دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه های سفر به کوالالامپور و جاذبه های توریستی آن
1
زمان مطالعه: 15 دقیقه
کوالالامپور پایتخت مدرن کشور رنگارنگ مالزی است که به واسطه معماری بی نظیر و امروزی ساختمان ها و آسمانخراش هایش از شهرت خاصی میان گردشگران جهان برخوردار است.

راهنمای سفر به کوالالامپور


کوالالامپور پایتخت مدرن کشور رنگارنگ مالزی است که به واسطه معماری بی نظیر و امروزی ساختمان ها و آسمانخراش هایش از شهرت خاصی میان گردشگران جهان برخوردار است. این مدرنیته در کنار آب و هوا و طبیعت چشم نواز استوایی این منطقه محبوبیت بی بدیلی به مالزی و کوالالامپور بخشیده است. در تمام چهارفصل سال این شهر زنده ظاهری بهاری دارد بنابراین سفر به کوالالامپور در هیچ فصلی از سال از محدودیت خاصی برخوردار نیست. کوالالامپور مقصدی فوق العاده برای داشتن تعطیلاتی آرام و در عین حال هیجانی است.


اطلاعات کلی برای سفر به کوالالامپور


واحد پول مالزی رینگیت است که آن را با نماد RM می شناسند، با توجه به نوسانات بازار ارز بهتر است قبل از سفر نسبت به بررسی معادل ریال این واحد اقدام کنید.


سطح قیمت ها در کوالالامپور با تهران فرقی ندارد و قیمت ها با توجه به نوع کالا و یا خدمات ممکن است گران تر و یا ارزان تر باشند. سفر به مالزی نیازمند دریافت ویزا است و شما می توانید به راحتی ویزای 14 روزه توریستی این کشور را به صورت رایگان در فرودگاه دریافت کنید. جهت دریافت ویزای این کشور باید توجه کنید که پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

مالزی

هزینه اقامت در سفر به کوالالامپور

  • قیمت رزرو هتل تک ستاره در کوالالامپور: 45 تا 100 MYR رینگیت مالزی
  • قیمت رزرو هتل ۲ ستاره در کوالالامپور: 40 تا 160 MYR رینگیت مالزی
  • قیمت رزرو هتل ۳ ستاره در کوالالامپور: 70 تا 1000 MYR رینگیت مالزی
  • قیمت رزرو هتل ۴ ستاره در کوالالامپور: 120 تا 1800 MYR رینگیت مالزی
  • قیمت رزرو هتل ۵ ستاره در کوالالامپور: 150 تا 3000 MYR رینگیت مالزی

به لطف زیر ساخت‌های خوب گردشگری در سفر به کوالالامپور شما می‌توانید هتل‌ها متنوعی را در این شهر پیدا کنید. همچنین اقامت در هتل بوتیک ها نیز می‌تواند برایتان بسیار جذاب باشد. بطورکلی هتل بوتیک به آن دسته از هتل‌هایی گفته می‌شود که به دلیل خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت پیدا کرده‌اند. این هتل‌ها معمولا کوچکتر از گراندهتل‌ها بوده و لوکس بودن هدف اصلی آنها نیست؛ بلکه خود، هدف اصلی بازدید و اقامت هستند.


هزینه‌ حمل ‌و نقل در سفر به کوالالامپور


امکانات مناسبی برای حمل‌ونقل عمومی در کوالالامپور وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده نمایید. مونوریل، اتوبوس، مترو و تاکسی همگی در دسترس شما هستند و توصیه می‌شود که برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به کوالالامپور از وسایل نقلیه‌ عمومی‌تر همچون اتوبوس و مترو و مونوریل استفاده کنید.


شهر کوالالامپور اکنون دارای 6 خط مترو با بیش از 100 ایستگاه می‌باشد و می‌تواند شما را به هر نقطه‌ای از شهر متصل کند. کافیست ابتدا مکانی که می‌خواهید در کوالالامپور به آن بروید را روی گوگل مپ مشخص کنید و سپس از قسمت NEARBY با سرچ عبارت Subway Station نزدیک‌ترین ایستگاه به آن منطقه را بیابید. اکنون می‌توانید با کمترین هزینه خود را به جایی که می‌خواهید برسانید.


هزینه بلیط یک طرفه مترو در کوالالامپور 3 رینگیت می‌باشد که البته شما می‌توانید با تهیه کارت‌های الکترونیکی اعتباری در این هزینه هم صرفه‌جویی داشته باشید. اگر بلیط‌ها کاغذی و یک طرفه تهیه می‌کنید توجه داشته باشید که در برخی از ایستگاه‌های مترو که باید در آنها خط خود را تغییر دهید باید دوباره بلیط تهیه کنید.


هزینه بلیط اتوبوس در کوالالاپور نیز بین 1 تا 3 رینگیت متغییر است که این مبلغ وابسته به مسیر و نوع اتوبوسی است که از آن استفاده می‌کنید. جالب است بدانید در این شهر اتوبوس‌هایی موسوم به گو کی ال سیتی (GO-KL City) وجود دارند که گردشگران می‌توانند به رایگان از آنها بهره ببرند البته این اتوبوس‌ها تنها در چند مکان خاص ایستگاه دارند.


قیمت مونوریل در کوالالامپور حدودا 5 رینگیت است. بطورکلی در این شهر 5 خط مونوریل وجود دارد که با فواصل زمانی نسبتا کوتاهی حرکت می‌کنند. با اینکه استفاده از مونوریل هزینه بیشتری دارد اما تماشای شهر در ارتفاع هم از جذابیت‌های آن است که نباید فراموش شود.


اگر قصد دارید تا به اندازه کافی در شهر گشت‌وگذار کنید و مکان‌های مختلف کوالالامپور را تماشا کنید در همان ابتدای ورود به این شهر یک کارت الکترونیکی اعتباری آن هم از نوع مای رپید MyRapid تهیه نمایید. این بلیط‌ها به قیمت حدودا 15 رینگیت فروخته می‌شوند و در ابتدا نیز 5 رینگیت شارژ دارند که می‌توانید از آن بهره ببرید. تهیه کارت مای رپید تا حد زیادی در هزینه‌های رفت‌وآمد شما موثر است و سفر به کوالالامپور را برایتان کم هزینه‌تر می‌کند.

کوآلالامپور


هزینه خورد و خوراک در سفر به کوالالامپور

  • هزینه غذا در یک رستوران سطح پایین : 10 MYR رینگیت
  • هزینه غذا در یک رستوران سطح متوسط : 65 MYR رینگیت به ازای دو نفر
  • هزینه غذا در یک رستوران سطح بالا : 120 MYR رینگیت به ازای دو نفر
  • هزینه غذا در فست‌فودهای مک‌دونالد : 14 MYR رینگیت

رستوران و هزینه غذا نیز از مواردی است که باید در هزینه‌های سفر به کوالالامپور به آنها توجه داشته باشید. در بالا بطور خلاصه اطلاعاتی که می‌تواند جهت تخمین هزینه های سفر به کوالالامپور به کارتان بیاید را لیست کرده‌ایم اما توجه داشته باشید که انتخاب‌های زیادی در میان رستوران‌های خوب کوالالامپور برایتان وجود دارد. تعدادی رستوران بی‌نظیر در این شهر قرار گرفته که مورد توجه گردشگرانی است که پیش از این به کوالالامپور سفر کرده‌اند. توصیه می‌کنم در هنگام سفر به این شهر سری هم به این رستوران‌ها بزنید.

  • بهترین رستوران برای غذاهای محلی کوالالامپور: رستوران اوپیوم کی‌ال Opium KL
  • بهترین رستوران با سطح متوسط قیمتی در کوالالامپور : رستوران دارک کی‌ال Dining In The Dark KL
  • بهترین فست‌فود ارزان قیمت کوالالامپور : فست‌فود برگر آن Burger on 16

هزینه ورودی به جاهای دیدنی کوالالامپور


باغ گیاهشناسی پردانا از جمله مکانی‌هایی است که در کوالالامپور به رایگان می‌توانید از آن دیدن کنید. جاهای دیدنی رایگان کوالالامپور کم نیستند و می‌توانند سفری دوست‌داشتنی و البته کم‌هزینه‌ای را برایتان رقم بزنند اما در این میان شما باید برای بازدید از برخی جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور مبلغی را به عنوان هزینه ورودی پرداخت کنید.

  • قیمت بلیط ورودی به برج‌های پتروناس : 85 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به برج کوالالامپور: 75 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به آکواریوم کوالالامپور: 70 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به غارهای باتو: 15 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به باغ پروانه کوالالامپور: 25 MYR رینگیت

پارک

هزینه تفریح در کوالالامپور


در میان هزینه‌های سفر به کوالالامپور باید فکری هم برای هزینه‌های تفریح دراین شهر بیاندازید. به خصوص اگر از علاقمندان به تفریحلت پر هیجان هستید شهربازی‌های کوالالامپور را از دست ندهید. تفریحاتی در این شهربازی‌ها وجود دارند که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان بسیار مهیج و خاطره‌انگیز خواهد بود.

  • قیمت بلیط ورودی به باغ پرندگان کوالالامپور: 67 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به شهربازی بزرگ سان وی لاگون: 170 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به شهربازی برجایا تایم اسکوئر: 51 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به باغ وحش ملی مالزی درکوالالامپور: 63 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به آسمان نما نگارا کوالالامپور: 12 MYR رینگیت
  • قیمت تورهای طبیعت‌گردی در بوکیت: از 70 MYR رینگیت

جاذبه های گردشگری کوالالامپور


برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

بدون شک یکی‌ از جاذبه های دیدنی‌ مالزی، برج‌های دوقلو در قلب کوالالامپور است. نماد شهر کوالالامپور، دفتر مرکزی شرکت ملی نفت و گاز پتروناس و تا همین اواخر بلند‌ترین برج جهان. این دو برج زرد رنگ چون دو راکت متصل به هم بر فراز آسمان کوالالامپور قد کشیده‌اند و تمثیلی تمام عیار از رشد شهابی کوالالامپور، معدنی کوچک به کلان‌شهری فضایی، را رقم می‌زنند. معمار آرژانتینی، سزار پلی، این برج‌ها را با الهام و بهره‌گیری از تلفیق نماد‌های جشن‌های سنتی و هنر اسلامی خلق کرده است.

موزه ملی مالزی در کوالالامپور

موزه ملی مالزی در بنایی به سبک خانه‌های سراوق (یکی از دو ایالت مالزی) دهه ۱۹۶۰میلادی قرار دارد، این موزه مجموعه نمایشگاه‌هایی از تاریخ، اقتصاد، هنر‌ها، صنایع و فرهنگ مالزی را به نمایش گذارده است. گالری‌ها به آرامی در حال نوسازی هستند اما به نظر می‌رسد که بیشتر ویترین‌ها به دست‌آورد‌های امروزی اشراف و سیاست‌مداران مالایی اختصاص یافته‌اند. ازجالب‌ترین بخش‌های موزه، می‌توان به ویترین‌های فرهنگی در بنای اصلی اشاره کرد، گنج‌هایی از کشتی‌های غرق‌شده و خانه‌ای پادراز در حیاط که قبلاً به سلطان ترنگانو تعلق داشته است.

برج های دوقلو

پارک ملی کوالالامپور

پارک ملی یا تامان نگارا در سال های ۱۹۳۸ و ۱۹۳۹ تحت نام پارک ملی جورج شاه ۴ در مالزی با وسعتی بیش از ۴۳۴۳ کیلومتر مربع افتتاح شد. بعد از استقلال کشور مالزی به نام امروزی تغییر یافت که در زبان بومی مالایی به معنای پارک و یا جنگل ملی می باشد. این جنگل در سه محدوده ی ایالتی گسترده شده است : پاهنگ, کلانتانو ترنگانو. این جنگل در ایالت پاهنگ بیشترین وسعت را دارد که بالغ بر ۲۴۷۷ کیلومتر مربع می باشد. این پارک به یکی از بزرگترین مراکز گردشگری طبیعتی تبدیل شده است. جاذبه های متنوع زیست شناسی و زمین شناسی بسیاری در این محدوده به چشم می خورد. این محدوده خانه ی برخی پستانداران کمیاب است مثل: ببر هندوچینی , کرگدن سوماترایی و گاو وحشی مالایی و فیل آسیایی. رودخانه ی تاهان که از میان این جنگل می گذرد توانسته نمونه کمیابی از ماهی مالایی را در خود حفظ کند. از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به پل های معلق در جنگل و غارهای اطراف و بومی نشین های منطقه اشاره کرد. برای عکاسی و فیلمبرداری در این منطقه نیاز به کسب مجوز است و هتل ها و اقامت گاه های متفاوتی در آن وجود دارد.

برج کی ال کوالالامپور

برج کی ال یکی‌ از برجسته‌ترین بناهای کشور مالزی است. این برج مخابراتی که در بالای منطقه بوکیت ناناس قرار دارد به لحاظ ارتفاع، چهارمین برج مرتفع دنیا می‌باشد. در این برج میتوانید از ارتفاع ۴۲۱ متری شاهد منظره ای زیبا از شهر کوالالامپور باشید. برج مخابراتی کی ال همه روزه پذیرای بازدید کنندگانی است که می توانند با آسانسورهای پر سرعت به بالای برج رفته و با دوربین های نصب شده در بالای برج تمام شهر را تماشا کنند

بوکیت بینتانگ کوالالامپور

اصلی ترین خیابان توریستی کوالالامپور که اکثر هتلها رستورانهای بین المللی و مراکز خرید را در آن می توان یافت. منطقه اطراف تقاطع خیابان های بوکیت بینتانگ و سلطان اسماعیل جایی است که گردشگران معمولا با هر نوع توان مالی، همانند بسیاری از مردم محلی، مدتی را جهت قدم زدن در آن صرف می کنند. تعداد زیاد مراکز خرید در این منطقه امکانات خرید فراوانی را ارایه می کنند و این در حالیست که پیاده رو اطراف مرکز خرید Lot10 در شرق تقاطع، مسیر بینتانگ یا Bintang Walk را به وجود آورده که جایگاه ردیفی از کافه های مجلل با فروشندگانی خوش برخورد می باشد.

مرکز تفریح

بازار مرکزی کوالالامپور

پنجاه سال پیش این بازار میدان تره بار شهر کوالالامپور بوده و امروزه به صورت بنایی کلاسیک با سبکی خاص در آمده و محل فروش صنایع دستی و کارهای هنری است. شما می توانید با بازدید از این بازار ، علاوه بر آشنایی با قسمتی از فرهنگ و هنر مالزی تولیدات عرضه شده در این بازار را که جنبه یادبود و سوغاتی دارند با قیمتهای مناسب خریداری نمائید .

غار میمونهای کوالالامپور

یکی‌ از مراکز توریستی مالزی باتو کیو یا غار میمونها است. این مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک. این غار که در سال ۱۸۸۱ میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شد، در شمال شهرکوالالامپور و درحدود ۱۱ کیلومتری مرکز آن واقع گردیده است. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت، پرستش و تجمع هندوها است.

شهر آبی سان وی لاگون کوالالامپور

مجموعه تفریحی سان وی لاگون که بیشتر به خاطر پارک آبی آن معروف می باشد یک مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ می باشد که در سال ۱۹۹۳ افتتاح شده و در چند سال گذشته همواره رتبه اول درجذب گردشگر در مالزی را به خود اختصاص داده است و توصیه می شود حتما در سفر به مالزی یک روز کامل وقت خود را به این مجموعه اختصاص دهید. مجموعه توریستی سان وی لاگون از ۳ بخش مجزا تشکیل شده و در مجاورت آن یک مرکز فروشگاهی بسیار بزرگ و مدرن قرار دارد که در بخش جدید این مجتمع اکثر برندهای معروف و معتبر عرضه می شوند.

غار میمونها

پارک پروانه کوالالامپور

مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از بیش از ۶ هزار پروانه از ۱۲۰ گونه مختلف در بوم طبیعی خود. پارک پروانه همچنین بیش از ۱۵ هزار گیاه و گونه‌های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل‌های بارانی را شامل می‌شود. برخی از پروانه‌های رنگین کمانی که در قفس‌ها پرواز می‌کنند هیولاوار بزرگ هستند. گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه است، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت‌های مالزیایی به لرزه می‌افتید. این فروشگاه، پروانه‌ها و سایر حشرات خشک‌شده را به فروش می‌رساند.

آکواریوم کوالالامپور

یکی‌ از اماکن توریستی در مالزی اکواریوم کوالالامپور است. یک آکواریوم بسیار بزرگ که میزبان ۵۰۰۰ گونه مختلف آبزیان مناطق حاره‌ای است. مجموعه شامل یک تونل شیشه‌ای زیر آب به طول ۹۰ متر، نمایشگاه‌های مختلف پوشش‌های گیاهی و جانوران، آبزیان و گیاهان دریایی، کیوسک‌های اطلاع ‌رسانی چندرسانه‌ای و فروشگاه هدایا است. برنامه‌های گوناگون آموزشی نیز بخشی از خدمات این مجموعه است. تماشای غذا دادن به کوسه‌ها یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های این آکواریوم است که همه روزه ساعت ۱۵ اجرا می‌شود. چاینا تاون یکی‌ از جذاب‌ترین مراکز خرید و از نقاط دیدنی‌ مالزی است. محله چینی ها یا همان خیابان پتالینگ یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین مکانهای خرید شهر کوالالامپور است . این بازار محل فروش اجناس بدلی و ارزان قیمت بوده و شما می توانید بدل خیلی از اجناس مارک دار و معروف در جهان را آنجا بیابید. انواع ساعت های مچی، پوشاک، لوازم تزئینی، کیف، کفش و… از عمده اجناس ارزه شده در این بازار است.

محله چینی ها در کوالالامپور

چاینا تاون یکی‌ از جذاب‌ترین مراکز خرید و از نقاط دیدنی‌ مالزی است. محله چینی ها یا همان خیابان پتالینگ یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین مکانهای خرید شهر کوالالامپور است . این بازار محل فروش اجناس بدلی و ارزان قیمت بوده و شما می توانید بدل خیلی از اجناس مارک دار و معروف در جهان را آنجا بیابید. انواع ساعت های مچی، پوشاک، لوازم تزئینی، کیف، کفش و… از عمده اجناس ارزه شده در این بازار است.

شب های مالزی

مسجد جامع کوالالامپور

مسجد جامع کوالالامپور از کهن ترین مساجد مالزی و قدیمی ترین مسجد کوالالامپور است. این مسجد در محل به هم پیوستن دو رود کلانگ و گومباک در محله تون پرئا واقع شده است. معمار هوبوک، طرح اصلی مسجد را در سال ۱۹۰۹ ریخت. به دستور سلطان سلانگور، نخستین نماز جمعه در همان سال در این مسجد برگزار گردید. محل بنیاد این مسجد، پیش تر قبرستان مردم مالایی بود. پیش از بنیاد شدن مسجد نگارا، این مسجد اصلی ترین مسجد کوالالامپور بود. سبک معماری این مسجد دارای ویژگی های مغولی و مراکشی است و نشانه هایی از طرح های اسپانیایی نیز در آن دیده می شود.

معابد کوالالامپور

معابد بسیاری در نقاط مختلف شهر به چشم می خورد این معبد ها که نسبت به ادیان گوناگون زیاد هستند بسته به اعتقادات مردم دارای مقدسات خاص خود است ، به عنوان یک نمونه از آن ها به Po ling chinese temple که نزدیک برج های دو قلو می باشد می توان اشاره کرد.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به مصر و جاذبه های تاریخی این کشور

هزینه های سفر به نروژ و دیدنی های این کشور

هزینه های سفر به لارناکا و جاذبه های توریستی آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits