دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کدام منطقه تهران برای زندگی کردن و خانه خریدن مناسب است ؟
26
زمان مطالعه: 7 دقیقه
مناطق یک، شش و سه از محله های بالاشهر تهران محسوب می شوند. لازم است بدانید برای خرید خانه در مناطق بالاشهر تهران لازم است پول زیادی را هزینه کنید. در ادامه با ما باشید .

بهترین مناطق تهران برای زندگی

برای خرید خانه به‌ویژه در شهرگرانی چون تهران چطور باید محله مناسب را انتخاب کرد؟ طبق یک تحقیق دانشگاهی، مناطق سه، شش، یک، دو و پنج توسعه‌یافته‌ترین مناطق تهران برای سکونت هستند.

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که مایل هستید خانه‌‌ای گران‌تر اما با دردسر کمتر داشته باشید. محله‌هایی چون دروس، قلهک، دولت، ونک، سیدخندان و میرداماد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این محله‌ها علاوه بر اینکه زنده و شلوغ هستند دارای دسترسی آسان به همه امکانات شهری‌اند.

محله های گران و لوکس در منطقه ۱

محله هایی مانند ازگل، اقدسیه، الهیه، اوین، باغ فردوس، تجریش، دارآباد، درکه، دربند، زعفرانیه، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کامرانیه، محمودیه، ولنجک و نیاوران در منطقه یک تهران واقع شده‌اند و جزو بالا شهر تهران به حساب می‌آیند.

اگر قصد خرید خانه دارید باید بدانید که متوسط قیمت در این محله های نسبت به محله های دیگر بالاتر است.

این محله‌ها یادآور بافت روستایی برای شما هستند. در این منطقه می‌توانید خانه‌های ویلایی و باغ‌های میوه فراوانی را پیدا کنید. ترکیبی از معماری سنتی و مدرن را می‌توانید در این منطقه ببینید.

گفتنی است، مراکز تفریحی و تجاری بی‌شماری در این منطقه وجود دارد.

مراکز فرهنگی مانند فرهنگسرای نیاوران، نگارخانه جماران، کاخ نیاوران، کاخ‌موزه سعدآباد و فرهنگسرای ملل از جمله جذابیت‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌رود.

امامزاده صالح در میدان تجریش و امامزاده قاسم در دربند نیز صفای خاصی به این محله های بخشیده است.

کدام منطقه تهران برای زندگی کردن و خانه خریدن مناسب است ؟

محله های برتر در منطقه ۳ تهران

محله هایی مانند اختیاریه، پاسداران، دروس، دولت، دیباجی، جردن-ولیعصر، سیدخندان، ظفر، قلهک، ونک و میرداماد از جمله محله های برتر در منطقه ۳ تهران هستند که جزو محله‌های خوب پایتخت برای زندگی به شمار می‌روند. گفتنی است، محله هایی که در این منطقه وجود دارند جزو محله‌های اصیل و قدیمی تهران به شمار می‌روند.

این منطقه دارای ۷۳ پارک و بوستان است و از این نظر با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.

فرهنگسرای ارسباران، پارک موزه آب، مجموعه سینمایی پردیس ملت و کتابخانه استاد شهریار از جمله مراکز فرهنگی در این منطقه هستند. مجموعه ورزشی انقلاب نیز در این منطقه قرار دارد و بر اهمیت آن افزوده است.

کدام منطقه تهران برای زندگی کردن و خانه خریدن مناسب است ؟

محله های خوب تهران در منطقه ۶

محله‌های نصرت، کشاورز، امیرآباد، یوسف‌آباد، بهجت‌آباد، کریم‌خان، ساعی و آرژانتین در منطقه ۶ تهران واقع شده‌اند و محله های خوبی برای زندگی به شمار می‌روند.

گفتنی است، این منطقه دارای بافت اداری و تجاری است و دانشگاه‌های صنعتی کبیر و تهران را در خود جای داده است.

فرهنگسرای سرو و شفق و کتابخانه شهید جهان‌آرا نیز از جمله مراکز فرهنگی این منطقه به شمار می‌روند.

کدام منطقه تهران برای زندگی کردن و خانه خریدن مناسب است ؟

بهترین محله در منطقه ۲ تهران

منطقه ۲ تهران از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و از شرق به بزرگراه شهید چمران می‌رسد.

محله هایی مانند آریاشهر (صادقیه)، شهرآرا، ستارخان، گیشا، شهرک ژاندارمری، شهرک غرب، سعادت آباد و طرشت از جمله محله های این منطقه هستند که برای زندگی مناسب به نظر می‌ر

کدام منطقه تهران برای زندگی کردن و خانه خریدن مناسب است ؟

محله های خوب تهران در منطقه ۵

این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و بزرگراه شیخ فضل الله نوری، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و جناح و منطقه ۲ شهری و از غرب به منطقه جدید ۲۲ شهری و استادیوم آزادی می‌رسد.

محله های کن، شهر زیبا، شهران، مهران، آریاشهر، جنت‌آباد، پونک، پیامبر، باغ فیض، سردار جنگل، شهرک آپادانا، شهرک اکباتان، اشرفی اصفهانی، سولقان، حصارک، بیمه و بلوار فردوس در این منطقه قرار دارند و جزو محله های خوب تهران برای زندگی به شمار می‌روند.

گفتنی است، از جمله جاذبه‌های این منطقه می‌توان به پارک ارم و باغ وحش ارم اشاره کرد. مرکز خرید تیراژه نیز در این منطقه قرار دارد و بر ارزش و اهمیت آن افزوده است.

سند. سینما اریکه ایرانیان، پردیس سینمایی شهرک و سینما برج میلاد از جمله مراکز فرهنگی این منطقه به شمار می‌رود .

کدام منطقه تهران برای زندگی کردن و خانه خریدن مناسب است ؟

مناطق بالاشهر تهران برای زندگی

تهران یکی از کلانشهرهای ایران است که دارای ۲۲ منطقه می باشد. مناطق بیست و دو گانه تهران از سطوح متفاوتی از امکانات برخوردار هستند.

نمی توان در سمت شمالی این شهر یک خط فرضی کشید و صرفا آن منطقه را بالاشهر تهران نامید. برای بالاشهر دانستن هر منطقه یک سری شاخص ها معیار ارزیابی قرار می گیرند.

  • بر اساس شاخص اشتغال و تراکم نسبی جمعیت، مناطق ۱،۳، ۶ و ۷ بهترین مناطق پایتخت هستند.
  • از لحاظ بررسی سواد، میزان طلاق و میزان جرم و جنایت، منطقه ۶ در بهترین حالت قرار دارد.
  • طبق شاخص هایی مانند تعداد مراکز درمانی در منطقه، ایستگاه‌های امداد آتش‌نشانی، مراکز آموزشی، پارک ها، مراکز تفریحی و میدان‌های میوه و تره‌بار فقط منطقه ۶ تهران بهترین وضعیت را دارد.
  • از نظر بررسی تعداد مراکز فرهنگی و تفریحی مانند کتابخانه، مراکز ورزشی و … مناطق ۱ تا ۶ تهران از بهترین مناطق پایتخت هستند.

کدام منطقه تهران برای زندگی کردن و خانه خریدن مناسب است ؟

خلوت‌ترین منطقه تهران کدام است؟

اگر از شلوغی بیزارید و می‌خواهید در منطقه‌ای آرام و خلوت سکونت داشته باشید، خوب است منطقه ۹ را برای زندگی انتخاب کنید.

در این منطقه ۱۷۴ هزار و ۱۱۵ نفر سکونت دارند که کمترین میزان جمعیت در مناطق ۲۲ گانه تهران به شمار می‌رود.

شلوغ‌ترین منطقه تهران کدام است؟

تهران شهر شلوغی است، اما برخی از مناطق نسبت به منطقه‌های دیگر افراد بیشتری را در خود جای داده‌اند.

گفتنی است، منطقه ۴ تهران تعداد ۹۴۷ هزار و ۲۶۱ نفر را در خود جای داده است و شلوغ‌ترین منطقه تهران به شمار می‌رود.

آلوده‌ترین مناطق تهران کدامند؟

اگر برایتان مهم است که در آلوده‌ترین مناطق تهران ساکن نشوید، حواستان را جمع کنید که در منطقه ۱۵، ۲۰ و ۱۱ تهران خانه نگیرید.

گفتنی است، این مناطق آلوده‌ترین مناطق تهران به شمار می‌روند. خوب است بدانید که حساس ترین مراکز دولتی و حکومتی در منطقه ۱۱ تهران قرار دارند.

بهترین محله تهران برای زندگی کجاست؟

  • بهترین محله تهران برای زندگی کم دردسر و در اختیار داشتن هوای خوب و پاک و تردد آسان و خروج از منطقه طرح و ترافیک و زوج و فرد قدیم و جدید و دسترسی آسان به استان البرز و اتوبان های شهر، مناطق غربی پایتخت مثل منطقه ۲۲ است.
  • بهترین محله تهران برای زندگی بستگی به بودجه شما، سلیقه شما، انتظارات برای سرمایه گذاری روی مسکن و هم چنین بودجه شما برای اجاره آپارتمان مسکونی دارد.
  • تهران، بهترین محله ای برای همه جور سلیقه ندارد. حتی منطقه ۱ که مملو از محلات لاکچری نشین و متمول و گران و محصور در اکو سیستمی کوهستانی است، شاید چند سال آینده با توسعه مال ها و افزایش ترافیک، گزینه جذابی برای زندگی بلند مدت، به نسبت سایر مناطق شهری، نباشد. اطلس مال، یکی از این هشدارها خواهد بود . .

بیشتر بخوانید :

چند شنبه بازار | معرفی کامل روز بازارها و بازارهای موقت تهران



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (26 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits