دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جذابیت طلا،دلیل ارزشمندی و منحصر به فرد بودن طلا چیست؟
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جذابیت طلا و دلیل ارزشمندی و منحصر به فرد بودن طلا-جذابیت طلا -دلیل ارزشمندی طلا-منحصر به فرد بودن طلا-طلا-گرانی طلا-ارزش طلا-دلیل ارزش طلا

از ابتدای پیدایش، طلا یکی از ارزشمندترین و پرتقاضاترین فلزات بوده است. در زمانهای مختلف، خواص جادویی و عرفانی ویژه ای به آن نسبت داده شده و بر سر آن جنگها اتفاق افتاده است. بعنوان ارز در مبادلات بین المللی مورد استفاده قرار گرفته، نشانی از اعضای خانواده سلطنتی بوده و مردم مختلف از تمام فرهنگ ها را آن چنان به خود جذب کرده که در جستجویآن به سرزمینهای ناشناخته سفر کنند.

جذابیت طلا و دلیل ارزشمندی و منحصر به فرد بودن طلا

جذابیت طلا و دلیل ارزشمندی و منحصر به فرد بودن طلا


در طی قرنها و با پیشرفت علم و تکنولوژی، طلا نقش های متفاوت دیگری نیز به خود گرفته است. این فلز گرانبها نه تنها همچنان بعنوان عنصر ضروری جواهرات، مورد ستایش قرار میگیرد؛ بلکه عملکردهای دیگری نیز در عصر جدید و زندگی روزمره ما دارد.

برای مثال، طلا با فضانوردان به فضا رفت، جائی که در آن می توان با استفاده از ویژگی بازتابش این فلز، بر روی سپرهای حرارتی که برای زندگی فرای جو زمین، حیاتی است، مورد استفاده قرار گیرد.بسیاری دیگر از کاربردهای گوناگون، از جمله استفاده در تلفن و ارتباطات از راه دور، تلویزیون، کامپیوتر و ماشین حساب از جمله خاصیت های این فلز زرد رنگ است.

طلا کاربردهای بسیار مهمی در پزشکی و دندانپزشکی هم دارد. اما بالاتر از تمام اینها، طلا بیش از هر چیزی بخاطر شکل نهائی اش یعنی جواهر مشهور است. افراد با خرید جواهرات طلایی گرفتار جذابیت این فلز ارزشمند می شوند.

منحصر بفرد بودن طلا

جذابیت طلا و دلیل ارزشمندی و منحصر به فرد بودن طلا


ازتمام فلزات گرانبها در جهان، تنها طلاست که چهار ویژگی اساسی را با هم ترکیب می کند این چهار ویژگی عبارتند از: زیبایی درخشان، کمیابی، دوام و کارایی.

زیبایی درخشان:

جذابیت طلا و دلیل ارزشمندی و منحصر به فرد بودن طلا

رنگ قوی طبیعی و درخشش متمایز طلا با هم ترکیب می شوند تا زیبایی منحصربه فرد و ماندگار این فلز گرانبها راتامین کنند. رنگ های مختلف طلا شامل زرد، سفید، صورتی، سبز و به میزان کمتر، سایه های یاز آبی و بنفش هستند. تمامی این رنگ ها به نوبه خود و در ترکیب با یکدیگر زیبا می باشند.

کمیابی:

جذابیت طلا و دلیل ارزشمندی و منحصر به فرد بودن طلا

اگرچه طلا در اطراف ما هست - در پوسته زمین، در دریا، رودخانه ها و گیاهان - مشکلات و هزینه های به دستآوردنش باعث می شود بازیافت مقادیر قابل توجه از آن، بعید بنظر برسد.هنگامی که در منطقه ای طلا کشف شود - مثل مناطق مختلف استرالیا - برای استخراج تنها یک اونس طلا، ممکن است چندین تن سنگ معدن لازم باشد. این نادر بودن به تنهایی برای ایجاد حالت نمادین خاص و موقعیت ویژه طلا، کافی است.

دوام:

جذابیت طلا و دلیل ارزشمندی و منحصر به فرد بودن طلا

طلا عملا عمر جاودان دارد. زنگ نمیزند، خدشه دار نشده و نمی پوسد. یک مثال از دوام باورنکردنی آن، سکه های طلائی هستند که در کشتی های بادبانی بازرگانی قرن پانزدهم یافت شدند.تمامی سکه ها به درخشندگی و براقی روز اولی که ساخته شده بودند، مانده اند. یک مثال آشنا که میلیون ها نفر از مردم را جذب خود کرده است، گنجینه های شاهتوت (اوه) است.

هنگامی که پسر پادشاهTutankhamenدر 1350 پیش از میلاد پذیرای مرگ شد، بامقادیر زیادی از جواهرات و طلا به خاک سپرده شد. امروز، یعنی بیش از 3000 سال بعد، مردم از زیبایی خیره کننده آن اقلام - که به درخشندگی و شفافیت روزی هستند که در خاک مدفون شدند - در شگفتند.

کارایی:

جذابیت طلا و دلیل ارزشمندی و منحصر به فرد بودن طلا

طلا بهترین کیفیت و کارایی ممکن را در بین تمامی فلزات دارد که درنتیجه آن را برای ساخت جواهرات گرانبها، ایده آل می سازد. این فلز، بسیار نرم و چکشخوار است بطوریکه یک اونس از آن رامی توان به یک سیم با طول باورنکردنی 80 کیلومتر تبدیل کرد و یا با چکش به یک صفحه بسیار نازک که سطحی بیش از نه متر مربع را پوشش می دهد و شفاف می شود، تغییر داد.این کارایی طلا را قادر می سازد تا با فلزات گران بهای دیگر ترکیب شده و رنگ های مختلف آن را پدید بیاورد. طلا را می توان مجدد ذوب و دوباره مورد استفاده قرار داد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


مطالب مرتبط
hits