دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان سیاتیک با ورزش،چگونه با ورزش سیاتیک خود را بهبود بخشیم؟
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درمان سیاتیک با ورزش-روش درمان سیاتیک با ورزش-آموزش درمان سیاتیک با ورزش-ورزش و سیاتیک-سیاتیک و ورزش-ورزش درمانی-ورزش درمانی سیاتیک-چگونگی درمان سیاتیک با ورزش-راههای درمان سیاتیک با ورزش-درمان با ورزش

درمان سیاتیک با ورزش:بيماري سياتيك ممكن است علل گوناگوني داشته باشد . اين عارضه عصبي آزار دهنده معمولاً موجب درد گزنده اي در كپلها مي شود كه تا ساق پا و غالباً پايين پاكشيده مي شود . عارضه سياتيك غالباً با ضعف و كرختي همراه است . فتق ديسك ، التهاب مفصل ، مهره ها و التهاب عصب سياتيك همه ممكن است علت اين مسئله باشند .

به عقيدة پزشكان چيني التهاب عصب سياتيك ممكن است ناشي از سرماخوردگي، جذب مواد سمي از محيط زيست يا التهاب بافتهاي اطراف باشد . خوشبختانه اين نوع سياتيك در مقابل ورزش واكنش مساعدي نشان مي دهد .

درمان سیاتیک با ورزش

درمان سیاتیک با ورزش

نكته :

هنگام حمله هاي حاد سياتيك عصبي نبايد ورزش كرد اما در مرحله مزمن ماساژ و تمرينهاي ورزشي كمك كننده است .

تمرينهاي ورزشي سیاتیک

1-درمان سیاتیک با ورزش: در حالي كه در بستر خوابيده اند و پاها خميده است ، زانوها را به هم فشار دهيد .بعد سعي كنيد با دستها آنها را از هم جدا كنيد، ‌در حالي كه عضله هاي مقابل مقاومت مي كنند و مي كوشند كه زانوها به هم فشرده باشند ، 30 ثانيه اين كار را ادامه دهيد .

درمان سیاتیک با ورزش

2-درمان سیاتیک با ورزش:در حالي كه خوابيده ايد و پاها خميده است ، پاها را يكي يكي راست كنيد اما ران ها را موازي هم نگه داريد هر پا را 30 ثانيه بالا نگه داريد .

درمان سیاتیک با ورزش

3-درمان سیاتیک با ورزش::به پهلو دراز بكشيد ، با سن كمي خميده و سمت دردناك رو به بالا باشد . پاي دردناك را آرام در حدود يك دقيقه عقب و جلو ببريد .

درمان سیاتیک با ورزش

4-درمان سیاتیک با ورزش:روي تخت بنشينيد ،‌از عقب به دستها تكيه دهيد . هر پا را به نوبت دراز و خم كنيد اين حركت را هشت بار تكرار كنيد . اما اگر احساس ناراحتي كرديد تعداد حركات را كمتر كنيد .

درمان سیاتیک با ورزش

وقتي كه دردتان كمتر شد و رو به بهود رفت مي توانيد تمرينات زير را هم به دنبال ورزشهاي فوق ادامه دهيد :

5-درمان سیاتیک با ورزش:در حالي كه روي يك صندلي نشسته ايد و پاهايتان كمي خميده است ، دستها را روي پاها بگذاريد ، از كمر به جلو خم شويد و بگذاريد دستها روي پاها تا نوك انگشتانتان بلغزد . اين حركت را 4 بار تكرار كنيد .

درمان سیاتیک با ورزش

6-درمان سیاتیک با ورزش:روي تخت بنشينيد و پاها را دراز كنيد ، آرام به جلو خم شويد و سعي كنيد نوك پاها را لمس كنيد . اين حركت را چندبار تكرار كنيد

درمان سیاتیک با ورزش

7-درمان سیاتیک با ورزش:بايستيد و يك شئي را محكم بگيريد و پاي دردناك را آرام به جلو و عقب تاب بدهيد . زانوهايتان نسبتاً سست باشند . اين حركت را تا 5 دقيقه ادامه دهيد .

درمان سیاتیک با ورزش

8-درمان سیاتیک با ورزش:دستها را روي باسن خود بگذاريد و سنگيني خود را به روي پاي راست بدهيد و آن را خم كنيد و پاي چپ را به سمت چپ دراز كنيد . بايستيد و حركت را با پاي ديگر تكرار كنيد . اين حركت را از هر طرف 8 بار تكرار كنيد .

درمان سیاتیک با ورزش

9-درمان سیاتیک با ورزش:در حالي كه ايستاده ايد و دستها را روي باسن خود گذاشته ايد از كمر كمي به جلو و سپس به عقب خم شويد اين حركت را 8 بار تكرار كنيد به تدريج بيشتر و بيشتر خم شويد .

درمان سیاتیک با ورزش

10-درمان سیاتیک با ورزش: يك ميله افقي را بالاي سرتان قرار دهيد و آن را بگيريد . بدن را آرام از يك سو به سوي ديگر بگردانيد ( حركت عمدتاً بايد در بازوان و شانه شما باشد ) بالا تنه در حال چرخش به چپ و راست بايد راست باشد .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits