دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه اربعین ۹۸ بدون پاسپورت (گذرنامه) به کربلا برویم ؟
1
سوال خیلی از دوستداران پیاده روی اربعین این است که آیا می توان بدون پاسپورت به پیاده روی اربعین رفت ؟ در ادامه به سوال آنها پاسخ داده شده است .

پیاده روی اربعین 98 بدون پاسپورت

پیاده روی اربعین بدون پاسپورت : امسال طرف عراقی تاکید کرده است که گذر از مرز باید با دقت انجام شود و بدون داشتن روادید امکان عبور از مرز نیست.

آیا می توان بدون پاسپورت به پیاده روی اربعین رفت ؟

در چند سال گذشته بسیاری از مردم بدون داشتن روادید در ایام منتهی به اربعین از مرزهای ایران و عراق عبور کرده و در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کردند به همین دلیل و به علت استقبال بی نظیر مردم از پیاده روی ایام اربعین، طی سفر مقامات عراقی به جمهوری اسلامی ایران، مقامات ایرانی درخواست لغو روادید را مطرح کردند که طرف عراقی به علت شرایط خاص و جنگی خود، با این درخواست موافقت نکرد.

علی رغم این مخالفت و به هنگام ورود حجم زیادی از زوار به مرزهای ایران و عراق عده بسیاری توانسته بودند بدون اخذ روادید از مرز عبور کنند، به همین دلیل سردار فتحی زاده در مصاحبه ای با بیان اینکه برای سفرهای خارجی داشتن روادید الزامی است، گفت: برای سفر به عراق داشتن روادید معتبر نیز الزامی است و برابر تفاهم نامه امضا شده ما نمی توانیم اجازه عبور از مرز بدون روادید را بدهیم.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین درباره الزامی بودن داشتن روادید در اربعین افزود: امسال طرف عراقی تاکید کرده است که گذر از مرز باید با دقت انجام شود و بدون داشتن روادید امکان عبور از مرز نیست.

سردار فتحی زاده با بیان اینکه عراق امسال تاکید دارد که مقررات به طور کامل اجرا شود، گفت:دو کشور همه تسهیلات را فراهم کرده اند تا مردم از ظرفیت ها استفاده کنند.

تمهیداتی هم که در ایران اتخاذ شده است بر این مبناست که مقررات به صورت جدی اجرا شود و بنابر تشخیص دستگاه قضا به رفتارهای غیر قانونی، جرایم و تلاش برای عبور غیرقانونی رسیدگی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در سفرهای عتبات به غیر از ایام اربعین حداقل اعتبار گذرنامه زائران برای دریافت ویزای کشور عراق، شش ماه است که این مدت به سه ماه تقلیل یافته است.

بر این اساس سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

برای رفاه حال زائران حسینی ایام اربعین، مذاکراتی میان مسئولان ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران و مسئولان کشور عراق صورت گرفت که طی آن مذاکرات مقرر شد حداقل اعتبار گذرنامه زائران برای دریافت ویزای اربعین بجای شش ماه، سه ماه در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید :

اربعین حسینی به چه معناست ؟ ۴ روایت از اتفاقات اربعین

مزایا و معایب سفر اربعین با خودرو شخصی + هزینه ها

اربعین (چهلم امام حسین) ۹۸ در عراق چه روزی است ؟

نکات مهم برای پیاده روی اربعین با کودکان

دانلود نوحه برای پیاده روی اربعین

دانلود نوحه جدید لری برای پیاده روی اربعین

دانلود نوحه ترکی ویژه پیاده روی اربعین

گلچین متن نوحه اربعین حسینی

متن مداحی نوحه ترکی برای اربعین

دانلود ۳۶ نوحه عربی گلچین شده مخصوص پیاده روی اربعین



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits