دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
واحد پول مالزی چیست ؟
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مالزی یکی از کشورهایی ست که هر ساله شاهد گردشگران ایرانی ست . با مجله دلگرم همراه شوید تا در مورد واحد پول مالزی بیشتر بدانید .

آشنایی با کشور مالزی

مالزی کشوری است مسلمان نشین که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. به دلیل بهره مندی از آب و هوای اقیانوسی و رطوبت کافی، مناظر بی نظیری در این جزایر ایجاد شده که سالانه هزاران توریست را به سمت خود جذب می‌ نماید.

آثار تاریخی کهن به همراه اکثریت مسلمان این کشور توانسته مقصد بسیاری از گردشگران و یا دانشجویان ایرانی در طی سال‌های اخیر باشد. بنابراین قبل از هر گونه مسافرت به مالزی لازم است از واحد پولی و اطلاعات ارزی این کشور پر جمعیت آگاهی یابیم.

واحد پول مالزی چیست؟

برای سفر به کشورهای خارج از ایران می بایست با واحد پول آن کشور آشنایی داشت و همچنین باید در صرافی ها ریال کشور را به واحد پول کشوری که قصد سفر به آن را داریم تبدیل نماییم .

واحد پول مالزی رینگیت (Ringgit) که با کد رمز MYR مشخص می‌شود. رینگیت از سال 1975 جانشین دلار مالزی گردید.

در حال حاضر در مالزی اسکناس ها با مبالغ زیر منتشر شده اند :

  • 1RM (آبی)
  • 5RM (سبز)
  • 10RM (قرمز)
  • 20RM (نارنجی)
  • 50RM (سبز - آبی)
  • 100RM (ارغوانی)

سکه های موجود در مالزی شامل 1، 5، 10، 20 و 50 سنتی هستند که سنت یا سن (Sen) در واقع پول خورد مالزی بوده و هر 100 سنت یک رینگیت است.

استفاده از نام دلار در مالزی

نکته ای جالب هم در این مورد لازم به ذکر می باشد که در گذشته نام رینگیت دلار بوده است و در بعضی از محله ها و مراکز فروش معمولا به جای واژه رینگیت از دلار استفاده می کنند، دقت کنید که منظور آنها در واقع همان رینگیت می باشد و شما می بایست رینگیت پرداخت کنید.

تا امروز مشاهده نشده که در مراکز خرید و یا بانکها و یا کارهای دیگر که نیاز به پرداخت مبلغی می باشد، کسی دلار بگیرد ، حتی اگر شما به جای رینگیت دلار داشته باشید ، از شما ابتدا درخواست می کنند که به صرافی بروید و دلار خود را به رینگیت تبدیل کنید سپس خرید خود را انجام دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits