دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه های سفر به هلند و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن
2
زمان مطالعه: 11 دقیقه
سفر به هلند و دیدن دشتهای پر از گل این کشور و سایر جاذبه های گردشگری آن یک سفر فوق العاده است


راهنمای سفر به هلند


سفر به هلند و دیدن زیبایی های این کشور قطعا یک تجربه دلپذیر خواهد بود. هلند یک کشور محبوب با حس‌های خوب است؛ چون بوی گل‌های هلندی را می‌توانید از فرسنگ‌ها هم احساس کنید.


هلند کشوری در منطقه شمال غربی قاره اروپا است و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در این منطقه و همچنین در جهان محسوب می شود. به همین دلیل مردم اقصی نقاط جهان برای بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور مسافت های طولانی را طی کرده و به این کشور سفر می کنند.


شایان ذکر است که یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان کشور هلند می‌باشد که حدود ۱۵ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، مردم هلند به هلندی صحبت می‌کنند اما زبان انگلیسی هم به خوبی بلدند. بخش اعظمی از این کشور با آب پوشیده شده است، این کشور از جاذبه‌های توریستی بسیاری تشکیل شده است که با سفر به هلند می‌توانید از آنها دیدن کنید. ناگفته نماند که آبراه‌ها و دریاچه‌های زیبای واقع در این کشور جلوه خاصی را به محیط آنجا بخشیده است.

بهترین زمان برای سفر به هلند


بهترین فصل برای سفر به هلند بهار است، چون بوی گل‌های تازه شکوفه زده مست‌تان می‌کند پس اگر هدف‌تان دیدن گل‌های هلندی‌ست در ماه‌های آوریل و می به هلند سفر کنید. هرچند در ماه‌های جولای و آگوست مسافران بیشتری به هلند می‌آیند تا تجربه دوچرخه‌سواری داشته باشند اما باید بگوییم هر فصل هلند حال و هوای خودش را دارد. پس شرایط آب و هوایی را بسنجید و با توجه به سلیقه‌تان بههلند سفر کنید.

هزینه اقامتگاه ها در سفر به هلند


اقامت در کشور هلند با روش های مختلفی امکان پذیر است. به طور مثال می توان بین اقامت در هاستل ها، هتل های 5 تا 1 ستاره، یکی را که برای شما مناسب تر است، انتخاب کرده و در این کشور اقامت کنید. قیمت یک شب اقامت در اتاق های اشتراکی هاستل ها بین 20 الی 55 یورو و اقامت در اتاق های خصوصی هاستل ها هزینه ای بین 70 الی 90 یورو در بر دارد. هزینه اقامت در هتل های این شهر نیز بسته به درجه هتل بین 60 تا 375 یورو متغیر است.

هزینه خورد و خوراک در سفر به هلند


غذاهای هلندی چندان معروف نیستند اما این بدان معنا نیست که غذاهای خوبی ندارد. سیب زمینی سرخ شده همراه با پنیر گودا، غذایی لذیذ است. وعده های غذایی ارزان در فست ‌فودها، حدود 10 یورو هزینه خواهد داشت. غذاهای سریع مانند فوبو، غذای ارزان هلندی، حدود 5 تا 10 یورو و خرید مواد غذایی مانند ماکارونی، سبزیجات، مرغ و سایر، 40 تا 50 یورو هزینه خواهد داشت. غذا خوردن معمولی در رستوران هم هزینه‌ای حدود 15 تا 25 یورو دارد که در سفر به هلند باید آنرا مورد نظر قرار دهید.

آمستردام

هزینه حمل و نقل در سفر به هلند


حمل و نقل در کشور هلند با وسایل نقلیه عمومی مختلفی امکان پذیر است. اتوبوس، تراموا و مترو وسایل نقلیه عمومی در هلند است که می توانید با پرداخت هزینه ای حداکثر حدود 2.80 یورو، در شهر های هلند تردد داشته باشید. با استفاده از این وسایل نقیله، هزینه سفر به هلند کاهش خواهد یافت چون هزینه تاکسی های شهر به مراتب گران تر هستند.


جاذبه های گردشگری مهم برای سفر به هلند


پارک ملی هوخه ویلوه

این پارک یکی از پارک‌های مهم کشور هلند است که به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هلند در برنامه بازدید توریست‌های این کشور قرار گرفته است، مساحت زیادی از این پارک شامل گیاهان خاص و حیواناتی از قبیل گوزن و گراز وحشی تشکیل شده است، در واقع می‌توان از آن به‌عنوان یک حیات وحش جالب و زیبا یاد کرد. دوچرخه سواری یکی از امکاناتی ست که هنگام مراجعه به این پارک در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید به‌خوبی از همه قسمت‌های آن دیدن نمایید . در سفر به هلند بازید این پارک را از دست ندهید.


جوردان از جاذبه‌های گردشگری هلند

منطقه جوردان یکی از جاذبه‌های گردشگری هلند است که در گذشته متعلق به طبقه کارگر بوده است اما به مرور توسعه یافته و اکنون جزو برترین مناطق گردشگری کشور هلند به شمار می‌آید، نمایگشاه ها و فروشگاه‌های متعددی در خیابان‌های این منطقه وجود دارد که می‌توانید به روز ترین اقلام برند دنیا را در سفر به هلند در این منطقه مشاهده نمایید.

موزه ریجکس هلند


موزه ریجکس در آمستردام، بزرگترین و معتبرترین موزه هنر و تاریخ هلند است. موزه ریجکس دارای مجموعه بزرگی از نقاشی های دوران طلایی هلند می باشد که شامل آثاری از ورمیر و رمبرانت است. در سال 2013 موزه ریجکس به طور کامل باز سازی شد ولی شاهکارهای اصلی و مهم آن برای نمایش در موزه وجود دارند.


روستای نهر کودکان هلند


در هلند آسیاب های بادی با قدمت بیش از 1000 هزار ساله هنوز هم وجود دارند. بزرگترین مجموعه از آسیاب های بادی هلند را می توانید در سفر به هلند در نزدیکی روستای نهر کودکان یا به زبان هلندی Kinderdijk پیدا کنید. این آسیاب های بادی برای خشک کردن آب اضافی زمین های پست ساحلی که با بستن سد مزروعی شده اند و پایین تر از سطح دریا قرار دارند، ساخته شده اند. از این آسیاب ها تا به امروز به خوبی نگهداری شده و در حال حاضر از مشهورترین جاذبه های گردشگری هلند به حساب می آیند که در سفر به هلند نباید دیدن آنها را از دست داد.

هلند

پارک هوگه ولوو هلند

پارک ملی هوگه ولوو یکی از بزرگترین طبیعت های حفاظت شده در هلند است. پارک ملی هوگه مجموعه ای از بوته زارها، تپه های شنی و بیشه زار می باشد. موزه کرولر- مولر با مجموعه بزرگی از نقاشی های ونسنت ونگوک نیز در پارک ملی هوگه قرار دارد. در پارک هوگه ولوو همچنین دوچرخه های مجانی برای توریست ها وجود دارد تا بتوانند به جاهایی از پارک که با اتومبیل قابل دسترسی نیست بروند.

باغ های گل کوکنهوف هلند

باغ های گل کوکنهوف بزرگترین باغ گل در دنیاست و در واقع نمادی از صنعت پیشرفته پرورش گل در هلند می باشد که نباید در سفر به هلند آنرا از دست داد. در باغ گل کوکنهوف تقریبا هفت میلیون پیاز گل سالانه در پارک کاشته می شوند. این پیازها فقط پیاز لاله نیستند و سنبل و داوودی و دیگر گل های بهاری را در میان آنها می توان پیدا کرد. باغ های کوکنهوف از آخرین هفته مارس تا اواسط ماه می به روی عموم باز هستند. کوکنهوف یکی از اولین جاذبه های پرطرفدار توریستی کشور هلند است که در سفر به هلند باید آنرا در برنامه خودتان قرار دهید.

ساختمان شهرداری دلفت هلند

ساختمان شهرداری دلفت (Delft)، یکی از ساختمان های قدیمی به سبک دوره رسانس است. در امتداد ساختمان یک کلیسای نو در میدان بازار ساخته شده است. ساختمان شهرداری دلفت در اصل توسط معمار هلندی هنریک دی کیسر طراحی شد اما در طول تاریخ به شدت تغییر کرد و در قرن بیستم دوباره به سبک ساختمان های رنسانس بازسازی شد.

جزایر فریسیان غربی هلند


جزایر فریسیان غربی یا به زبان هلندی وادن ایلاندن، یک مجموعه جزیره در دریای شمال و در سواحل دور هلند می باشد. این جزایر ادامه جزایر فریسیان شرقی در آلمان هستند. جزایر فریسیان دریای شمال را از دریای Shallow Wadden با زمین های هموار گلی جزر و مدی جدا می کنند. در طول وقت هایی که جزر و مد کم است، تحت نظارت راهنماهای دارای مدرک معتبر می توان پیاده از راه لجنزار به چند جزیره رسید. در جزیره نوردی یا گشت و گذار در جزیره، دوچرخه سواری مورد توجه ترین وسیله برای حمل و نقل است.

کانال های شهر لیدن هلند


شهر لیدن به خاطر وجود قدیمی ترین دانشگاه و همینطور محل تولد رامبرانت و کانال های زیبایش از معروف ترین شهرهای هلند است که در سفر به هلند می توانید به این شهر سفر کنید. دو شاخه از رود قدیمی راین از شرق وارد لیدن می شوند و در مرکز شهر لیدن به هم وصل می شوند. مرکز قدیمی لیدن یکی از بزرگترین مراکز شهری در هلند قرن هفدهم بعد از آمستردام بود.

کانال های آمستردام هلند


آمستردام در قرن هفدهم در طول دوران طلایی هلند ساخت کانال های معروف خود را شروع کرد. سه کانال اصلی به نام های Herengracht،Prinsengracht و Keizergracht کمربند متحدالمرکزی در اطراف شهر ساخته اند که به grachtengordel معروف است. امروزه بیش از 100 کیلومتر یا 60 مایل کانال و 1500 پل در آمستردام وجود دارد. در امتداد کانال ها هم ساختمان های تاریخی بسیار زیادی وجود دارند که در سفر به هلند نباید آنرا از دست داد.

پارک ملی به یس بوسخ


منطقه نهایی که در آن جزر و مد آب شیرین صورت می‌پذیرد پارک ملی به یس بوسخ است، این تنها منطقه دارای این ویژگی مهم است که در این منطقه باقی مانده است. دلتای قرار گرفته در آن حاصل برخورد چندین رود است که حیوانات و گیاهان متفاوتی را در خود جای داده است. تفریحات جالب این منطقه دوچرخه سواری، قایق رانی، اسب سواری و پیاده روی می‌باشد که نوعی ورزش نیز به حساب می‌آیند.

کشور هلند

دریاچه ایسومیر


وسیع‌ترین دریاچه موجود در کشور هلند دریاچه ایسومیر می‌باشد که ساخت یک سد موجب تشکیل آن شده است، جلوه زیبایی در آب و هوای سرد و مه آلود سال دارد و گردشگران می‌توانند از امکانات تفریحی آن از جمله موج سواری، قایق سواری و شنا در سفر به هلند بهره مند گردند.

میدان رامبراند

میدان رامبراند یکی از میدان‌های مهم کشور هلند می‌باشد که جزو مناطق شلوغ شهر آمستردام به شمار می‌آید. نام این میدان از نام یکی از نقاشان مطرح این کشور گرفته شده است که مجسمه او نیز در وسط میدان قرار گرفته است. این میدان در سال ۱۶۶۸ به‌عنوان بازار کره ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت و اکنون جزو مهمترین مناطق تاریخی این کشور محسوب می‌شود.

میدان دام


میدان دام یکی از جاذبه گردشگری مهم کشور هلند می‌باشد که با کاخ سلطنتی معروف این کشور احاطه شده است، این میدان از مناطق تاریخی شهر آمستردام به شمار می‌آید و بسیار قدیمی ست، بنایی به احترام قربانیان جنگ جهانی دوم در وسط این میدان ساخته شده است که بسیار مورد توجه تورست هایی قرار می‌گیرد که به هلند سفر کرده اند.

بازار شناور از جاذبه‌های گردشگری هلند

یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق کشور هلند بازار شناور آن می‌باشد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، این بازار مختص گل است که در یکی از کانال‌های شهر آمستردام واقع شده است و سالانه گردشگران تور هلند یا تور اروپا بسیاری را به خود جذب می‌کند.


ایستگاه مرکزی، خانه آن فرانک، کاخ سلطنتی، بگینج و موزه دریایی نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری هلند می‌باشد که در سفر به هلند بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

نکاتی که باید در سفر به هلند بدانید

به جرات می‌توان گفت هلند کشور امنی است و شما هر ساعتی از شبانه‌روز در خیایان‌های هلند قدم بزنید اصلا احساس ناامنی نخواهید کرد. اما این چند نکته را رعایت کنید تا در طول سفرتان هیچ مشکلی برای‌تان پیش نیاید:

  • با کودکان با احتیاط رفتار کنید.
  • در صف اتوبوس یا مترو به هیچ عنوان به نفر جلویی نچسبید و فاصله را رعایت کنید.
  • زمانی که منتظر مترو هستید حتما سمت چپ‌تان را برای عبور افراد خالی بگذارید.
  • چه در خیابان هستید و چه از وسایل حمل و نقل استفاده می‌کنید، مدت طولانی به افراد نگاه نکنید.
  • برای استفاده از پله‌برقی حتما سمت راست بایستید چون سمت چپ برای افرادی‌ست که می‌خواهند با عجله عبور کنند.
  • در اتوبوس، مترو و قطار عجله نکنید؛ اجازه دهید پیاده شوند و بعد شما سوار شوید.
  • چمدانی دارید و می‌خواهید سوار مترو شوید؟ حتما آن را کنار درب بگذارید به هیچ عنوان ساک‌تان را در راهروی قطار قرار ندهید چون هلندی‌ها از این کار بیزار هستند.
  • از صندلی‌هایی که برای افراد کم‌توان و ناتوان است اصلا استفاده نکنید.

divider

بیشتر بخوانید:

بهترین مقاصد گردشگری خارجی در فصل پائیز

بهترین مکان های گردشگری در تور ترکیه

رشته کوه های آلپ _ منطقه ای مناسب برای گردشگری + تصاویر

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits