دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
۶ نکته برای گوشی‌های هوشمند مورد استفاده کودکان - والدین می‌توانند با استفاده از بسیاری از نرم افزار-نکته-گوشی-هوشمند-مورد-کودکان

والدین می‌توانند با استفاده از بسیاری از نرم افزارها بر فعالیت کودکان در گوشی‌های هوشمند نظارت داشته و آسیب‌های این تجهیزات را بر روی کودکان به حداقل برسانند.

پول‌نیوز - امروزه خرید گوشی برای کودکان اجتناب ناپذیر است اما رعایت چند نکته می‌تواند والدین را از آسیب های مادی و معنوی این پدیده در امان بدارد.

به دلیل نوع دیدگاه خاص کودکان در حال حاضر بسیاری از والدین اقدام به خرید نه تنها گوشی تلفن همراه بلکه گوشی های گران قیمت هوشمند برای کودکان خود کرده اند که در این میان آسیب هایی در این رابطه چه از نظر مالی و چه از نظر معنوی خانواده ها را تهدید می کند که می توان با رعایت نکات زیر تا حد ممکن این آسیب ها را کاهش داد.

گوشی های هوشمند را به شکل مناسبی بپوشانید

به گزارش فارس به نقل از یاهو، جاذبه زمین و آب دو دشمن اصلی گوشی های کودکان است. کودکان همواره عملکرد ضعیف‌تری نسبت به والدین خود در حفظ وسایل خود از خیس شدن و یا افتادن داشته اند، از همین رو اگر گوشی تلفن همراه کودک شما ارزش نسبی قابل توجهی برخوردار است باید آن را به وسیله پوششهای محافظ موجود در بازار در برابر ضربه و افتادن محافظت نمود.

همچنین باید تا حدممکن این تجهیزات را ضد آب نمود، با کمک لوازم جانبی موجود در بازار می توان نفوذ آب را به این تجهیزات به حداقل رساند.

باید از صفحه نمایشگر گوشی‌ها در برابر هر گونه ضربه احتمالی محافظت کرد

به دلیل اینکه میزان قابل توجهی از اوقات کودکان صرف بازی می شود این احتمال وجود دارد که هنگام بازی و یا در هر زمان دیگری صفحه نمایشگر گوشی کودک شما بر اثر ضربه و یا برخورد با اجسام سخت یا نوک تیز آسیب ببیند،بنابراین باید با استفاده از پوششهای صفحات نمایشگر این آسیب ها را به حداقل رساند.

در حال حاضر پوشش هایی در بازار وجود دارند که می توانند این صفحات را در برابر اجسام سختی مانند چاقو، مته و یا حتی چکش و گلوله محافظت کنند،البته قیمت برخی از این پوشش ها بالاست و باید به تناسب ارزش گوشی اقدام به خرید این لوازم نمود.

خرید گوشی با گارانتی معتبر، خرید گارانتی و یا بیمه گوشی

در زمان خرید گوشی باید توجه داشت که گوشی مورد نظر دارای گارانتی باشد، همچنین شرکت ارائه دهنده گارانتی از اعتبار لازم برخوردار باشد. در صورتی که گوشی مورد نظر شما گارانتی معتبری نداشت می توانید با پرداخت مبلغی آن را توسط یک شرکت معتبر ارائه دهنده این خدمات گارانتی کنید. بسیاری از شرکت‌ها در زمینه آسیب‌های جانبی و تعمیر گوشی مسئولیت هایی را می پذیرند.

یافتن یک تعمیرگاه مناسب

در صورت وارد آمدن هرگونه آسیب احتمالی باید به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کرد. در حال حاضر آسیب دیدن گوشی به معنی نابودی کامل آنها نیست و می توان آنها را با تعمیر مناسب مجددا مورد استفاده قرار داد.

نصب نرم افزار مکانیاب گوشی و یا کنترل از راه دور آن

با استفاده از برخی نرم افزار ها، در حال حاضر می توان گوشی های هوشمند را در صورت به سرقت رفتن و یا مفقود شدن مکان یابی کرد، همچنین می توان آنها را از راه دور کنترل نمود به گونه ای که می توان کلمه عبور آنها را فعال کرد و یا تغییر داد و همچنین اطلاعات موجود در آنها را پاکسازی کرد.

در گوشی های اپل، با استفاده از نرم افزار Find My Phone می توان در صورت مفقود شدن و یا سرقت گوشی، اقدام به مکانیابی ، قفل، و یا پاکسازی کل اطلاعات موجود در آن نمود.

مراقبت کامل در هنگام استفاده کوکان از گوشی

والدین باید در هنگام استفاده کودکان از گوشی های هوشمند خود، توجه ویژه ای به آنها داشته باشند و بر نحوه استفاده و نرم افزارهایی که کودکان در حال اجرای آنها هستند نظارت کامل داشته باشند.

این امکان وجود دارد تا والدین به کمک نرم افزارهای نظارتی نظیر uKnow Kids بر تمام فعالیت های کودک خود نظارت داشته باشند. این نرم افزارها که با عنوان " سیستم های جاسوسی والدین " از آنها یاد می شود تمام فعالیت های کودکان نظیر پیام ها، نرم افزارهای اجرا شده و ... را برای اطلاع به والدین ثبت و ذخیره می کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits