دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بررسی سود جوجه کشی پرندگان با دستگاه جوجه کشی !
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دستگاه جوجه کشی خانگی را بسیاری از پرورش‌دهندگان در محیطی مخصوص قرار می‌دهند. ولی اگر برای شروع کار بخواهید فقط از جوجه کشی از تخم‌ها کسب درآمد کنید می‌توانید این دستگاه را داخل خانه نیز بگذارید.

سود جوجه کشی

امروزه کسب و کارهای خانگی و کسب و کاری که بتوان به تنهایی از عهده آن برآمد و سود بالایی داشته باشد طرفداران فراوانی دارد. جوجه کشی به دلیل بازار فراوان و همیشگی مرغ و تخم مرغ سودآوری بالایی دارد. ارزش برخی از طیور نیز به قدری بالا است که جوجه کشی خانگی از آنها می‌تواند سود سرشاری را برای تولیدکننده به ارمغان بیاورد.

دستگاه جوجه کشی خانگی را بسیاری از پرورش‌دهندگان در محیطی مخصوص قرار می‌دهند. ولی اگر برای شروع کار بخواهید فقط از جوجه کشی از تخم‌ها کسب درآمد کنید می‌توانید این دستگاه را داخل خانه نیز بگذارید.

برای این که سود جوجه کشی بالایی داشته باشید بخی موارد اهمیت بالایی دارند از جمله فضای مورد نیاز برای قرار دادن دستگاه، آشنایی با فرآیند جوجه کشی، یافتن بازار فروش برای فروش جوجه‌ها و کسب اطلاعاتی درباره تخم نطفه دارد و مولد.

با خرید دستگاه جوجه کشی خانگی و کسب اطلاعات اولیه و قرار دادن این دستگاه در محیطی مناسب می‌توانید با توجه به دستورالعمل جوجه کشی را آغاز کرده و سود لازم را نیز کسب کنید. کسب دانش مورد نظر از این نظر اهمیت دارد که برخی موارد در جوجه کشی می‌تواند آسیب‌زا باشد برای مثال رعایت بهداشت یکی از نکاتی است که مانع از ایجاد مشکل در فرآیند جوجه کشی می‌شود و بهتر است در کل فرآیند جوجه کشی بهداشت کاملاً رعایت شود.

دستگاه جوجه کشی خانگی

دستگاه جوجه کشی خانگی

دستگاه جوجه کشی خانگی با ظرفیت‌های مختلف برای تولیدکنندگانی که ظرفیت بالایی نیاز ندارند مناسب است. این دستگاه برای افردی که به تولید و جوجه کشی در سطح خانگی می‌پردازند مفید بوده و بهتر است بر اساس نیاز خود ظرفیت مناسب را تهیه کنند. اگر در خانه بزرگ ویلایی یا روستایی زندگی کنید می‌توانید این دستگاه را در خانه مورد استفاده قرار دهید و سپس به پرورش جوجه‌ها نیز بپردازید.

در غیر این صورت اگر در انباری با فضاهای محدودتر از دستگاه استفاده می‌کنید پس از آنکه جوجه‌ها سر از تخم بیرون آورند باید آنها را به محل پرورش انتقال دهید. دستگاه جوجه کشی خانگی ظرفیت‌های متفاوتی دارند و حتی دستگاهی با ظرفیت 1000 تخم مرغ را نیز می‌تواند در خانه مورد استفاده قرار داد و برای جوجه کشی از آن استفاده کرد.

برای جوجه کشی پرنده‌های مختلف لازم است اطلاعات و دانش لازم در این زمینه را داشته باشید به خصوص برای جوجه کشی بلدرچین و بوقلمون دانش و تجربه لازم از بروز اشتباه جلوگیری می‌کند ولی در مورد جوجه کشی مرغ در ابتدای کار نیز می‌توانید با ظرفیت‌های پایین این کار را انجام دهید. داشتن اطلاعات در مورد نحوه رشد هر نوع پرنده‌ای که برای جوجه کشی انتخاب کردید به شما کمک می‌کند محیطی مناسب برای رشد آنها فراهم کنید. برای مثال برخی از تخم‌ها نیاز به گردش یا دمایی خاص دارند و برخی به صدا حساس بوده و با صدای زیاد جنین در تخم سکته می‌کند.

بررسی سود جوجه کشی پرندگان با دستگاه جوجه کشی !

دستگاه جوجه کشی ارزان

برای کسب سود بیشتر در هر کسب و کاری ابتدا لازم است اطلاعات کافی در مورد آن کسب و کار داشته باشید. در مورد جوجه کشی نیز گاهی جوجه کشی از دو جفت قرقاول زینتی سودی بیشتر از جوجه کشی 1000 تخم دیگر دارد.

گاهی فروش تخم‌های نطفه‌دار به‌صرفه‌تر از جوجه کشی این تخم‌ها است و گاهی خرید دستگاهی با ظرفیت بیشتر و کیفیت بهتر در نهایت سودآوری بیشتری برای شما خواهد داشت. برخی به اشتباه از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که به صورت دستی ساخته شده یا دست دوم‌اند و همین باعث سود پایین یا ضرر آنها می‌شود.

برخی اطلاعات لازم در مورد نصب دستگاه و استفاده از آن را ندارند و همین منجر به نصب غیر اصولی و برق کشی نادرست به دستگاه جوجه کشی شده و سود آنها کاهش می‌یابد. دستگاه جوجه کشی ارزان باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد و دستی تهیه نشده باشد، دستگاه باید قادر به تنظیم دما بوده و رطوبت را کنترل کند. دستگاه جوجه کشی ارزان با قیمت پایین خود می‌تواند سود نهایی را به نسبت هزینه‌ای که برای سرمایه‌گذاری اولیه داشته‌اید افزایش دهد ولی هرگز نباید از دستگاهی خراب که ارزان‌تر است استفاده کرد و همیشه کیفیت دستگاه جوجه کشی را بررسی کنید.

قیمت دستگاه جوجه کشی

قیمت دستگاه جوجه کشی

قیمت دستگاه جوجه کشی بستگی به کیفیت دستگاه، برند تولید کننده، ظرفیت دستگاه، نوع آن و ... دارد. دستگاه‌هایی با ظرفیت بالاتر قیمت بیشتری دارند ولی اگر قیمت هر ظرفیت را در نظر بگیرید دستگاه‌های با ظرفیت بالاتر به صرفه‌تر هستند. توجه به امکانات و ویژگی‌هایی که هر ماشین جوجه کشی دارد و نسبت قیمت به کیفیت دستگاه قبل از خرید لازم است.

برخی دستگاه‌ها قابلیت تمام اتوماتیک و خودکار دارند که تنها با انتخاب نوع پرنده تنظیمات لازم برای آن را انجام می‌دهند و قیمتی گران‌تر از سایر انواع دستگاه جوجه کشی دارند. دستگاه جوجه کشی پرنده‌های زینتی مانند کاسکو نیز لازم است ویژگی‌هایی را که برای پرورش این نوع پرنده لازم است داشته باشند. ظرفیت دستگاه، تنطیم دما، رطوبت، چرخش تخم و برق کشی اصولی از عواملی است در قیمت دستگاه جوجه کشی تاثیر می‌گذارد. دستگاه‌هایی که برای رشد تخم پرندگان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند یعنی می‌توان در آنها هم تخم مرغ را قرار داد و هم تخم بلدرچین و ... نیز قیمت بالاتری دارند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits