دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
6 راهکار تضمینی برای باز کردن قفل ماشین و درب خانه بدون کلید
48
زمان مطالعه: 5 دقیقه
باز کردن قفل بدون کلید آسان تر از چیزی است که فکر میکنید. کلید زاپاس یکی از چیز هایی هست که تا وقتی به آن نیاز پیدا نکنید ارزش آن را نمیدانید. زمانی که کلید خود را گم کرده اید، دزدیده شده یا زمانی که بیرون از خانه یا ماشین هستید و در قفل شده، چاره...

باز کردن قفل بدون کلید؟ چند بار برای شما اتفاق افتاده است که در شرایطی باشید که نیاز به باز کردن قفلی دارید که کلیدش را گم کرده اید ؟ در این مطلب چندین راه حل جالب برای باز کردن درب قفل بدون کلید به شما آموزش میدهیم. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

باز کردن در خودرو بدون کلید

مکانیسم قفل در خودرو ها متفاوت است. تمام مدل های جدید، کنترلی برای باز و بسته کردن دارند ولی خودرو های قدیمی با دست باز میشوند.

1. باز کردن قفل خودرو

- استفاده از بند کفش

اولین باری که دیدم باورم نشد. نمیتوانستم به چشم هایم اطمینان کنم. از خودتان بپرسید، چه چیزی را همیشه به دنبال خود دارید ؟ درسته، بند کفش! متاسفانه این روش فقط در قفل هایی که با بالا کشیدن دستگیره انجام میشود کار ساز است. شما باید حلقه کوچکی در وسط بند گره بزنید، بند را داخل درب ببرید، بعد بکشید تا گره حلقوی دور تا دور قفل قرار بگیرد و سپس بند را بالا بکشید. این تکنیک را شاید بیش از یک دفعه باید امتحان تا کاملا یاد بگیرید اما در کل روش خوبی است.

- از جا لباسی استفاده کنید

این روشی است که کاملا باهاش آشنا هستم. یادم هست که چند سال پیش پدرم برای باز کردن خودروی خودش از جارختی استفاده کرد. باید بگویم که وقت زیادی گرفت ، ولی بلاخره حل شد و باعث شد تا از دردسر تماس با قفل ساز نجات پیدا کنیم.
به یک جار رختی سیمی نیاز دارید. قلاب درست کنید واز نگه دارنده لاستیکی پنجره آن را به داخل ماشین هدایت کنید. فقط باید جا رختی را بالا پایین و درجای خود حرکت دهید تا زمانی که قفل باز شود. شاید کمی طول بکشد اما در نهایت جواب میدهد. این روش در قفل های افقی به خوبی کار میکند.

- از میله و سنجاق استفاده کنید

تمام چیزی که نیاز دارید سنجاق سر و یک میله و 30 ثانیه وقت است. هر چیز قوی و نیزه مانند هم کار میکند، پس خیلی مهم نیست که از چه چیزی استفاده میکنید، فقط باید قوی و تیز باشد.
هشدار: استفاده از میله ی نا مناسب برای باز کردن در میتواند باعث اسیب به وسایل درونی و بیرونی گردد. زمان استفاده از این روش محتاط باشید.

باز کردن قفل ماشین
باز کردن قفل ماشین بدون کلید

باز کردن قفل خانه بدون کلید

برای باز کردن قفل های خانه و دیگر نوع در ها، روشی که باید استفاده کنید به مدل قفل وابستگی دارد. قفل های قدیمی برای باز کردن راحت تر هستند ولی جدید ها کمی مشکل تر.

2. باز کردن قفل خانه

- استفاده از کلید های برآمده

کلید های برآمده کلید های دستی مخصوصی برای باز کردن قفل های پین بیس هستند که برای بیش تر خانه ها از این نوع کلید استفاده میشود. بیش تر سیستم های قفل دارای فنر و شیار هایی در کلید های فشاری هستند که زمان مطابق بودن کلید با قفل باز میشود.
کلید های برامده برای خانه های معمولی مورد استفاده قرار میگیرد. در اکثرا خانه ها از کلید های تک کشویی استفاده شده است. البته پس از گذشت مدتی و مشخص شدن ضعف این سیستم قفل ها، ابتدا سیستم امنیتی قفل خودرو ها تغییر کرد و سپس خانه ها نیز از قفل های پیشرفته تری استفاده کردند.

- از قفل باز کن استفاده کنید

ابزارهایی وجود دارد به نام قفل باز کن که صرفا برای همین امر طراحی شده اند، ممکن است کمی گران باشند اما اگر خلاقیت کافی داشته باشید میتوانید یکی را خودتان بسازید.

- از یک کارت اعتباری یا کارتی شبیه به آن استفاده کنید

اگر میخواهید از در با قفل فنردار استاندارد رد شوید (نه یک قفل چهارگوش) میتوانید از کارت اعتباری یا از کارت های پلاستیکی قابل انعطاف برای باز کردن استفاده کنید. فقط کارت را از دهانه بین در و چهار چوب وارد کرده و کارت را به طرف قفل خمیده کنید و فشار دهید.

اگر هیچ کدام از این روش ها کارساز نبود به قفل ساز زنگ بزنید تا با ابزار کامل به کمک شما بیاید و در را برای شما باز کند. فقط به یاد داشته باشید که به قفل ساز نزدیک خود زنگ بزنید.

قفل فنری
یک مدل قفل فنری که باز کردن این نوع قفل ها آسان تر است

divider

3 ترفند باز کردن قفل بدون کلید



امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با روش های باز کردن قفل بدون کلید آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (48 رای)  

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    ناشناس | ۴ سال پیش
    تو ترفند باز کردن قفل 4 پر با پیچ گوشتی که قفل رو راب کرد یک راه حل که قفل خراب نشه ممنون
    1
    6
    
    hits