دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درباره نان زنبور عسل و خواص آن چه می دانید؟
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نان زنبور چیست ؟زنبورهای عسل برای تغذیه گرده گل را جمع و ذخیره می کنند.این گرده با دهان زنبور ترکیب شده و خمیر زنبور و نان زنبور بدست میاید +خواص آن

نان زنبور عسل از زنبور عسل تشکیل شده است ؟ در واقع هیچ شباهتی به آن ندارد .این نان در واقع از نوعی گرده زنبور عسل تشکیل شده که به طور طبیعی توسط زنبورها تخمیر شده است.

نان زنبور عسل نام های دیگری مانند ambrosia یا perga دارد، در حالی که می توان آن را به عنوان "نان زنبور"، "beebread" و یا حتی "زنبور نان" هم نامید، زیرا در حال حاضر هیچ فرم استانداردی در مورد چگونگی تلفظ آن وجود ندارد. خوب در این مقاله دلگرم درباره نان زنبور عسلی و خواص آن با شما صحبت می کنیم.

زنبورهای عسل برای تغذیه گرده های گل را جمع آوری و ذخیره می کنند.این گرده با دهان زنبور ترکیب شده و ماده خمیر مانندی را تولید می کند که به آن نان زنبور عسل می گویند.

درباره نان زنبور و گرده زنبور عسل :

همانطور که در بالا ذکر شد، نان زنبور عسل به صورت طبیعی تخمیر شده از گرده زنبور عسل است.استفاده از نان زنبور عسل برای کوتاه مدت مشکلی پیش نمی آورد ولی مصرف بلند مدت آن باعث بروز بیماری های آلرژیک می شود.

نان زنبور عسل دارای ترکیبی از 25 درصد عسل و شهد و 70 درصد گرده زنبور است.ترکیبات بالا طیف وسیعی از باکتری های پروبیوتیک طبیعی را به همراه مخمر به بدن وارد می کند.که برای تخمیر بسیار مهم می باشند.

divider

خواص نان زنبور عسل :


1.منبع قوی از آنتی اکسیدان است

بدن شما اساسا به آنتی اکسیدان ها برای ادامه زندگی نیاز دارد. بدون آن، سیستم ایمنی بدن شما تضعیف می شود و شما در معرض بیماری هایی قرار می گیرید. خبر خوب این است که نان زنبور عسل به عنوان یک منبع ثروتمند آنتی اکسیدان شناخته شده است.

در مطالعه اخیر در سال 2017 خواص نان زنبور عسل توسط Kowalski از لهستان تایید کرد که نان زنبور عسل در هنگام استفاده بیشترین خواص انتی اکسیدانی را دارد..

2. برای درمان هپاتیت موثر است :

هپاتیت یک عفونت بسیار واگیردار کبدی و ناشی از ویروس هپاتیت است.این بیماری باعث علائم آنفولانزا می شود و از طریق خود ایمنی، ویروس ها، مواد آلوده یا آب ایجاد می شود. سه نوع هپاتیت وجود دارد: هپاتیت A، هپاتیت B و همچنین هپاتیت C

هپاتیت ممکن است حاد (موقت) یا مزمن (طولانی مدت) باشد که بیش از 6 ماه طول دوره بیماری باشد. این بیماری بسیار مسری باعث مرگ سالانه 1 نفر از 500 نفر می شود.

در سال 1976 روی 110 بیمار آزمایش هپاتیت انجام شد.به تعدادی از بیماران تحت آزمایش در طی 30 روز نان زنبور عسل داده شد در حالی که افراد باقیمانده روزانه به طور مداوم یا به طور مداوم 90 روز به نسبت مساوی آلبومین و گلوبولین خورانده شد.این بیماران بعد از سه ماه روند بهبودی را طی کردند.

نان زنبور

3. نان زنبور عسلی باعث مراقبت از سیستم قلب و خون می شود :

درست مانند مزایای عسل برای بیماران قلبی نان زنبور عسلی همچنین می تواند با حفظ گردش خون سالم از بیماری هایی مانند فشار خون بالا و کم خونی جلوگیری کند.

فشار خون بالا می تواند با مصرف روزانه 15 گرم نان زنبور عسل در روز به مدت 45 روز درمان شود.کلسترول می تواند تا 24% کاهش یابد.LDL یا کلسترول مضرتا 36 درصد کاهش می یابد.در حالی که کلسترول مفید برای بدن در نسبت 2 یه 1 افزایش می یابد.

در همین حال کم خونی می تواند با کمک زنبور عسل سه بار در روز به مدت یک ماه مصرف شود.در طول مدت استفاده از دارو اشتها افزایش می یابد و انرژی و وزن نیز به نسبت بیشتر می شود.و علائم کم خونی مانند خستگی ،سردرد و سرگیجه را به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

4. اثر ضد تومور دارد :

به این معنی که نان زنبور عسل پتانسیل محدود کردن رشد و توسعه تومور ها دارد.مطالعه اخیر در سال 2017 بر روی نان زنبور عسل در شمال شرقی پرتقال ثابت شد که نان زنبور عسل در واقع ضد سرطانی است.نان زنبور عسل

5. یک آنتی بیوتیک است :

آنتی بیوتیک عامل هایی هستند که میکروارگانیسم ها را از بین می برند یا رشد آنها متوقف می کنند. خاصیت ضد میکروبی نان زنبور تا حد زیادی وابسته به تشکیل پراکسید هیدروژن و منبع گل عسل است.

6. نان زنبور عسل مفید برای پروستات :

به دلیل اینکه گرده گل برای پروستات مفید است و در درمان ناتوانی جنسی اثر قابل توجهی دارد گردش خون را بهتر می کندو افزایش میل جنسی می شود

divider

بیشتر بخوانید :

خواص نان جو سبوس دار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits