دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تورهای داخلی با جاذبه های گردشگری بسیار
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
علاقمندان به ایرانگردی و جاذبه های توریستی ایران، بدلیل تنوع و تعداد زیاد این مکان ها انتخاب های بسیاری در سفر به شهرهای مختلف و دیددن این جاذبه ها دارند.

علاقمندان به ایرانگردی و جاذبه های توریستی ایران، بدلیل تنوع و تعداد زیاد این مکان ها انتخاب های بسیاری در سفر به شهرهای مختلف و دیددن این جاذبه ها دارند. شهرهای مشهد ، کیش و قشم از پرطرفدارترین مکان های توریستی می باشد که سالانه چند صد هزار گردشگر با تورهای مسافرتی به این شهرها سفر می کنند.

شهر مشهد از نظر تعداد ساکنین آن رتبه دوم و از نظر جذب توریست رتبه نخست را در کشور داراست. چشم انداز زیبای شهر مشهد، حرم زیبا و عظیم و در حال رشد امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) می باشد. مسافرانی که با تور مشهد وارد این شهر مقدس می شوند در نگاه اول چشمشان به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) روشن می شود. شهادت امام رضا هنوز هم بعد از بیش یک هزار سال توسط میلیون ها زائر آن حضرت گرامی داشته می شود. مشهد مکان های دیدنی بسیاری نیز دارد که می توان به مراکز خرید بسیار از جمله بازار رضا، کوه سنگی، شاندیز، طرقبه، مسجد گوهرشاد و جاذبه های بسیار دیگه اشاره کرد.

شهر دیگری که می توان به آن سفر کرد و از این سفر لذت بسیار برد جزیره زیبای کیش است. جزیره کیش یک جزیره زیبا و گردشگری است که در شمال خلیج فارس واقع شده است و حدود 17 کیلومتر از ساحل جنوبی سرزمین اصلی ایران است. کیش یک منطقه آزاد تجاری است.

جزیره کیش، که اغلب آن را مروارید خلیج فارس می نامند، دارای مساحت 90 کیلومتر مربعی است. این شناخته شده است که یک جزیره زیبا در خاورمیانه و خلیج فارس است. مردم کیش مانند سایر نقاط ایران بسیار مهمان نواز هستند. مسافران تور کیش با سفر به این جزیره زیبا می توانند از جاذبه های گردشگری زیبای این جزیره لذت برده و خاطره ای بیاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.

قشم نام جزیره دیگر کشور عزیزمان ایران است که علاقمندان خاص خود را دارد. برخی از گردشگران معتقدند جاذبه های گردشگری قشم از کیش نیز بهتر است.

جزیره قشم، با 135 کیلومتر طول، در زیر سواحل جنوبی ایران قرار دارد که خلیج فارس با خلیج عمان دیدار می کند و به همین دلیل نقطه ژئوپلیتیک استراتژیک است.

برای قرن ها، جزیره ای که در اطراف آبهای شفاف تنگه هرمز قرار گرفته است، مرکز تجاری برای کشتی های تجاری که از آفریقا، هند و چین می باشد، بوده است. ساکنان فیشر قشم به تدریج تکه های فرهنگ و باورهای خارجی را جذب می کنند.

بیشترین جمعیت و مدرن شهری، شهر قشم، در بخش شرقی ترین جزیره قرار دارد. صرف زمان در شهر از یک طرف به مراکز مراجعه و یا غذاهای سنتی سنتی در رستوران های غذاهای دریایی محدود می شود و از سوی دیگر محدود به دو یا سه سایت تاریخی مانند قلعه پرتغالی است.

اگر تور قشم را تهیه کرده اید و می خواهید از یک سفر لوکس لذت ببرید، یک اتاق هتل را با منظره ای از خلیج فارس اجاره کنید یا از گلهای گل سرخ درختان نخل قدردانی کنید. برای رسیدن به سفر خود به قشم، یک راهنمای توریستی محلی با تویوتا هیلکس خود را بپردازید، حدود 50 دلار هزینه می کند تا شگفتی های این جزیره را به شما نشان دهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits