برکت است. ویتامین C یکی از قویترین آنتی اکسیدان ها است. دیگر مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها مانند منیزیم، پتاسیم و مس باعث تقویت بدن از داخل می شوند. ایمنی قوی یک مانع است که از اندام های حیاتی مانند قلب، ریه ها و دستگاه گوارش محافظت می کند از مشکلات کشنده مانند حمله قلبی و سرطان.

متابولیسم سلولی باعث ایجاد رادیکال های آزاد می شود تا DNA سلول ها را تحت تاثیر قرار دهد، بدن را تضعیف می کند و باعث آسیب به بیماری ها می شود. اضافه کرد کدو حلوایی به رژیم غذایی شما می تواند یک راه عالی برای اجتناب از آسیب سلول های خطرناک باشد.

3.کنترل دیابت

دیابت یک بیماری است که بر زندگی هزاران نفر در سراسر جهان تاثیر می گذارد. این را می توان از طریق رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی از سبزیجات و هیدراتاسیون مناسب مدیریت تجربه کرد. ویتامین های B پیچیده برای افزایش فعالیت متابولیک در بدن ضروری هستند. بسیاری از انواع کدو حلوایی منبعی از فیبر رژیمی هستند که به تنظیم میزان قند در بدن کمک می کند. پکتین یک پلی ساکارید است که سطح قند خون را کنترل می کند و در فراورده های انفرادی یافت می شود.

4. ضد التهاب

عفونت معمولا علت التهاب است. التهاب در هر بخشی از بدن بوجود می آید؛ التهاب عامل بسیاری از بیماری ها نظیر آرتروز و نقرس است..کدو حلوایی حاوی اسیدهای چرب مانند امگا 3 و کاروتنوئیدها مانند زاکسانتین، لووتیان و بتا کاروتن است که بسیار ضد التهابی هستند. اثرات ضد التهابی کدو حلوایی برای انواع آرتروز بسیار سودمند است. مطالعات نشان داده اند که اجزای ضد التهابی کدو حلوایی باعث بهبود زخم معده می شوند.. خواص کدو حلوایی برای بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 عالی می باشد.

5. با عفونت مبارزه می کند

دانه های کدو حلوایی نیز خوراکی بوده و دارای خواص فراوانی است.. آنها دارای خواص ضد میکروبی و ضد انگلی هستند که بدن را از عفونت ها و انگل ها محافظت می کند مانند کرم سلولی و کرم های روتاری. عفونت های فصلی می تواند به سیستم ایمنی بدن آسیب بزند؛ دانه های کدو حلوایی می تواند بسیار سودمند باشد و عفونت ها را از بین ببرد و سلامت را بهبود بخشد.

خواص کدوحلوایی

6. ریه هایی سالم با کدو حلوایی

کدو حلوایی منبعی قوی از ویتامین A است که مشاهده شده است باعث کاهش قابل ملاحظه ای در آمفیزم، به ویژه در افرادی که به طور مداوم در معرض دود و مواد سرطان زا در سیگار هستند. آنتی اکسیدان بتا کریپتوکسانتین به مبارزه با بیماری هایی مانند سرطان ریه کمک می کند و از آسیب های ریه ای ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

آلودگی نیز می تواند بسیار مضر باشد و باعث اختلالات تنفسی شود که ممکن است اثرات طولانی مدت داشته باشد. خوردن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین A می تواند پاسخ بسیاری از بیماری های مرتبط با ریه باشد.

7. بهبود نقص لوله عصبی

فولات یک ماده معدنی است که به بدن کمک می کند که آهن را به طور موثر جذب کند. این ماده معدنی برای زنان بسیار لازم و ضروری است و وجود و نبود آن بر روی توسعه جنین تاثیر می گذارد. نقص های لوله عصبی به علت کمبود اسید فولیک در بدن مورد بررسی قرار گرفته است. اضافه کردن کدو حلوایی و دیگر اشکال آن باعث برطرف کردن نقص لوله عصبی می شود .

8. بهبود بینایی

کدو حلوایی شامل بتا کاروتن است که جزء ویتامین A فراوان است که در کدو حلوایی یافت می شود. بدن برای جذب ویتامین A به همان اندازه از غذا نیاز دارد،کدو حلوایی تقریبا می تواند نیاز روزانه ویتامین A خود را برآورده کند. بتا کاروتن یک آنتی اکسیدان است که چشم ها را از آسیب های اکسیداتیو محافظت می کند و مانع از استرس زودرس می شود.

شبکیه به شدت حساس به آسیب ناشی از رادیکال های آزاد است. بتا کاروتن به ایجاد یک مانع که شبکیه را محافظت می کند کمک می کند. خوردن کدو حلوایی به طور مرتب می تواند به محافظت چشم از آب مروارید، مشکلات چشم بیانجامد

9. جلوگیری از کم خونی

کدوحلوایی، به ویژه اسفناج نعناع می تواند حدود 60 میلی گرم آهن در هر 10 گرم غذا تهیه کند. این مقدار کافی برای جلوگیری از کمبود آهن در بدن و جلوگیری از شروع کم خونی است. این می تواند به بدن کمک کند سطح هموگلوبین را حفظ کند و تعداد گلبول های قرمز را بالا ببرد. همچنین غنی از مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، مس و فولات است. اینها برای ساختن شمارش خون در بدن ضروری هستند و بدن را از یک بیماری که ناشی از کمبود آهن است محافظت می کند.

10. باعث بهبود تراکم استخوان می شود

این منبع خوبی از کلسیم است و تا 22 میلی گرم در هر 100 گرم خدمت، نه تنها این، بلکه همچنین منبع عالی پتاسیم و منیزیم است که تراکم استخوان را افزایش می دهد. از دست دادن تراکم استخوان داده شده با پیشرفت سن است و می تواند علت بیماری های متعدد باشد..

11. بهبود هضم

دستگاه گوارش سالم می تواند باعث ایجاد بدنی سالم شود؛ اکثر بیماری ها در روده شروع می شود. هنگامی که بدن قادر به جذب مواد مغذی از غذا نیست، باعث بیماری های مختلف و کاهش توانایی متابولیسم بدن می شود.کدو حلوایی در فیبر رژیمی غنی است و این باعث تنظیم حرکات روده صاف و حفظ یک سیستم گوارش عالی برای بدن شود...

رژیم سالم بهترین راه محافظت از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها است. کدو حلوایی منبع غنی معدنی و ویتامین ها است که برای بدن و ایمنی آن مفید است.

خواص کدو حلوایی

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits