دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اسراري درباره انيميشنهاي نامزد اسكار
12
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اسراري درباره انيميشنهاي نامزد اسكار-انیمیشنهای اسکار

كاراكترهاي اصلي اين انيميشنها با تغييرات بزرگي همراه بوده اند كه شايد همين تغييرات در محبوبيت آنها تأثير داشته است. اين تغييرات در حيطه صداپيشگي كاراكتر، طراحي تصوير و لباس و در نهايت شخصيت پردازي بوده است.

اسراري درباره انيميشنهاي نامزد اسكار


اسراري درباره انيميشنهاي نامزد اسكار

انيميشنهاي بلند «فروزن»، «كرودز»، «سلستاين» و «باد مي وزد» در هشتاد و ششمين دوره از جوايز آكادمي، نامزدي اين بخش را از آن خود كرده اند. پايگاه هاليوود ريپورتر، در گزارشي آورده كه كاراكترهاي اصلي اين انيميشنها با تغييرات بزرگي همراه بوده اند كه شايد همين تغييرات در محبوبيت آنها تأثير داشته است. اين تغييرات در حيطه صداپيشگي كاراكتر، طراحي تصوير و لباس و در نهايت شخصيت پردازي بوده است.

«كرودز»

اسراري درباره انيميشنهاي نامزد اسكار

«گروگ» پدر خانواده «كرودز» و با مزه ترين آنها است. عامل جذابيت اين كاراكتر نحوه صداپيشگي آن بوده است. «نيكلاس كيج» به عنوان صدا پيشه اين شخصيت اظهار داشته زماني «آدام سندلر» به عنوان صدا پيشه اين نقش معرفي شده بود ولي از آنجا كه صدا و لحن « سندلر» از موضع پندانه بر مي خيزد ، «كيج» براي اين نقش انتخاب شده است تا از عهده صداي پدري دلسوز و در عين حال نه چندان عاقل برآيد.

«سلستاين»

اسراري درباره انيميشنهاي نامزد اسكار

«سلستاين» يك موش نقاش است كه به شدت از خرس ها مي ترسد ولي دست زمانه موجبات آشنايي او با يك خرس را فراهم مي كند. سلستاين دختري غير مستقل بوده است ولي در اين فيلم انيميشن كاراكتر او به شخصيتي مستقل تبديل شده است . مخصوصا پس از آشنايي با ارنيست (خرس) اين استقلال به حيوان غول پيكر هم انتقال مي يابد.

«باد مي وزد»

اسراري درباره انيميشنهاي نامزد اسكار

«باد مي وزد» انيميشني زيبا به كارگرداني «هايائو ميازاكي» است و گفته مي شود برگرفته از زندگي طراح هواپيما A5M ميتسوبيشي «جيرو هوريكوشي» است. با اين حال در ساخت اين انيميشن از زندگي نويسنده اي به نام «تاتسو هوري» كه زندگي «هوريكوشي» را نوشته، اقتباس شده است.

«فروزن»

اسراري درباره انيميشنهاي نامزد اسكار

«السا» ملكه سرزمين يخ تا حدي از كاراكتر منفي ملكه برفي گرفته شده است با اين تفاوت كه لباس خزه دار او حذف شده و چهره او جوانتر از ملكه برفي است. او ترسو است و جرأت ملكه برفي را ندارد. با اين حال السا را نمي توان در گروه نقشهاي منفي ديزني قرار داد.

«من نفرت انگيز 2»‌

اسراري درباره انيميشنهاي نامزد اسكار

موجودات زرد رنگ (مينيون) اين انيميشن قرار بود به شيوه روباتيك صحبت كنند ولي براي اينكه رابطه آنها با «گرو» صميمي تر جلوه داده شود ، تصميم بر آن شد تا از شدت حالت روباتيك كاسته شود.

منبع :سينماخبر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (12 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits