دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه سفر به کشور بزرگ چین و جاذبه های گردشگری آن
3
زمان مطالعه: 13 دقیقه
چین کشوری با طیف گسترده ای از جاذبه های گردشگری مختلف است؛ از آثار تاریخی و باستانی گرفته تا شهرهای مدرن و جاذبه های تفریحی جدید و بروز!


راهنمای سفر به چین


چین یکی از در دسترس‌ترین مقاصد گردشگری خارجی برای ما ایرانی‌ها است. تنها چند کشور در دنیا وجود دارد که دارای فرهنگی شبیه به کشور چین هستند. چین کشور تضادها است. کشوری که پکن، شانگهای و هنگ‌کنگ را در دل خود دارد و همچنین مناطق کاملا روستایی و توسعه نیافته در بخش‌‌های غربی. چین چیزی بین یک کشور توسعه یافته و در حال توسعه است.


چین کشوری با طیف گسترده ای از جاذبه های گردشگری مختلف است؛ از آثار تاریخی و باستانی گرفته تا شهرهای مدرن و جاذبه های تفریحی جدید و بروز! تاریخ غنی چین و مکان های تاریخی آن نقش محوری و اساسی در لیست 10 جاذبه برتر این کشور دارند. "شهر ممنوعه" که زمانی محل سکونت و زندگی 9 هزار خدمتکار و اعضای خانواده سلطنتی بود، از جاذبه های بی رقیب کشور چین در کنار دیوار بزرگ چین می باشد که در دنیا بی نظیر است. هر ساله میلیون ها نفر از دیوار بزرگ چین که بزرگترین سیستم دفاعی در دنیاست دیدن می کنند.


متوسط هزینه اقامت در چین


قیمت هاستل‌ها در بسیاری از شهرهای چین حدود ۲۰ تا ۴۵ یوان است. اما در هنگ‌کنگ و پکن احتمالا باید نزدیک به ۹۰ یورو پرداخت کنید. اجاره یک اتاق‌ خصوصی در هاستل بین ۱۲۵ یوان در هر شب هزینه دارد، هرچند انتظار می‌رود تقریبا دو برابر آن را در شهرهای بزرگ پرداخت کنید. هزینه یک شب اقامت در هتل‌های مقرون به صرفه با امکانات اولیه از حدود ۷۵ یوان شروع می‌شود و انتظار می‌رود در هنگ‌کنگ هزینه‌ها بالاتر باشد. برای استفاده از Airbnb در چین نگران نباشید، این وب‌سایت در چین بسیار محبوب است و در همه شهرهای بزرگ به راحتی قابل استفاده است، اگرچه در مناطق روستایی ممکن است کمتر مورد استفاده قرار بگیرد. قیمت‌ها از ۲۶۰ تا ۷۸۰ یوان در شهرهای مختلف متفاوت است. برای آن‌هایی که با چادر زدن مسافرت می‌کند، اردوگاه‌های زیادی در سراسر کشور وجود دارد. برای کمپینگ در این اردوگاه‌ها حدودا باید ۲۰ یوان برای هر شب بپردازید.

معبد

متوسط هزینه خورد و خوراک در چین


غذا در چین ارزان است. یک وعده غذایی که از یک فروشنده خیابانی تهیه کنید، معمولا حدود ۷ تا ۱۴ یوان قیمت دارد. می‌توانید رشته فرنگی، برنج یا سوپ بگیرید. یک وعده غذایی کامل در یک رستوران معمولی بین ۱۵ تا ۵۴ یوان و هزینه یک کاسه برنج و کاسه‌های تمیز (بله، برای کاسه باید هزینه اضافی بپردازید!)، معمولا حدود ۴ یوان است. اگر خودتان را با غذاهای محلی سیر کنید، به سختی ممکن است مشکل بودجه پیدا کنید. می‌توانید با کمتر از ۶۸ یوان غذای یک روز کامل را تهیه کنید. حتی در غرب، جنوب غربی چین و داخل کشور، غذا بسیار ارزان‌تر از شهرهای بزرگ است و شما می‌توانید هر روز کمتر از ۲۷ یورو برای خورد و خوراک هزینه کنید؛ یعنی چیزی حدود نصف مقداری که در شهرهای بزرگ هزینه می‌کنید..

اگر غذاهای چینی با ذائقه شما جور نیست، می‌توانید به سراغ غداهای غربی بروید. اما اگر جایی در خارج از شهرهای مدرن‌تر مانند هنگ‌کنگ هستید، برای تهیه غذاهای غربی، انتظار قیمت‌های نسبتا بالا را داشته باشید که در مقایسه با ایران و کشورهای دیگر، بالاتر خواهد بود. یک ساندویچ سبک غربی می‌تواند حدود ۴۰ یوان باشد و یک فنجان قهوه هم به همین نسبت قیمت بالایی دارد.

از آنجا که غذا خیلی ارزان است، نیازی نیست خودتان غذا بپزید. هیچ چیز بهتر از خوردن غذاهای خیابانی و رستوران‌ها نیست. علاوه بر این، حتی اگر تصمیم به آشپزی داشته باشید، متاسفانه بسیاری از هاستل‌ها حتی آشپزخانه هم ندارند. بنابراین، پخت غذا چیزی نیست که توصیه کنیم. شاید بهتر باشد مواد غذایی خشک مانند خرما و آجیل همراه خود ببرید. اما اگر به هر دلیل بخواهید مواد غذایی را خودتان تهیه می‌کنید بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ یوان هزینه خواهید کرد.

هزینه حمل و نقل در چین


چین ممکن است کشوری بزرگ باشد، اما جابه‌جایی از یک مکان به مکان دیگر در آنجا آسان و ارزان است. اتوبوس محبوب‌ترین وسیله سفر در این کشور است و معمولا هزینه‌ای بین ۱٫۵۰ تا ۳ یوان برای جابه‌جایی درون شهری دارد. شهرهای بزرگ دارای سیستم‌های زیرزمینی حمل و نقل گسترده‌ای هستند که کمتر از ۶ یوان برای هر مسیر هزینه دارند. کرایه تاکسی از حدود ۶ یوان شروع می‌شود. بلیط قطار سریع‌السیر پکن به شانگهای حدود ۵۴۵ یوان برای کلاس دو، حدود ۹۳۰ یوان برای کلاس یک و حدود ۱۸۰۰ یوان برای VIP است. برای مسیرهای طولانی‌تر، مسیر یک روزه، صندلی کلاس دو حدود ۴۴۵ یوان و صندلی کلاس یک ۵۴۰ یوان هزینه دارد.

برای قطارهای شبانه، به یاد داشته باشید که تخت پایین معمولا ارزان‌تر است، چون فاصله نزدیک‌تری به سر و صدا دارد. اتوبوس‌ها عموما ارزان‌تر از قطار هستند، به‌عنوان مثال سفر ۹ ساعته به پکن تا آنشان ۱۹۰ یوان است، در حالیکه قطار بین ۲۳۰ تا ۹۶۵ یوان هزینه دارد. اتوبوس دو ساعته از پکن تا تیانجین ۲۷ تا ۴۱ یوان است و قطار با سریع‌السیر حدود ۶۵ یوان است. سفر از شانگهای به هانگژو ۲٫۵ ساعت با اتوبوس طول می‌کشد و ۷۵ یوان است، در حالی که قطار ۹۵ یوان. خطوط هوایی زیادی در چین وجود دارد، که شامل ایر چاینا و خطوط شرقی، جنوبی و جنوب غربی است.

پکن

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری در چین


به‌طور کلی، بازدید از جاذبه‌ها در چین مقرون به صرفه است، حتی جاذبه‌های محبوب مانند دیوار بزرگ چین یا شهر ممنوعه زیر ۶۸ یوان هزینه دارد. با اینکه دیوار بزرگ هرگز نتوانسته در مقابل مهاجمان بایستد، زیبا و دیدنی است و هزینه بازدید آن تنها ۴۸ یوان و شهر ممنوعه ۶۸ یوان است. معابد، جاذبه‌های کوچک‌تر قیمت بسیار مناسبی دارند و هزینه‌ای حدود ۱۴ یوان دارند.

در حالیکه بازدید از جاذبه‌ها و معابد کمتر از ۷۰ یوان هزینه دارند، قیمت‌ها برای فعالیت‌های فضای باز به‌طور متوسط حدود ۲۰۵ یورو است. به‌عنوان مثال، سفر به کوهستان جید دراگن (Jade Dragon Snow Mountain) حدود ۱۷۵ یوان هزینه بر می‌دارد. بازدید از دره جیوژایگو ۴۰۵ یوان و گذراندن سه روز در کوه‌های وویی (Wuyi) در استان فوجیان ۲۷۰ یوان و کوه‌های زرد در استان آنهویی ۲۵۰ یوان هزینه دارند.

جاذبه های گردشگری چین


شهر ممنوعه چین در پکن

اولین مکان دیدنی چین که حتما باید از آن دیدن کنید شهر ممنوعه (Forbidden City) است. شهر ممنوعه مرکز امپراتوری چین در طول سلسله مینگ و کوئینگ بوده است (1911-1416). زمانی که شهر ممنوعه در اوج رونق خود قرار داشت بیش از 9 هزار نفر در آن زندگی می کردند! امروزه شهر ممنوعه بزرگترین و سالم مانده ترین مجموعه از مجموعه قصرهای باستانی به جا مانده قدیمی در تمام دنیا می باشد.

دیوار چین در نزدیکی پکن

دیوار چین یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری چین در لیست ما می باشد که سمبل بی چون و چرای قدرت نظامی چینی های باستان به حساب می آید. دیوار بزرگ چین همچنین بزرگترین سیستم دفاعی نظامی دنیا می باشد. این دیوار که در شمال چین امتداد یافته است از دهانه رود Yalu River در شرق شروع و در Jiayu Pass در غرب به پایان می رسد. طول دیوار بزرگ چین 8851.8 کیلومتر برآورد شده است!

سربازان سفالی چین در ژیان

جاذبه دیدنی مهم و قابل توجه بعدی لیست ما، تراکوتا واریِرز (Terracotta Warriours) یا سربازان سفالی چین می باشد. رئیس جمهور سابق فرانسه "ژاک شیراک" زمانی درباره این جاذبه چین اینطور اظهار نظر نمود : "کسی نمی تواند ادعا کند از چین دیدن کرده بدون اینکه تراکوتا واریرز را دیده باشد". سربازان سفالی چین یکی از برجسته ترین کاوش های باستان شناسی در قرن بیستم می باشد که در طول دهه 1970 کشف شده است.

پل معلق

منطقه حفاظت شده پاندای عظیم الجثه چین

پاندای عظیم الجثه حیوان بومی منطقه مرکز غرب و جنوب غربی چین و یکی از مخلوقات جذاب در دنیای وحش است که به خاطر بزرگی بلافاصله قابل تشخیص می باشد. در چین نفوذ تصاویر این خرس سیاه و سفید را تقریبا در تمام جنبه های زندگی مردم این کشور می توان مشاهده کرد. از پانداها اغلب به عنوان سفیرهای حسن نیت این کشور نیز استفاده می شود.

منطقه ساحلی باند چین

جاذبه بعدی چین منطقه باند (The Bund) یا وایتان می باشد که یک منطقه ساحلی در شانگهای مرکزی است. منطقه باند از رود سوژو تا جین لینگ لیو در کرانه غربی رود هوآنگ پو امتداد یافته است و یکی از محبوب ترین و معروف ترین جاذبه گردشگری در شانگهای چین می باشد. این جاذبه دیدنی با ردیفی از ساختمان های کاملا سالم برجامانده از دوره مستعمره ای، تضاد جالبی با خط افق فوق مدرن پودونگ بوجود آورده است. اغلب این ساختمانهای زیبا به فروشگاههایF&B و هتل تبدیل شده اند.

منطقه هوآنگ لونگ چین در شانگهای

هوانگ لونگ مکان دیدنی بعدی در فهرست ما می باشد که بخاطر 5 جاذبه اصلی خود یعنی دریاچه های رنگین کمان، شن و ماسه های سنگ آهکی، قله های پوشیده از برف، دره های تنگ و عمیق و جنگل های بکر شناخته شده است. جاذبه اصلی منطقه هوانگ لونگ که همچنین به گلدن دراگون والی معروف است، دریاچه های سنگ آهکی بی شمار با قله 5.588 متری در پس زمینه این دریاچه ها می باشد.

معبد بهشت چین در پکن

مجموعه پارک و معبد بهشت یک مکان دیدنی در جنوب پکن می باشد که دومین جاذبه محبوب گردشگری در این شهر محسوب می گردد. این مجموعه در سال 1406 توسط امپراتور سلسله مینگ، "یانگ لی" ساخته شده است که پر از مکان های سمبولیک با معماری بسیار زیبا می باشد. به خاطر گنبد آبی رنگ و شکل خاص این مکان به آن "معبد بهشت" می گویند.

چین

شهر قدیمی لیجیانگ چین

جاذبه بعدی که معرفی می کنیم شهر قدیمی لیجیانگ است. لیجیانگ بهترین شهر باستانی سالم به جا مانده از دوران گذشته در چین می باشد که پیشینه تاریخی آن به بیش از 800 سال قبل بر می گردد. لیجیانگ همچنین در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. زمانی شهر قدیمی لیجیانگ به خاطر قرار داشتن در مسیر تجاری باستانی Tea Horse Road بسیار رونق داشت و پر از مغازه های صنایع دستی بود و کوچه ها و خیابان های شهر با سنگهای قرمز رنگ فرش شده بودند.

کوه اِمی و بودای غول پیکر چین

اِمی شان یک مکان مقدس و خنک کوهستانی می باشد که در 130 کیلومتری جنوب غرب چِنگدو واقع شده است و در بسیاری از عکس های مجلات و سایت های گردشگری بهمراه دیوار چین عکسش بعنوان شاخص ترین مکان گردشگری این کشور وجود دارد. لشان که محل قرار گرفتن بلندترین مجسمه ی بودای دنیا می باشد یک شهر در کنار ساحل رودخانه است؛ البته رودی که از کوه امی سرچشمه نمی گیرد بلکه سرچشمه آن کوه دیگری است. در امتداد ساحل رود بینهه لو مخصوصا شب ها می توانید شاهد مناظر بی نظیری باشید و لذت ببرید.

مسیر پیاده روی در کوه هواشان چین

ماجراجویی های مانند این یکی که الان می خواهیم بگوییم باعث می شود تا چین در فهرست برترین کشورهای دنیا برای دیدن باشد. در مسیر پاده روی کوه هاوشان باید درارتفاع دیوانه کنده ای از سطح زمین بایستید و فقط و فقط امیدتان را به طناب هایی ببندید که به دیوار وصل شده اند. این عکس گویای همه چیز است.

جاذبه های چین

یانگ شو در چین

در فهرست جاذبه های گردشگری چین یانگ شو از آن دست جاهایی است که باید حتما ببینید آن هم به خاطر حیاط وحش طبیعی شگفت انگیزی است که دارد. اگر چه قسمت اصلی شهر یانگ شو بیشتر و بیشتر در حال توریستی شدن است ولی همین که به این مکان برسید می توانید رودخانه ای حیرت آور را ببینید که هنوز هم در آن از چوب های بامبو برای درست کردن قایق و کلک استفاده می شود… به جای این که بخواهید در شهر اصلی بمانید که حالا دیگر پر از رستوران ها و هتل های مدرن شده است پیشنهاد می کنیم به حومه ی شهر بروید و در یکی از مهمان خانه های آن بمانید.

کوه های رنگی ژانگی دانکسیای چین

احتمالا وقتی برای اولین بار عکس این کوه ها را ببینید دهانتان ازتعجب باز می ماند! (این واقعا نظر افرادی بوده است که این کوه را دیده اند) درست مثل کوهی از ادویه های رنگارنگ است که روی هم قرار گرفته باشد و عجیب اینکه این جاذبه کاملا طبیعی است و دقیقا مثل این است که کسی قلم مویش را برداشته باشد، شروع به رنگ آمیزی این کوه ها کرده باشد. شاید برایتان جالب باشد که چگونه این پدیده اتفاق افتاده است در واقع در طول سالیان سال به خاطر فرسایش و شرایط آب و هوایی این اتفاق افتاده است و باعث شده تا به آن لقب کوه های رنگین کمان داده شود.

جنگل سنگی چین


آخرین جاذبه دیدنی در لیست ما جنگل سنگی یونان می باشد. دقیقا 270 میلیون سال قبل، زمین از هم باز شد و این باز شدن باعث خشکی اقیانوس و پدیدار شدن سنگ هایی در بستر دریا شد. فرسایش این سنگ ها در اثر آب و بارانهای اسیدی باعث بوجود آمدن جنگل های تنگ و باریک و یک منظره دیدنی و زیبا شده است که توصیه می کنیم در سفر به چین تماشای آن را از دست ندهید.

بودجه پیشنهادی روزانه در سفر به چین


بودجه روزانه سفر به چین تقریبا ۲۱۰ تا ۲۸۰ یوان | ۳۰ تا ۴۰ دلار است ، توجه داشته باشید این یک بودجه پیشنهادی است؛ با در نظر گرفتن اینکه شما در هاستل اقامت دارید، غذای مناسب و کم بخورید، بیشتر غذا‌ها را خودتان تهیه کنید و از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، تخمین زده شده است.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به هلند و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

هزینه های سفر به هنگ کنگ و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

چگونه هزینه های سفر را کاهش دهیم و با پول کمتری سفر کنیم؟!

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم






این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits