دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا میدانید چگونه میتوان شخصیت دلخواه خودتان را بسازید؟

چگونه شخصیتی قابل احترام داشته باشیم؟

آیا میدانید چگونه میتوان شخصیت دلخواه خودتان را بسازید؟
6
زمان مطالعه: 7 دقیقه
شخصیت قابل احترام که باعث ایجاد توجه می شود یکی از مواردی است که هرگز نمی توان آن را به راحتی نادیده گرفت. . واقعیت این است که برخی از افراد می توانند توجه کل اتاق را به خود جلب نمایند و این یک ویژگی است که می توان آن را یاد گرفت و پرورش داد.

سفر از اعتماد به نفس به توسعه شخصیتی که می تواند توجه افراد را به خود جلب کند به نظر کار سخت و دشواری می رسد اما با کمی تلاش و تغییر ساده و حساب شده می توان این تغییر و تحول را در خود ایجاد کرد. موفقیت شما در کسب وکار و هر جنبه از زندگی بر روی شخصیتی که امروز می سازید استوار است. یک شخصیت ضعیف می تواند نتایج ضعیفی را در آینده ایجاد کند و جلوی شانس های موجود برای رسیدن به زندگی بهتر در اینده را بگیرد. وظیفه ساخت یک شخصیت قوی و تاثیر گذار، سفری است که باید برای رسیدن به موفقیت های بزرگ در زندگی آغاز کرد. در این مقاله نکاتی را برای رسیدن به چنین شخصیتی بیان می کنیم.

چطوری میتوانیم یک شخصیت قابل احترام برای خود ایجاد کنیم؟

افکار منفی را از بین ببرید

ذهنی که با افکار ضعیف و منفی اشغال شده باشد، شخصیتی را ایجاد خواهد کرد که در همین راستا گام بر می دارد. زندگی شما قطعا انعکاس افکار غالبی است که در ذهن خود دارید و این موضوع برای هر قانون طبیعی صادق است. برای اینکه بتوانید شخصیت قدرتمندی داشته باشید باید یاد بگیرید که از تصویر شرایط فعلی خود دور شوید و خود را در دنیایی که دوست دارید باشید تصور کنید. هرگز در افکاری که دوست ندارید در زندگی واقعی خود آن را مشاهده کنید، غرق نشوید. ذهن نمی تواند تفاوت بین رویدادهای واقعی و جعلی را تشخیص دهد . او تنها چیزی که با آن تغذیه می شود را باور دارد. زمانی که افکار مثبت را وارد ذهن خود می کنید، ذهنتان بدن را به سمت وضعیتی سوق می دهد که قادر است شما را برای رسیدن به آن مجهز سازد.

چگونه شخصیتی قابل احترام داشته باشیم
شخصیت های مختلف

خودتان را بشناسید

به آغوش کشیدن کاراکتر خود و تعریف کامل نقاط قوت و ضعف می تواند شما را در مسیر ساخت یک شخصیت قدرتمند یاری کند. باید خودتان را بهتر از هر فرد دیگری بشناسید و بتوانید اشتباهات و مواردی که در آن ضعف دارید را شناسایی نمایید. زمانی که به طور کامل نقص ها و نقاط ضعف خود را شناسایی کردید، قادر خواهید بود از آن به نفع خود استفاده کنید و نقاط قوت و حضور خود را بهبود ببخشید. هیچ چیزی به اندازه زندگی کردن در موقعیتی که شخصیت واقعی شما را نشان می دهد باعث ایجاد احترام در میان افراد نمی شود. گفتن این حرف ممکن است آسان باشد اما اجرای آن به خصوص در میان نسل رسانه های اجتماعی همچون ما،کمی دشوار خواهد بود. ما عادت کرده ایم سبک زندگی جعلی از خود را به دیگران نشان دهیم.

نکته: موارد منحصر به فرد خود را شناسایی کنید و شخصیت خود را با به آغوش کشیدن این مورد توسعه دهید. نقاط قوت خود را بسازید و نقاط ضعف خود را اصلاح نمایید.

چگونه آدم با شخصیتی باشیم؟

اولویت های خود را تعیین کنید

زندگی بی معنی ارزش زندگی کردن را ندارد.

زندگی به افرادی که علت حرکت و زندگی خود را می دانند، مسیرهای خوبی می دهد. در اقدامات خود عمدی باشید و با احتیاط بر روی زمان خود سرمایه گذاری کنید. زمانی که از دست می رود هرگز دوباره به سمت شما باز نخواهد گشت. در مورد کارهایی که بر روی آن سرمایه گذاری می کنید هوشیار باشید. افراد دوست دارند به شخصیت هایی احترام و ارزش بگذارند که برای زندگی خود مسیر مشخصی دارند. همه چیز را نپذیرید و بر روی چیزی که تایید یا تکذیب می کنید خاص باشید.

چگونه شخصیتی قابل احترام داشته باشیم
شخصیت های مختلف - شخصیت قابل احترام

چرخه زندگی خود را توسعه دهید

ساخت شخصیت قدرتمند به معنای بهبود اعتماد به نفس است. بهترین روش برای پرورش اعتماد به نفس پایین، در کنار افراد بودن و یادگیری آرامش در کنار آن هاست. با اینکه درون گرا بودن هیچ مشکلی ندارد اما باز هم باید بتوانید بخش اعظمی از زمان خود را برای کاوش و در کنار افراد بودن اختصاص دهید. به مکان های تصادفی بروید و با افرادی که نمی شناسید بحث کنید. با آن ها صحبت کنید و از مواردی که به اشتراک می گذارند درس هایی بگیرید و همیشه از جزییات کوچک یادداشت بردارید. همانند افرادی که هرگز چرخه عادت های خود را نمی شکنند نباشید. برای سرگرم کردن طیف وسیعی از افراد آماده باشید و با آن ها رفتار مهربانانه ای داشته باشید. اینکار باعث ایجاد همدلی و رشد تاثیرگذاری می شود.

یک الگوی رفتاری شاد داشته باشید

هیچ چیزی مسری تر از لبخند شما نیست. افراد به شخصیت ها و محیط هایی که شادی و لذت در آن دیده می شود بیشتر جذب می شوند. برای ساخت شخصیت قدرتمند، سعی کنید فرد خوشرویی باشید و از داشتن یک چهره غمگین خودداری کنید. با اینکه نمی توان در همه موقعیت ها شاد بود اما می توان تلاش خود را تا حد امکان انجام داد. چهره شاد و بشاش نشان دهنده این است که شما به دیگران احترام می گذارید. این موضوع باعث ایجاد مسیری برای افراد می شود تا راحت تر جذبتان شود.

چطوری شخصیت و احترام بقیه را جلب کنیم؟

بر روی فعالیت ها و زبان خود مدیریت کنید

فردی که رفتار خود را کنترل می کند بهتر از کسی است که شهری را به اشغال خود در می آورد.

شما می توانید اندازه انسان ها را بر اساس رفتار و صحبت هایی که انجام می دهند تعیین کنید. برای بیان افکار و فعالیت های خود کمی فکر کنید و برای پاسخ دادن شتاب زده عمل نکنید. بیشتر برای شنیدن علاقه نشان دهید و سعی کنید موارد را از دیدگاه سایر افراد درک نمایید. وفاداری انسان ها نیمی از چیزی است که به افراد شنوا ارائه می کنند. به جای بیان کردن دیدگاه های خود در هر موقعیتی یاد بگیرید که گوش شنوایی برای صحبت های دیگران باشید.

شخصیت های مختلف - شخصیت قابل احترام
شخصیت قابل احترام - احترام متقابل

زبان بدن از اهمیت زیادی برخوردار است

گام ها، تماس چشمی و موقعیت بدنی که دارید بر روی ساخت یک شخصیت قدرتمند اثر می گذارد. از خم کردن پشت و پایین آوردن شانه های خود پرهیز کنید. با اعتماد راه بروید و قفسه سینه خود را به سمت جلو بدهید و شانه هایتان را باز کنید. سعی کنید در حال صحبت با افراد تماس چشمی داشته باشید و بازوهای خود را به هم قفل نکنید. زبان بدن شما اطلاعات زیادی به افراد می دهد. از این روش به نفع خود استفاده کنید.

لباس های خود را بهبود ببخشید

سبک لباس پوشیدن شما اطلاعات زیادی در مورد شخصیتتان ارائه می کند و بدون صبحت کردن می تواند مواردی را درباره شما فهرست کند.لازم نیست زمان زیادی را بر روی انتخاب لباس صرف کنید. پوشیدن چیزی که با آن راحت هستید و ترکیب رنگی مناسبی دارد کافیست. لازم نیست این لباس بسیار گران قیمت باشد. فقط مطمئن شوید که لباستان تمیز است، با آن راحت هستید و برای بدنتان مناسب است.


با اجرا کردن مواردی که مطرح شد شما هم میتوانید شخصیتی قابل احترام داشته باشید.نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits