دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه از طریق ازدواج به کانادا مهاجرت کنیم ؟
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
اقامت و مهاجرت به کانادا یکی از روش های مهاجرت به این کشور است. برای اقامت به این روش باید مراحلی را پشت سر گذاشت. با ما همراه باشید تا شما را با قوانین و مراحل مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج آشنا کنیم.

چگونگی اخذ اقامت و مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

یکی از مهمترین انواع اقامت و مهاجرت را می توان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج دانست. در ایران تعریف همسر کاملا مشخص است. همسر به کسی گفته می شود که به عقد شما درآمده و نام او در شناسنامه تان است.

در کانادا تعریف همسر کمی پیچیده تر است. در کانادا همسر می تواند از جنس مخالف شما باشد و یا با شما هم جنس باشد. در ضمن اسپانسرشیپ کانادا نه تنها برای همسر عقدی امکان پذیر است، بلکه شامل شریک زندگی فرد نیز می شود.

یعنی کسی که حداقل یکسال با هم روابط زناشویی داشته اند، هرچند رسما به عقد یکدیگر در نیامده اند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج با دو حالت امکان پذیر است. ازدواج صوری یا ازدواج حقیقی. که در اصل شما وانمود می کنید که ازدواجتان حقیقی است حتی اگر صوری باشد، که مسلما در صورت اطلاع یافتن سفارت و دولت کانادا از این که ازدواج شما صوری است، تبعات قانونی برای هر دو نفر خواهد داشت.

ازدواج با تبعه کانادا

نحوه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

این که همسر متقاضی در داخل یا خارج از کانادا زندگی کند اهمیت ندارد. چه همسر متقاضی شهروند کانادایی باشد یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد فرقی نمی کند. طی دو حالت امکان اقدام برای مهاجرت کانادا از طریق اسپانسرشیپی همسر می باشد.

اما در هر دو صورت باید پیش از ورد متقاضی به کانادا، او در کانادا باشد. هر دو نفر حداقل 18 سال داشته باشند. مدارکی برای اثبات رابطه واقعی ارائه گردد تا 3 سال بعد از ورود متقاضی به کانادا، همسر او تعهد و توانایی اسپانسری او را از بابت هزینه ها داشته باشد.

کسی که می خواهد اسپانسر شود، زندانی، تحت پیگرد قانونی و یا ورشکسته مالی نباشد.

اقامت کانادا از طریق ازدواج صوری

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چه شرایط و قوانینی دارد ؟

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج صوری

در خصوص مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج صوری نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که اگر سفارت و یا دولت کانادا به شما و همسرتان شک کنند پرونده شما رد می شود و همچنین عواقب قانونی مانند دادگاه در انتظار شما خواهد بود که باعث لغو شهروندی و اقامت دائم همسر شما و اخراج هردوی شما از کانادا می شود.

تذکر بسیار مهم: اقامت افراد در دو سال اول مشروط است، یعنی این که اگر از همدیگر طلاق بگیرند اقامت فرد متقاضی مهاجرت به کانادا لغو خواهد شد.

ازدواج صوری برای اقامت به کانادا

چگونگی مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج صوری

درخواست اسپانسرشیپ همسر

درخواست اسپانسرشیپ زمانی که همسر خارج از کاناداست:

هر شهروند کانادایی که مقیم کانادا و یا خارج از کانادا باشد می تواند برای اخذ اقامت، اسپانسر همسر خود گردد. البته اگر همسر خارج از کانادا مقیم است، باید متعهد شود که به محض اینکه درخواست اسپانسرشیپ او مورد تایید قرار گرفت و ویزای اقامت دائم او صادر شد، به کانادا بر می گردد.

درخواست اسپانسرشیپ زمانی که همسر در کاناداست:

این فرآیند به این معناست که همسر قبل از شروع پروسه درخواست و زمان شروع آن از طریق یک ویزا یا مجوز معتبر، در کانادا حضور دارد و یا اینکه در خود کانادا ازدواج می کنند و پروسه ی درخواست را در آن جا شروع می کنند.

در هر صورت، اگر در خود کانادا ازدواج کردید، باید اصل گواهی ازدواج تان را از استانی که در آن ازدواج کرده اید دریافت کنید و کپی این گواهی را به همراه فرم درخواست اسپانسر شیپ به عنوان مدارک اسپانسیرشیپ داشته باشید ( نیازی به اصل گواهی ازدواج نمی باشد).

در بعضی از استان ها این امکان وجود دارد که با پرداخت هزینه اضافی، روند رسیدگی به پرونده را تسریع بخشید. پروسه پرداخت برای شما خیلی بهتر است و از نظر زمانی قطعا برد خواهید کرد، چرا که پروسه ی ۶ هفته ای و یا بیشتر برای دریافت گواهی ازدواج از طرف استان مورد نظر، تنها یک هفته به طول خواهد انجامید.

لازم به ذکر است که همسر بهتر است طی گذشت پروسه ی درخواست از کانادا خارج نشود.

اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج

چگونه برای اسپانسرشیپی همسر درخواست دهیم ؟

مراحل اقامت و مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مراحل اقامت و مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج به طریق ذیل است:

شخص مقیم کانادا باید برای اسپانسر کردن همسرش Apply کند.

همسر شخص، باید برای دریافت ویزای PR کانادا Apply کند.

که هردوی مدارک مربوط به این دو مرحله همراه با هم باید از داخل کانادا برای اداره مهاجرت پست شود، اداره مهاجرت کانادا در ۲ مرحله مدارک را چک می کند.

برای هر فرد ۴ فرم وجود دارد که باید تکمیل کنند، که در مورد اطلاعات شخصی مانند شغل و خانواده و تعداد خواهر و برادر و… است و فرمی هم در مورد نحوه آشنایی و ازدواج ۲ طرف می باشد.

نکته مهم در فرستادن مدارک ازدواج برای اقامت کانادا این است که باید آنقدر کامل باشد که بتواند آفیسر ویزا را اقناع کند که ازدواج واقعی است.

موارد شک برانگیز که معمولا باعث ایجاد شک در پروسه مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا می شود، فاصله سنی زیاد دو نفر، تفاوت زبان، تفاوت در دین و ... مواردی که به اقناع آفیسر سفارت برای صدور ویزای ازدواج کانادا کمک می کند شامل فرستادن عکس های خانوادگی مثل مهمانی ها و مسافرت های گروهی می باشد.

اخذ پاسپورت کانادا از طریق ازدواج

برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چه مراحلی را باید طی کرد ؟

مدارک لازم جهت اقامت و مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مدارک لازم جهت اقدام برای ویزای ازدواج کانادا، به شرح ذیل می باشد:

  • کارت پایان خدمت مرد
  • کپی از تمام صفحات پاسپورت
  • کپی از کارت PR شخص اسپانسر
  • نامه عدم سوء پیشینه مرد
  • عقد نامه
  • کارت ملی مرد
  • شناسنامه هردو طرف

توجه داشته باشید که در مورد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، برعکس مهاجرت های دیگر که مدیکال بعدا انجام می شود، در مورد ازدواج مدیکال باید همراه با بقیه مدارک فرستاده شود.

گرفتن اقامت کانادا از طریق ازدواج

اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج چه مدارکی می خواهد ؟

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت گرفتن ویزا به کانادا

مهاجرت به کانادا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits