دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ دقیق روز جهانی مبارزه با آلودگی صوتی در تقویم چه روزی است ؟
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آلودگی صوتی يكـی از انـواع آلـودگيهـای زيسـت محيطـی اســت كــه ســلامت و بقــای موجــودات زنــده را تهديــد می كند و به مخاطره مـی افكنـد. با ما در دلگرم همراه باشید و با این روز آشنا شوید .

تاریخ دقیق روز جهانی مبارزه با آلودگی صوتی

سه شنبه ۱۰ اردیبهشت

۲۴ شعبان ١٤٤٠

30 April 2019

separator line

عمق نفوذ آلودگی صوتی در زندگی انسان

یکی از مشکلاتی که بشر امروزی با آن دست به گریبان می باشد آلودگی صوتی است. آلودگی صوتی یکی از انواع آلودگی‌های زیست ‌محیطی است که سلامت انسان را تهدید می‌کند و بعد از انقلاب صنعتی و مخصوصا" در یک صد سال اخیر به علت پیشرفت تکنولوژی صنعتی و تولید انواع و اقسام وسایل حمل نقل و صنعتی باعث بالا رفتن میزان آلودگی صوتی در جهان شده است.

و حتی این آلودگی در بعضی از مناطق آنقدر شدید می باشد که بعضی از متخصصین محیط زیست اعتقاد دارند دامنه و قلمروی آلودگی صوتی نسبت به آلودگی هوا خیلی بیشتر می باشد برای مثال به چند نمونه آن اشاره می کنند:

آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ

درست است که آلودگی هوا بیشتر مخصوص شهر بزرگی مانند تهران و بعضی از شهرهای مراکز استان کشور می باشد و گاهی به مرز بحران و خطرناک می رسد ولی در این شهرها شدت آلودگی صوتی نیز دست کمی از آلودگی هوا ندارد و حتی بعضی از روزهای که هوای شهر پاک و سالم می باشد ولی آلودگی صوتی در این روزها همچنان به شدت خود باقی است و این نشان می دهد که شدت آلودگی صوتی نه تنها در آن شهرها کاهش نیافته است بلکه همیشه ادامه دارد .

آلودگی صوتی در شهرهای کوچک و روستاها

در این مناطق آلودگی هوا آنچنان نیست که به مرز خطرناک و بحران برسد ولی به علت تردد وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت ها ؛ ماشینها قدیمی و همچنین کارگاه ها و کارخانجات که با سر صدای زیادی کار می کنند باعث تشدید آلودگی صوتی در این مناطق می شوند .

آلودگی صوتی در دشت و کوهها

تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در جاده های برون شهری ؛ استخراج مواد معدنی از معادن بوسیله مواد انفجار یا دستگاههای مکانیکی در مناطق کوهستانی و همچنین استقرار فرودگاهها و صنایع آلوده صوتی در خارج از شهرها باعث آلودگی صوتی در این مناطق شده است .

separator line

بیشتر بخوانید:

آلودگی صوتی چیست و عوارض آن کدام است + ۷ راه کاهش اثرات آن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits