دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مراحل اخذ ویزای مسافرتی و توریستی بلاروس
0
زمان مطالعه: 8 دقیقه
ویزای مسافرتی بلاروس مورد توجه افرادی است که به دنبال یک مسافرت توریستی ارزان قیمت و مقرون به صرفه در یک کشور خوش منظره می گردند.

ویزای توریستی بلاروس

ویزاهای توریستی بلاروس در سه قالب B، C و D صادر می شود. ویزای نوع B یک سال اعتبار دارد و فردی که از طریق ترانزیت نوع B وارد بلاروس می شود، فقط 48 ساعت فرصت دارد که خاک این کشور را ترک کند.

ویزای کوتاه مدت نوع C 90 روز اعتبار دارد. مناسب ترین نوع ویزا برای مسافرت توریستی به بلاروس، دریافت همین ویزا است و محدودیتی در ورود و خروج در طول این 90 روز وجود ندارد.

تکمیل فرم درخواست، امضای فرم، گذرنامه، یک قطعه عکس، بیمه خدمات درمانی و مدارک پشتیبانی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مسافرتی بلاروس است.

کشور بلاروس یکی از کشور های زیبا در قاره اروپاست. هزینه های کم خرید و تامین نیازهای اولیه دراین کشور، بلاروس را به یک قطب گردشگری تبدیل کرده است .

مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی بلاروس

برای دریافت ویزای توریستی بلاروس، باید مدارک مورد نیاز سفارت این کشور را تکمیل کنید. این مدارک عبارتند از؛

  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی
  • یک قطعه عکس 3.5*4.5 که مروبوط به 6 ماه گذشته باشد.
  • ارائه پاسپورت معتبر که حداقل 90 روز بعد از شروع سفر شما اعتبار داشته باشد. این پاسپورت حتما باید توسط صاحب آن امضا شده باشد و دست کم دو صفحه خالی داشته باشد.
  • بیمه نامه سفر
  • ارائه برگه تمکن مالی بسته به نوع ویزا شامل؛
  • ویزای ترانزیت یا نوع B؛
  • ویزای کوتاه مدت یا نوع C؛
  • ویزای بلند مدت با امکان ورود متعدد یا نوع D؛
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک

ویزای توریستی بلاروس

انواع ویزای توریستی بلاروس

ویزای ترانزیت یا نوع B

این نوع ویزا تنها به منظور ترانزیت در مرزهای کشور بلاروس صادر می شود. اعتبار این ویزا نهایتا یک سال خواهد بود.

از سوی دیگر فرد در هر بار عبور از کشور بلاروس تنها اجازه اقامت برای دو روز راه خواهد داشت. این ویزا هیچ گونه محدودیت در رابطه با تعداد ورود به خاک این کشور نخواهد داشت.

ویزای کوتاه مدت یا نوع C

این ویزا بنا بر دلایل مختلفی صادر می شود. از جمله این دلایل می توان به توریستم، تحصیل، کار، دیدار خویشان، دلایل مذهبی، شرکت در مراسم خاکسپاری و یا روزنامه نگاری اشاره کرد.

هر یک از بخش هایی که به آن اشاره شد، شرایط خاصی را می طلبد که از بحث ویزای توریستی خارج است.

  • ویزای بلند مدت یا نوع D نمونه ی دیگری از ویزاهای صادره توسط کشور بلاروس است. این ویزا یک سال اعتبار دارد اما صاحب آن تنها 90 روز اجازه سکونت در بلاروس را خواهد داشت.

این ویزا نیز برای موارد مختلفی صادر می شود. از جمله این موارد می توان به ویزای سرمایه گذاری، شرکت در یک تورنومنت ورزشی، ثبت قرارداد کاری، شرکت در یک رویداد فرهنگی، دلایل مذهبی، کار داوطلبانه و روزنامه نگاری اشاره کرد.

ویزای توریستی بلاروس و مدت درخواست

اکثر مسافران خارجی برای ورود به بلاروس نیاز به ویزا دارند.کشور بلاروس بسته به نوع هدف از سفر، ویزا های یکبار ورود (single) ، دو یا چندبار ورود (double and multiple)کوتاه مدت و بلند مدت را برای متقاضیان صادر میکند.

طبق معاهدات بین المللی کشور بلاروس، شهروندان بعضی از کشور ها به هیچ ویزایی نیاز ندارند که در جدول زیر مشاهده می فرمایید:

لیست کشور هایی که اتباع آنها نیاز به اخذ ویزا برای ورود به بلاروس ندارند

علاوه بر این مطابق آیین نامه ی شماره ی ۸ در رابطه با توسعه ی اقتصاد دیجیتال، امکان ورود به بلاروس بدون داشتن ویزا برای خارجیانی که در شرکت های تکنولوژی و فناوری Hi tech وجود دارد و خارجیانی که در بلاروس بنیان گذاران شرکت های فناوری و تکنولوژی هستند، بدون نیاز به اخذ ویزا می توانند تا ۱۸۰ روز در بلاروس بمانند.

پس از ارائه در خواست به جهت اخذ ویزای توریستی بلاروس ۵ روز کاری طول می کشد، تا پروسه درخواست شما انجام شده و نتیجه درخواست خود را بگیرید. شایان ذکر است که هزینه ی ویزاهای پردازش شده در فرودگاه ملی مینسک، معمولاً دو برابر تعرفه استاندارد است.

هزینه اخد انواع ویزای بلاروس

تعرفه ها و هزینه های اخذ انواع ویزاهای بلاروس

ویزای توریستی بلاروس

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، ویزای توریستی یکی از انواع ویزای کوتاه مدت است. به کمک این ویزا فرد درخواست کننده اجازه دارد تا 30 روز در بلاروس بماند.

ویزای توریستی کوتاه مدت از سه طریق قابل دریافت است. یکی از رایج ترین این راه ها، به منظور دیدار از کشور بلاروس است.

در این صورت فرد باید با یکی از شرکت های معتبر توریستی کشور بلاروس مراجعه کند. این شرکت موظف است کلیه قوانین و شرایط زندگی کوتاه مدت در کشور بلاروس را برای توریست تشریح کند.

در هنگام دریافت ویزا، نام شرکت، شماره تلفن و تعهد نامه شرکت را باید به سفارت تحویل دهید.

یکی دیگر از راه های دریافت این ویزا، سفر با دلایل درمانی است. برای دریافت ویزای کوتاه مدت با اهداف درمانی باید نام کامل موسسه درمانی، موقعیت مکانی، شماره تلفن، مشکل سلامتی و زمان اقامت در بلاروس را ارائه دهید. راه دیگر دریافت این ویزا دیدار از نقاط روستایی کشور بلاروس است. این ویزا تقریبا به صورت مشابه با مورد اول ارائه می شود.

برای اینکه بتوانید ویزای توریستی دریافت کنید باید حتما محل اقامت خود را مشخص کنید.

برای این کار می توانید از کشور خود نسبت به رزرو هتل اقدام کنید. در صورتی که بیش از ده روز قصد ماندن در بلاروس را دارید، رزرو هتل برای مدت ده روز نیز کفایت خواهد کرد.

هزینه دریافت ویزای توریستی در بلاروس

هزینه ی صدور ویزای بلاروس تنها به صورت نقدی و به یورو قابل پرداخت است. این هزینه ها عبارتند از؛

  1. ویزای انفرادی : 60 یورو (در صورتی که قصد دارید پروسه زمانی را به نصف کاهش دهید، هزینه ویزای انفرادی 120 یورو خواهد بود).
  2. ویزای گروهی: برای هر نفر 10 یورو(در صورتی که قصد دارید پروسه زمانی را به نصف کاهش دهید، هزینه ویزای گروهی برای هر نفر 20 یورو خواهد بود).
هزینه ی صدور ویزا برای افراد کمتر از 14 سال رایگان است.

ویزای توریستی بلاروس (با وثیقه یا بدون وثیقه)

شهروندانی که تمایل به سفر به این کشور زیبا و اخذ ویزای توریستی بلاروس را دارند، باید دعوت نامه ای معتبر از یک شهروند بلاروسی داشته باشند تا موفق به اخذ این ویزا شوند؛ اما کسانی که نمیتوانند دعوت نامه ای دریافت کنند میتوانند از طریق موسسات بین المللی و معتبر جهت دریافت ویزای توریستی بلاروس اقدام کنند.

این موسسات برای اخذ ویزای توریستی از متقاضی طلب وثیقه میکنند که این وثیقه به علت ضمانت منباب بازگشت شخص به ایران است و در واقع برای اطمینان از پناهنده نشدن شخص در خاک بلاروس و بازگشتن به کشور است.

متقاضی اگر اقوام درجه یک در خاک کشور بلاروس داشته باشند میتواند دعوت نامه را دریافت کند و نیازی به گذاشتن وثیقه به این موسسات جهت اخذ ویزای توریستی بلاروس ندارند.

بعد از بازگشت از کشور بلاروس متقاضی می تواند ضمانت خود را از آن موسسه دریافت کند.

وکیل امور مهاجرت میتواند در جمع آوری مدارک و ترتیب صحیح و ارائه ی آنها برای سفارت به متقاضی کمک کند و متقاضی را از روند و هزینه های مربوطه آگاه سازد.

ویزای توریستی بلاروس

ویزای توریستی بلاروس تضمینی و با گارانتی

در خصوص ویزای توریستی بلاروس همانطور که گفته شد بعضی موسسات برای انجام اینکار تضمین یا گارانتی پیشنهاد می کنند و شما عزیزان باید این نکته را بدانید که در خصوص اخذ هیچ نوع ویزایی هیچ گارانتی و ضمانتی وجود ندارد و هیچ موسسه ای نمیتواند به شما در مورد اخذ ویزا هیچ تضمینی را بدهد.

فقط وکیل امور مهاجرتی است که میتواند با دانش و اطلاعات و تجربه ی خود، روند اخذ ویزای توریستی بلاروس را برای شما کم ریسک تر کند. موسسات مهاجرتی و موسسات حقوقی می توانند مدارک شما را بررسی کنند و اگر نقص یا ایرادی در مدارک شما باشد، به شما کمک کنند و ریسک کار و پرونده ی شما را پایین بیاورند.

همه ی موسسات مهاجرتی برای بالابردن شانس ویزا های توریستی، از متقاضی مبلغی را برای ضمانت بازگشتن به ایران دریافت میکنند و یک دعوتنامه ی توریستی از کشور مورد نظر برای وی در پرونده درخواست ویزا قرار می دهند که با این کار ریسک درخواست ویزای متقاضی پایین می آید و درصد ویزا شدن بیشتر می شود.

لازم به ذکر است چنانچه پرونده درخواست یک ویزای توریستی بدون وثیقه ی بازگشت و بدون دعوتنامه از سوی کشور مورد نظر باشد به احتمال زیاد رد خواهد شد.

نکات مهم

اخذ ویزای توریستی بلاروس شامل نکته ها و قسمت های مهمی است که متقاضیان باید از این نکات آگاهی داشته باشند تا بتوانند راحت تر و سریع تر ویزای خود را دریافت کنند.

  1. ارائه ی مدارک ناقص، جعلی و مشکل دار امکان رد شدن درخواست ویزای توریستی بلاروس را بالا می برد.
  2. مدارک باید به صورت کامل و با ترتیب درست به کنسولگری بلاروس ارائه شود.
  3. داشتن دعوت نامه ی رسمی از کشور بلاروس الزامی است.
  4. دارندگان این ویزا فقط مجاز به بازدید از کشور بلاروس هستند و نمیتوانند هیچ فعالیت دیگری مانند کار، تحصیل و یا سرمایه گذاری انجام دهند.

متقاضیان ویزای توریستی بلاروس باید جهت اخذ ویزای خود از طریق سفارت جمهوری بلاروس در تهران اقدامات لازم را انجام دهند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits