دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رقابت 5 نامزد بهترین هنرپیشه زن اسکار 2013
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نامزد هنرپیشه زن اسکار 2013-هنرپیشه زن اسکار 2013-نامزدهای اسکار 2013 و اسکار 2013 و نامزدهای هنرپیشه اسکار 2013-جسیکا چستین و جنیفر لارنس و نائومی واتس و امانوئل ریوا و کوییون ژانه والیس

نامزد-هنرپیشه-زن-اسکار-2013

نامزد-هنرپیشه-زن-اسکار-2013

جسیکا چستین (سی دقیقه پس از نیمه شب)

متولد سال ۱۹۷۷ در ایالت کالیفرنیا. او تحصیلاتش را در زمینه سینما و تئاتر به پایان رساند و نخستین بار به صورت حرفه‌ای در سال ۲۰۰۴ در برابر دوربین قرار گرفت. جسیکا چستین را هنرپیشه‌ای با استعداد می‌دانند که فعالیتش را به دور از جنجال و سر و صدا دنبال می‌کند. او در سال ۲۰۰۴ برای ایفای نقش در فیلم "کمک" در شاخه بهترین هنرپیشه زن نقش مکمل نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

بازی درخشان چستین در نقش مایا، مأمور جوان سازمان سیا در فیلم "سی دقیقه پس از نیمه شب" جوایز بسیاری را برای وی به همراه داشته و منتقدان بخت او را برای دریافت اسکار بلند می‌دانند.

نامزد-هنرپیشه-زن-اسکار-2013

جنیفر لارنس (دفترچه امیدبخش)

متولد سال ۱۹۹۰ در لوییویل در ایالت کنتاکی. او در سن ۱۴ سالگی هنرپیشگی را به عنوان شغل آینده خود برگزید و والدینش را مجبور کرد تا او را برای یافتن یک دلال استعدادیابی به نیویورک ببرند. لارنس هیچگاه به طور جدی تعلیم بازیگری ندیده است. در سال ۲۰۱۰ و در سن ۲۰ سالگی وی به دلیل بازی درخشان در فیلم "زمستان استخوان‌سوز" نامزد دریافت اسکار بهترین هنرپیشه زن شد.

در تاریخ اسکار جنیفر لارنس به عنوان جوان‌ترین هنرپیشه‌ای شناخته می‌شود که تا کنون دو بار نامزد اسکار بهترین هنرپیشه زن شده است. صحنه‌ای از فیلم "دفترچه امیدبخش"

نامزد-هنرپیشه-زن-اسکار-2013

نائومی واتس (ناممکن)

متولد ۱۹۶۸ در کنت، انگلستان. او با فیلم "جاده مالهلند" به کارگردانی دیوید لینچ در سال ۲۰۰۱ تحسین منتقدان را برانگیخت و به شهرت رسید. بازی در فیلم "حلقه" که یکسال بعد روانه سینماها شد، استقبال تماشاگران را از این هنرپیشه توانا به همراه داشت. نائومی واتس در سال ۲۰۰۳ برای بازی در فیلم "۲۱ گرم" برای نخستین بار نامزد اسکار بهترین هنرپیشه زن شد.

فیلم "ناممکن" دومین نامزدی در این شاخه برای وی به شمار می‌رود. نائومی واتس اخیرا در نقش شاهزاده دایانا در برابر دوربین قرار گرفته است.

نامزد-هنرپیشه-زن-اسکار-2013

امانوئل ریوا (عشق)

متولد سال ۱۹۲۷ در فرانسه. او بازیگری را در سن ۱۷ سالگی آغاز کرد و آوازه‌اش به بازی در فیلم "هیروشیما عشق من" در سال ۱۹۵۹ باز می‌گردد.

امانوئل ریوا با ۸۵ سال مسن‌ترین هنرپیشه زن در تاریخ اسکار است که در شاخه بهترین هنرپیشه زن نامزد دریافت این جایزه شده است. او همچنین چند کتاب شعر نیز منتشر کرده است. صحنه‌ای از فیلم "عشق".

نامزد-هنرپیشه-زن-اسکار-2013

کوییون ژانه والیس (هیولاهای جنوب وحشی)

متولد سال ۲۰۰۳ در لوئیزیانا. "هیولاهای جنوب وحشی" نخستین فیلم این هنرپیشه ۹ ساله است. او به هنگام بازی در این فیلم تنها ۶ سال داشت و به این ترتیب جوان‌ترین هنرپیشه‌ای به شمار می‌رود که در تاریخ اسکار در شاخه بهترین هنرپیشه زن نامزد دریافت این جایزه شده است.

بازی کوییون در جشنواره فیلم ساندنس و نیز کن با استقبال چشمگیر منتقدان روبرو شد. صورتی رنگ مورد علاقه اوست اما به گفته خودش هنوز مشخص نیست که آیا لباسش در مراسم اسکار هم به این رنگ باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits