دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی مرکز خرید جلفا همراه با آدرس
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شهر کوچک و باصفای جلفا در استان آذربایجان شرقی با مناطق ییلاقی، دیدنی‌های بی‌شمار و طبیعت بکرش هر انسان شیفته سفری را به خود جذب می‌کند. با ما در دلگرم همراه باشید تا مرکز خرید جلفا را معرفی کنیم .

بازارها و مراکز خرید جلفا ، خریدی لب مرز

خریدن کردن در سفرهای داخلی و خارجی همیشه یکی از بهترین سرگرمی‌‌ها است، مخصوصا اگر مقصدمان جایی باشد که کالاهای ارزان قیمت عرضه می‌کند این سرگرمی توجیج اقتصادی نیز پیدا می‌کند.

در نوروز و سفرهای نوروزی و حتی تعطیلات تابستانی بد نیست سری به بازارهای مرزی نزدیک مقصد سفرمان بزنیم تا سوغاتی خوب و قیمت مناسب ره‌آورد سفرمان بیاوریم.

اگر برنامه سفر به آذربایجان را دارید و وقت کافی داشتید تا یکی دو روز راه را به سمت مرز ایران و جمهوری خودمختار نخجوان کج نمایید، می‌توانید از شهر زیبا جلفا و بازارهای آن بهره‌مند شوید.

جلفا به داشتن مناطق معتدل و خوش‌ آب‌وهوا در فصل بهار و تابستان و آب و هوای برفی در فصل زمستان معروف است و به همین دلیل گردشگران زیادی برای دیدن طبیعت زیبا به آنجا سفر می‌کنند.

بازارچه مرزی جلفا

بازارچه مرزی جلفا در کنار رودخانه ارس و در شهر جلفا، درست در مرز ایران با جمهوری خودمختار نخجوان ایجاد گردیده است.

این بازارچه در سال ۱۳۷۳ شروع به فعالیت نمود. که در حال حاضر یکی از بازارهای پر رونق استان آذربایجان شرقی محاسبه می شود.

تبدیل شدن جلفا به منطقه آزاد ارس باعث رشد و گسترش بازارچه مرزی جلفا و مراکز خرید زیادی در این منطقه گردید.

که این امر با افزایش روز افزون تجارت در این منطقه باعث رشد و ترقی تجاری در جلفا شد که این رشد نه تنها در احداث مراکز تجاری بزرگ بلکه در عریض کردن مسیر رفت و برگشت به تبریز٬ ساخت هتل٬ رستوران و مراکز تفریحی و ورزشی همچون زیپ لاین جلفا٬ بازسازی آثار تاریخی جلفا و ... شد.


موقعیت جغرافی جلفا

جلفا شهری در جنوب رود مرزی ارس، شمال غربی استان آذربایجان غربی و مرز بین ایران و نخجوان است. جلفا از جنوب با شهرستان‌های مرند و ورزقان منتهی و از شرق با شهر کلیبر و از غرب با استان آذربایجان غربی و کشورهای ارمنستان و آذربایجان همجار است. کوه کیامگی داغ در جنوب و رود ارس در شمال شهر جلفا قرار دارند.


دسترسی به جلفا

جلفا در در ۱۳۷ کیلومتری تبریز قرار گرفته و بر سرراه جاده تبریز به جلفا باید از شهر مرند عبور کرد. از تبریز به جلفا راه‌آهن کشیده شده و هر روز می‌توان با قطارِ ساعت ۷:۰۰ صبح سوار شد و ساعت ۱۴:۳۰ به جلفا رسید.

مسافت تهران به جلفا حدود ۱۰ ساعت با اتومبیل شخصی فاصله دارد.

بازارها و مراکز خرید جلفا

جلفا علاوه برداشتن مکان‌های طبیعی و تاریخی به دلیل بازارها معروف است. بازارها و بازارها و مراکز خرید جلفا به دلیل واقع شدن در منطقهٔ آزاد ارس کالاهایی مناسب و ارزان‌قیمتی را عرضه می‌کنند.

منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس پس از کیش دومین منطقهٔ آزاد کشور بود که افتتاح شد.

بازار مرزی جلفا

بازار مرزی جلفا به مساحت یک هکتار در کنار ایستگاه صفر مرزی و گمرک ایران و نخجوان در سال ۱۳۷۳ راه‌اندازی شد و بهره‌برداری رسید. این بازار با ۲۳ غرفه کالاهایی را عرضه می‌کنند که تولید هر دو کشور است.

سالانه هزاران نفر از نخجوان و سراسر استان و کشور به این بازارها سفر می‌کنند تا از این بازار دیدن کنند و خرید‌های خوبی داشته باشند. البته همانگونه که گفته شد پس از خرید از این بازار مرزی می‌توان از طبیعت زیبا جلفا نیز دیدن کرد.


آدرس بازار مرزی جلفا

آدرس بازار مرزی جلفا : آذربایجان شرقی ، شهرستان جلفا ، خیابان گمرک ، بازار مشترک مرزی


مرکز تجاری ستارخان ارس

مرکز خرید بین‌المللی ارس از بزرگترین مراکز خرید جلفا ست که در سه طبقه ساخته شده است. در این مرکز خرید بیش از ششصد فروشگاه ساخته و فعالیت می‌کنند.

علاوه بر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در این مرکز تجاری رستوران، فست‌فود و مجتمع‌های خدمات رفاهی به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌دهند.


مجتمع تجاری مشاهیر آذربایجان

مجتمع تجاری مشاهیر آذربایجان در کیلومتر ۵ جاده جلفا-مرند در سه طبقه و در ۲۰۰۰ مترمربع زیربنا ساخته شده است. قسمتی از حیاط مجتمع مسقف شده و فودکورت مجتمع در آن قرار گرفته است.

separator line

بیشتر بخوانید :

تصاویر دشت شقایق جلفا - آذربایجان شرقی

لیست و آدرس خانه معلم های تبریز و حومه

هزینه های سفر به نخجوان آذربایجان و جاذبه های توریستی آن

بهشت آذربایجان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (6 رای)  
توجه: چنانچه اطلاعات تماس موجود در (معرفی مرکز خرید جلفا همراه با آدرس) ، صحیح نیست.
یا برای درخواست حذف و بروز رسانی، لطفا از طریق این فرم به ما اطلاع دهید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits