دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۹ ویژگی طلایی تمرینات کگل (kegel)
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
تمرین کگل این سبک ورزش برای زنان پس از زایمان طراحی شده،کگل برای آزاد کردن عضلات لگن استفاده میشود، برای تولید مثل بلکه مثانه و مجاری ادراری مفید است

در مورد تمرین کگل (kegel) چه می دانید؟

تمرین کگل (kegel) : این سبک از تمرین فقط برای بانوان و دختران مفید است زیرا توسط آرنولد کگل برای زنان پس از زایمان طراحی شده است.

اما در واقع می تواند برای همه سودمند باشد.kegel مجموعه ای از حرکت و آزاد کردن عضله لگن شماست که برای اندام های تولید مثل بسیار مفید است.

لگن متشکل از اعضای تولید مثل با مجموعه ای از عضلات و سلول هاست.بنابراین ورزش برای حفظ سلامت اندام های اطراف لگن لازم است.نه تنها برای اندام های تولید مثل بلکه برای مثانه و مجاری اداری نیز مفید می باشد.

چگونگی انجام این تمرین را به آموزش داده و در ادامه به اختصار فواید این سبک را توضیح می دهیم

در ابتدا عضلات لگن را سفت و منقبض کرده و چند ثانیه نگه دارید...این کار را چند بار تکرار کنید

تمرکزتان بر روی ماهیچه های ران و باسن و لگن باشد و در ادامه شل و رها کنید.

سعی کنید این کار را به تدریج انجام بدهید...روز اول 3 بار روز دوم چهار بار روز سوم پنج بار و در نهایت تا 10 بار این کار را انجام دهید .

divider

فواید تمرین کگل :


1 .بهبود عملکرد روده :

تمرینات به سبک kegels در بهبود عملکرد روده بسیار مفید است.عضله لگن از کولون حمایت می کنند.تمرینات منظم باعث می شود دوباره کنترل عملکرد روده را در دست بگیرند.

2. ادرار راحت تر دفع می شود :

یکی از اصلی ترین فواید این تمرین دفع راحت ادار است.برای مثال وقتی ادرار می کنید وسط ادرار سعی کنید آن را قطع کنید اگر نتوانید این کار را انجام دهید در این صورت مشکل از ماهیچه های کنترل ادرار می باشد.تمرینات کگل باعث ارتقای ماهیچه های دستگاه ادراری می شود و اندام ها در کف لگن را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد.

3. جلوگیری از به وجود آمدن لکه های ادرار :

به وجود آمدن لکه های ادرار پس از ادرار در لباس زیر شما به شدت ناراحت کننده است .دراین مورد نیز سبک کگل راه گشا خواهد بود. و کاملا به بهبود این شرایط ناراحت کننده به خصوص در مردان کمک خواهد کرد.

4. کنترل انزال زودرس :

انزال زودرس یکی از مشکلات مشترک در مردان است.در بعضی موارد که ممکن است انزال قبل از دخول رخ دهد.دقیقا بلافاصله بعد از این که تحرکات رخ می دهد.این مشکل بر عدم رضایت دو طرف تاثیر می گذارد و اعتماد به نفس فرد از او گرفته می شود.در این تمرین کگل به شدت برای جلوگیری و غلبه بر این مشکل تاثیر گذار خواهد بود.

5. رسیدن به ارگاسم شدیدتر :

تقویت عضله کف لگن می تواند ارگاسم قوی تر و شدیدتری را نه تنها برای زنان بلکه برای مردان داشته باشد.. و برای رسیدن به این مزیت، باید این تمرینات هر روز و منظم انجام شود.. Kegels می تواند زندگی عاشقانه شما را شگفت انگیزتر کند.

تمرینات کگل برای زنان باردار و بعد از زایمان

6. بهبود باروری :

تحقیقات نشان می دهد کسانی که این سبک تمرینات را به طور منظم انجام می دهند باعث بهبود مایع منی می شود.به همین ترتیب در بهبود باروری مردان نقش مهمی دارند.علاوه بر انجام تمرینات و تمرین های دیگر تلاش برای بهبود باروری نیز با مصرف مکمل های گیاهی مانند برگ های یوزا که برای بهبود اسپرم و باروری مردانه مفید است بهتر است در کنار هم باشد.

7. افزایش نعوظ :

مطالعات در انگلستان تایید می کند که 40٪ از مردان با اختلال نعوظ متوجه شده اند که مشکل آنها پس از آنکه سه ماه به طور منظم این تمرین را انجام داده اند تقریبا حل شده است.

بنابراین، می توانیم بگوییم که مزایای کگل ها برای بهبود نعوظ، با مطالعه تجربی پیشنهاد میشود. اگر می خواهید برخی از قدرت و اندازه نعوظ خود را بیشتر کنید برخی از درمان های طبیعی را با استفاده از آلوئه ورا برای به دست آوردن نتایج بهتر ترکیب کنید.

متاسفانه متخصص اورولوژیست و متخصص سلامت مردان سانتا مونیکا معتقدندکه تنگی عضلات لگن ممکن است جریان خون را به آلت تناسلی و عضلات آن در طول نعوظ افزایش دهد. بنابراین، در طول روابط آلت تناسلی ممکن است به طور مطلوب بزرگتر شود. و همه این خواص شگفت آور، با این تمرین ساده می تواند زندگی جنسی شما را بهتر کند.

8. بهبود روابط جنسی :

کگل تمرینی برای آمادگی برای داشتن یک رابطه بی درد سر و لذت بخش است .این تمرین باعث تحریک هورمون ها و اندام های جنسی می شود.

9. افزایش اعتماد به نفس :

همانطور که قبلا ذکر شد، عملکرد جنسی کاملا باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.. و همانطور که می دانیم، این تمرین پیشرفته به بهبود عملکرد جنسی مانند بهبود نعوظ، انزال و کیفیت ارگاسم مردان و زنان کمک شایانی خواهد کرد.

  1. جلوگیری از بی اختیاری ادرار
  2. جلوگیری از مثانه بسیار فعال
  3. کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات
  4. احیاء پس از جراحی
  5. ارتقاء سلامتی

نکته:در روزهای اول بهتر است این تمرین ها را به صورت خوابیده و روزی 2 بار انجام دهید و پس از اینکه بدنتان به ایده آل خود رسید آن را به صورت ایستاده و در 5 نوبت انجام دهید.

divider

هشدار در انجام تمرینات کگل :

بعضی از افراد پس از انجام برخی از تمرینات کگل، برخی از تاثیرات ناخوشایند را تجربه می کنند. ممکن است درد در شکم یا پشت باشد. این به این معنی نیست که کگل خطرناک است. اثرات آن ممکن است نشانه ای باشد که آنها این تمرینات را به درستی انجام نمی دهند و یا گام به گام به گام پیش نمی روند.

مهمترین چیز برای یادآوری این است که شما باید عضلات خود را در شکم، پشت باسن ها و اطراف کف لگن منقبض کنید، علاوه بر این، انجام این کار نباید بیش از حد شدید باشد.در غیر این صورت، عضله شما ممکن است خسته و قادر به انجام وظایف اصلی خود نباشد.پس دقت کنید بر طبق اصول این کار را انجام دهید .

divider

بیشتر بخوانید :

درمان باور نکردی گودی کمر با ورزش + تصویر

ورزش بلند شدن قد،آموزش تصویری ورزش برای بلند کردن قد

ورزش های موثر برای بزرگ کردن باسن

حالت پرانتزی پاها را با ورزش از بین ببرید

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits