دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کره کاکائو و ۱۱ خاصیت اعجاب انگیز آن
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کره کاکائو در یونان باستان برای جشن های عشق استفاده می شد. کره کاکائو دارای خواص بی نظیر است از جمله این خواص جلوگیری از پیری و تغذیه بدن

کره کاکائو چیست ؟

کره کاکائو در یونان باستان به نام خداوند خوانده می شود.کره کاکائو توسط مایان ها به عنوان نوشیدنی ها در مجالس استفاده می شده است.مخصوصان برای جشن های عشق استفاده می شده است.و در واقع به عنوان شکلات رمانتیک از آن یاد می شده است.

شکسپیر حتی درباره کاکائو از اسپانیا، پرو، و لیما در نقشهایش نوشته است. اسپانیا در حدود یک قرن انحصار تجارت کاکائو و بازار کاکائو را در اختیار داشت تا زمانی که فرانسه شروع به مصرف آن به عنوان یک نوشیدنی خوشمزه و سالم به جای مشروبات الکلی کرد، که منجر به استفاده گسترده از کاکائو در فرانسه شد.

خواص مفید کره کاکائو عبارتند از:

  1. تغذیه برای بدن
  2. جلوگیری از پیری
  3. درمان نشانه های کشش
  4. حمایت از افزایش وزن
  5. منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی
  6. تعادل نوسان خلق و خو
  7. منبع خوبی از انرژی
  8. حمایت از موهای سالم و ناخن
  9. درمان آفتاب سوختگی
  10. حمایت از سلامت دندان
  11. درمان زخم ها و شرایط پوستی

اولین فروشگاه شکلات داغ خوشبختانه در 1700 افتتاح شد. این فروشگاه در انگلستان با نام "خانه های شکلات" افتتاح شد. این مقدمه شکلات مورد نیاز برای ورود به دنیای تولید و قنادی بود.

کره کاکائو

خواص مفید در کره کاکائو :


1.مواد مغذی :

کره کاکائو محصول جانبی کاکائو است که به عنوان یک غذای فوق العاده در قالب خام و بدون پردازش آنها در نظر گرفته شده است. کاکائو حاوی ویتامین ها و چربی های اشباع شده، غیر اشباع و یکنواخت است. این می تواند تا 43٪ از نیاز روزانه چربی شما را تامین کند.

2. جلوگیری از پیری :

کره کاکائو غنی از آنتی اکسیدان ها است، مانند اسید پالمیتیک، اسید اولئیک و اسید استریک. این ها اسیدهای چرب ضروری هستند اما دارای خواص آنتی اکسیدانی نیز هستند. هر دو خوردن و استفاده از کره کاکائو برای جلوگیری پیری زودرس مفید است. این مانع از لکه های خورشیدی، چروک ها می شود.

3.باعث ارتجاع پوست می شود :

علائم کشش و ارتجاع پوست اغلب در کاهش چربی، بارداری به علت دلایل دیگر رخ می دهد. کره کاکائو با روغن نارگیل یک راه عالی برای به حداقل رساندن علائم کشش است. حتی در دوران بارداری، راه ایمن و طبیعی برای پیشگیری کشیده شدن پوست است. محصولات متعارف حاوی مواد شیمیایی و مکمل های مضر هستند که در دوران بارداری و یا زمان تغذیه مناسب نیستند..

4. افزایش وزن :

افراد مبتلا به بی خوابی یا سایر اختلالات خوردن باید در هنگام بهبودی وزن خود را به دست آورند. اضافه کردن وزن آرام راه مناسبی برای افزایش وزن بدون عارضه جانبی می باشد.کره کاکائو کمک می کند تا بتوانید به وزن ایده آل خود برسید. کره کاکائو خام، بدون فرآورده می تواند به بلغور جو دوسر یا صاف کردن صبحانه اضافه شود..

5. منبع ویتامین ها و مواد معدنی :

کره کاکائو مقدار قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی را در خود دارد. حدود یک اونس کره کاکائو حاوی 7 میکروگرم ویتامین K، حدود 5 میلی گرم ویتامین E و مقدار کمی مواد معدنی است.

6. ایجاد تعادل هورمونی در بدن :

کاکائو یک راه حل عالی برای تعادل تغییرات خلقی هورمونی است. این باعث افزایش سطح سروتونین می شود که مغز تولید می کند. کره کاکائو به رژیم غذایی به خصوص در طول PMS به رژیم غذایی می تواند در آرام کردن ذهن و بدن و کاهش اثرات عدم تعادل هورمونی کمک کند.

7. منبع انرژی :

کره کاکائو ساخته شده از کاکائو آلی خالص، بدون پردازش برای بدن بسیار سالم است. کره کاکائو یک منبع خوب انرژی است و یکی از بهترین گزینه هاست. این ویتامین ها، اسیدهای چرب را به رژیم غذایی اضافه می کند که شما را برای مدت طولانی نگه می دارد. بدن انرژی را به آرامی آزاد می کند و به فعالیت ادامه می دهد.

خواص کره کاکائو

8. موهای سالم و ناخن :

کره کاکائو از دانه های کاکائو می باشد که منبع عالی گوگرد هستند. اضافه کردن گوگرد به رژیم غذایی شما، یک روش خوب برای گرفتن این چهره درخشان و موهای براق و ناخن های سالم است. کره کاکائو همچنین می تواند در درمان مو و پوستی DIY استفاده شود. این یک منبع سالم برای رطوبت مخصوص پوست خشک است.

9. درمان آفتاب سوختگی :

اشعه بیش از حد خورشید بیشتر از اینکه مفید باشد می تواند به پوست شما آسیب برساند، اشعه های خورشید و اشعه UV باعث ایجاد پیری زودرس می شود و همچنین می تواند باعث ایجاد مشکلات شدید پوست شود. کره کاکائو یک راه خوب برای تسکین آفتاب سوختگی است و به طور طبیعی و موثر درمان می کند. اگر آفتاب سوختگی دارید، سعی کنید از کره کاکائو استفاده کنید.

10. بهداشت دهان و دندان :

کشیدن روغن یک روش متداول برای حذف سمهای مضر از کل بدن بوده است..کره کاکائو می تواند برای تهیه روغن استفاده شود. خوردن کره کاکائو در صبح باعث جلوگیری از بوی بد دهان می شود.

11. زخم ها و شرایط پوست :

خواص آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی کره کاکائو در درمان پوست آسیب دیده استثنایی است. اما کرم کاکائو یکی از موثرترین روش های درمان زخم ها است. استفاده منظم یک زخم محو شده را تضمین می کند. این لوسیون موثر برای افراد مبتلا به تکه های پوست خشک و سایر شرایط مشابه است.

می توانید از کره کاکائو به صورت موضعی برای درمان ترک های لب استفاده کنید :

  1. کره کاکائو یک دوم فنجان
  2. روغن نارگیل پنج قاشق غذاخوری

کره کاکائو و روغن نارگیل را در یک کاسه روی آب جوش، حرارت دهید و چند قطره اسانس اضافه کنید، ما اسانس لیمو را برای این کار انتخاب خواهیم کرد..مخلوط را بعد از خنک شدن مصرف کنید و به صورت موضعی بر روی لب هایتان قرار دهید.

divider

بیشتر بخوانید :

عوارض شیرکاکائو برای کودکان در صبح

از فواید و مضرات مصرف کاکائو بیشتر بدانید!

آیا فرق میان شکلات و کاکائو را می دانید؟

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits