دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه های سفر به شانگهای چین و جاذبه های این شهر
2
زمان مطالعه: 10 دقیقه
شانگهای یکی از بزرگ ‌ترین شهرهای کشور چین بوده و دومین شهر بزرگ جهان پس از توکیو به شمار می رود.


راهنمای سفر به شانگهای


شانگهای یکی از بزرگ ‌ترین شهرهای کشور چین بوده و دومین شهر بزرگ جهان پس از توکیو به شمار می رود. این شهر پایتختِ اقتصادی و پر جمعیت کشور چین بوده و گویی پشت تمام شلوغی ها و هیاهوهایی که در این شهر برپا است، نظم و ترتیب خاصی وجود دارد. شهر شانگهای جزء هفت بندر اصلی ارتباط تجاری در جهان است و یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری در سال های اخیر به شمار می رود.


شهر شانگهای، که به آن لقب نیویورک شرقی هم داده شده است، یکی از مهمترین شهرهای کشور چین و پل ارتباطی بین این کشور و جهان هست. مساحت شهر شانگهای ۶۳۴۱ کیلومتر بوده و دارای جمعیت ۲۴ میلیون تا سال ۲۰۱۴، بوده است. شانگهای قلب تپنده اقتصاد کشور چین است و می‌توان همه جای شهر از این مسئله مطمئن شد.


آب و هوای شانگهای


شهر شانگهای تابستان ها و زمستان های کاملا متمایزی از یکدیگر دارند، گاهی در این شهر زمستان های یخبندان و تابستان ها هوا داغ و گرم می شود. شاید علت این سرمای شدید هم نزدیک بودن شهر شانگهای به سیبری باشد. اما برای سفر به شانگهای بهترین زمان می توان بهار و پاییز باشد، زیرا نه گرمای طاقت فرسای تابستان شما را اذیت می کند و سرمای بیش از حد زمستان سفرتان را سخت و مشکل می کند.

موزه شانگهای


هزینه اقامت در شهر شانگهای


با توجه به این شهر شانگهای یکی از شهرهای مهم و تجاری این کشور چین است، به همین هزینه ی اقامت در این شهر کمی بالاست. قیمت هتل‌ها در طی هفته و در نقاط مختلف شهر متفاوت است؛ به طور مثال قیمت هتل در قسمت تجاری شهر که شرق رودخانه است، آخر هفته‌ها خیلی ارزان و مقرون به صرفه است. این نکته را هم در مورد اقامتتان حتما در نظر بگیرید که به قصد سفر کاری به شانگهای رفته اید سعی کنید در محل ملاقات هایتان اقدام به رزرو هتل بنمایید، چون ترافیک در خیابان های شهر شانگهای در طول هفته بسیار زیاد است.


در شهر شانگهای قیمت های هتل های در رنج های مختلفی قرار دارند و کمی باید آگاهانه در انتخاب هتل خود عمل کنید. به طور مثال رزرو هتل برای یک الی دو نفر را در هتل های مختلف شهر شانگهای آورده ایم

  • هتل های دو ستاره ۲۵۰,۰۰۰ تا ۴۴۰,۰۰۰ تومان
  • هتل های سه ستاره ۲۷۰,۰۰۰ تا ۴۸۰,۰۰۰ تومان
  • هتل های چهار ستاره ۴۳۰,۰۰۰ تا ۶۵۰,۰۰۰ تومان
  • هتل های پنج ستاره ۶۵۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

همانطور که مشاهده می‌کنید قیمت انواع هتل در این شهر، از ارزان تا گران نوسان دارد. به طور مثال شما می توانید اتاقی در یک هتل چهار ستاره رزرو کنید بجای اینکه بخواهید در یک هتل دو ستاره آن مقدار پول را هزینه کنید.


هزینه خورد و خوراک در شهر شانگهای


در شهر شانگهای چین، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۳۰ یوان را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۲۰۰ یوان را پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شانگهای تقریبا ارزان تر است و مبلغ ۳۴ یوان می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر ۲٫۴۱ یوان بپردازید.

شانگهای


هزینه حمل و نقل در شهر شانگهای


در شهر شانگهای به منظور استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی می توانید یک کارت به نام yi zhang jiao tong ka تهیه کنید، قابلیت این کارت این است که برای تمامی وسیله های نقلیه عمومی ( مترو، اتوبوس، تاکسی، لایت ریل و حتی خرید مک دونالد )‌ می توانید از آن استفاده کنید. برای تهیه کارت کافی است با پرداخت ۲۰ یوان و به زبان آوردن جمله‌ی “yi zhang jiao tong ka” (یی ژانگ جایو تانگ کا) از هریک از ایستگاه‌های مترو آن را تهیه کنید. کارت مذکور تا سقف ۲.۰۰۰ یوان قابل شارژ است.

  • هزینه بلیط تک سفره ۴ یوان
  • هزینه بلیط ماهانه ۲۰۰ یوان

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۱۴ یوان و به ازای هر یک کیلومتر ۲٫۵۰ یوان به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۰ یوان باید پرداخت نمایید. ( با توجه به گران تر بودن هزینه تاکسی و همچنین ترافیکی که در این شهر وجود دارد پیشنهاد می کنیم بیشتر از مترو و اتوبوس های تندروی این شهر استفاده کنید).

اتوبوس های هاپ آن هاپ آف

در شهر گوا، اتوبوس هایی برای گردشگری در شهر وجود دارد به نام هاپ آن هاپ آف که با استفاده از آن می توانید این ایالت زیبا گردش کنید. این اتوبوس ها همه روزه در گوا گردش می کنند، اما بهترین زمان استفاده از آن ها در روزهای شنبه و یکشنبه می باشد. هزینه این اتوبوس ها برای یک روز ۳۰۰ روپیه و برای دو روز ۵۰۰ روپیه می باشد.

چین

جاذبه های مهم گردشگری در شهر شانگهای


برج ارینتال پیرل شانگهای

برج ارینتال پیرل در کنار رودخانه هوانگپو در شانگهای چین واقع شده است. سازه راس برج ۱۴ طبقه است که شامل رستوران گردان، هتل فضایی در ارتفاع ۱۴۰ تا ۲۳۰ متر، ۹ کانال تلویزیونی و۱۰ کانال FMرادیویی هست. سه ستون بزرگ تو خالی به قطر ۹ متر که توسط سه تیوب به قطر ۷ متر تقویت شده، نگهدارنده کره ای به قطر ۵۰ متر هستند، تقریبا می شود گفت همان حسی که در برج میلاد ایران دارید در این برج هم خواهید داشت.

باغ یو شانگهای

این باغ یکی از دیدنی ترین مکان های شانگهای است. در اطراف این باغ بازارچه های مختلف صنایع دستی چین وجود دارند که شما را به گشت و گزاری چند ساعته در درون خود مجبور می کند. یادتان باشد که برای خرید هر چیزی در این بازار چانه زدن را فراموش نکنید وگر نه ممکن است به سختی از خریدتان پشیمان شوید.

آکواریوم شانگهای

آکواریم اقیانوسی شانگهای از بزرگترین آکواریوم های عمومی واقع در شانگهای چین است. این آکواریم همچنین دارای طولانی ترین تونل زیر آبی در جهان است. این آکواریوم به ۹ قسمت با مجموعه ای از بیش از ۴۵۰ گونه و از آبزیان از ۵ قاره و ۴ اقیانوس تقسیم شده و در مساحت ۲۰،۵۰۰ متر مربع و با هزینه ۵۰ میلیون دلار ساخته شده است. از زمان تاسیس آن در سال ۲۰۰۲ تا به امروز، بالغ بر یک میلیون بازدید کننده داشته است .

اکواریوم

اسکله و خیابان باند شانگهای

اسکله ای زیبا در شهر شانگهای که می توانید ساعت های در کنار رودخانه رودخانه Jinling قدم بزنید و ساعات خوشی را در کنار دوستان و خانواده یتان داشته باشید. این منطقه یکی از ۱۰ مکان دیدنی شانگهای است که ارزش قدم زدن و دیدن را دارد.

کلیسای کاتولیکی ژوجیاجیو شانگهای

این کلیسا در سال ١٨۶٣ میلادی ساخته شده و محوطه ی داخلی آن با مجسمه ای از حضرت یوسف که مسیح را در آغوش گرفته، آراسته شده است .

گالری هنر شانگهای

این موزه هنر معاصر شانگهای اعم از عکسهای هنری یا مربوط به معماری شانگهای، نقاشی، مجسمه های برنزی و یا سنگی- را به نمایش گذاشته است.

موزه تاریخ طبیعی شانگهای

در این موزه اشیایی که توسط انجمن آسیایی پادشاهی انگلستان جمع آوری شده، به نمایش گذاشته شده. این اشیا طیف متنوعی را از ظروف چینی گرفته تا هنر خطاطی را در بر می گیرند.

ساحل

تفریحگاه بوند شانگهای


یکی از اماکن گردشگری محبوب در شهر شانگهای چین، منطقه بوند می باشد که در امتداد رودخانه هانگ پوجیانگ قرار دارد. این منطقه در گذشته محل اقامت اروپایی ها بوده است و معماری ساختمان های آن نیز به همان سبک اروپایی به خصوص سبک فرانسوی و انگلیسی می باشد و با راه رفتن در این منطقه احساس می کنید در اروپا قدم می زنید. به خاطر قرار گرفتن در کنار رودخانه، گردشگران و افراد محلی زیادی برای گذران اوقات فراغت به این منطقه می آیند و از چشم انداز زیبا لذت می برند.


از سبک های معماری به کار رفته در ساختمان های این منطقه می توان به گوتیک، رومی، باروک، نئوکلاسیک و رنساس اشاره کرد که البته بیشتر ساختمان ها تغییر کاربری دادند و هم اکنون به عنوان رستوران، بوتیک و گالری از آن ها استفاده می شود.


معبد جید بودا شانگهای


یکی از مذهب های رایج در بین مردم کشور چین، مذهب بودیسم می باشد که به همین دلیل معابد بودیسم زیادی را در شهرهای مختلف آن خواهید دید.تاریخچه این معبد به سلسله چینگ و یازدهمین امپراطور آن برمی گردد. در این دوره یک راهبه بودیسم در سفر خود به تبت از کشور بورما(مینمار) دیدن کرد و در آنجا یک مهاجر چینی 5 مجسمه یشمی به او اهدا کرد که دو مجسمه آن را به چین آورد. معبد جید بوا در سال 1911 برای نگهداری همین دو مجسمه ساخته شده است.


یکی از این مجسمه ها، مجسمه ایستاده بودا به ارتفاع تقریباً 2 متر و 3 تن وزن می باشد و دیگری مجسمه ای کوچک تر به صورت دراز کشیده می باشد که نشانه ای از مرگ بودا است. البته این معبد به تازگی میزبان مجسمه آرامیده بودا بزرگتری می باشد که از طرف کشور سنگاپور اهدا شده است.

معبد


برج مروارید شرقی شانگهای


برج مروارید شرقی، برج رادیو تلویزیونی است که در منطقه Lujiazui شهر شانگهای قرار دارد. این برج 468 متری که در کنار رودخانه هانگ پو قرار دارد علاوه بر امکان تماشای منظره شهر از بالای آن، به خودی خود برج زیبایی است که مخصوصاً در شب نمایشی از نور و رنگ را به نمایش می گذارد و همین ویژگی ها باعث شده برج مروارید شرقی به یکی از جاذبه های توریستی شهر شانگهای تبدیل شودآخرین طبقه در فاصله 350 متری از زمین قرار دارد از آن جا می توانید نمای شهر، رودخانه هانگ پو و تفریح گاه باستانی بوند را تماشا کنید. علاوه بر این در طبقات مختلف، رستوران گردان و یک مرکز خرید نیز وجود دارد.

معبد و بتکده لانگا شانگهای


طراحی این معبد مربوط به سلسه سونگ می باشد و بزرگترین و باستانی ترین معبد شهر شانگهای می باشد. مانند هر معبد بودایی دیگر این معبد نیز مملو از مجسمه های بودا با ویژگی های منحصر به فرد می باشد. سالن اصلی این معبد میزبان مجسمه باستانی بودا به اسم گوتاما می باشد و در کنار آن یک ناقوس بزرگ قدیمی وجود دارد که ارتفاع آن به 2 متر می رسد و وزن آن حدود 5 تن می باشد. گفته می شود این ناقوس مربوط به سال 1382 میلادی می باشد.

از دیگر بخش های معبد لانگا شانگهای که مساحتی بالغ بر 20 هزار متر مربع دارد، می توان به کتابخانه ملی اشاره کرد که دست نویس ها و نقاشی های قدیمی از جنس طلا در آن نگهداری می شود.این مبعد مکان مناسبی برای بازدید گردشگرانی است که می خواهد با مذهب و تاریخ مردم شانگهای بیشتر آشنا شوند.


بازار و باغ های یویوان شانگهای


باغ های یویوان با آلاچیق ها، استخرهای درخشان پر از ماهی کولی، عمارت های کلاه فرنگی، درخت های کاج و سرو روییده بر روی صخره های مصنوعی و گل های یاسش یکی از بهترین نقاط دیدنی شانگهای است. روزانه حدود ١٠٠٠نفر از این مکان دیدن می کنند، پیشنهاد می کنیم اگر می توانید برای امنیت بیشتر و راحتی خودتان، صبح زود از باغ های یویوان دیدن کنید. بازاری در نزدیکی این باغ ها وجود دارد که بسیار قدیمی است، ولی اگر تحمل داد و فریاد فروشندگان را دارید، این بازار جای خوبی برای گشت و گذار است.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به لبنان و جاذبه های توریستی عروس خاورمیانه

هزینه های سفر به مالزی و جاذبه های توریستی این کشور

هزینه های سفر به هنگ کنگ و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم







این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits