دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت تمایل به خوردن ترشیجات در بارداری چیست ؟
35
زمان مطالعه: 6 دقیقه
علت تمایل به خوردن ترشیجات در بارداری میتواند بسته به ویار بارداری مادر باشد و یا حتی میتواند مربوط به تامین نیاز های بدن مادر باشد تا انتها با دلگرم همراه باشید.

علت تمایل به خوردن ترشیجات در بارداری

علت تمایل به خوردن ترشیجات در بارداری شاید کمبود سدیم باشد .

افرادی که در دوران بارداری زیاد هوس ترشیجات می کنند، احتمالا کمبود سدیم دارند. البته اثبات علمی برای این موضوع هنوز وجود ندارد اما تمایل به خوردن خیار شور، بیشتر به خاطر تردی آن است و اینکه احساس خوبی به بدن القا می کند.

همچنین سرکه موجود در خیار شور، باعث القای حس طراوت در بدن می شود. با اینکه خیار کم کالری است و نمی تواند باعث چاقی در شما شود اما نمک زیاد آن می تواند پرفشاری در بارداری را به همراه آورد. بنابراین در خوردن آن، حد اعتدال را رعایت کرده و افراط نکنید.

برخی مطالعات نشان داده است که ویار های بارداری به دلیل نوسانات هورمونی است، در واقع حس بویایی، چشایی و اشتهای شما را تحت تاثیر قرار می دهند و شما را وادار می کنند که به دنبال طعم های عجیب و غریب و مواد غذایی جدیدی باشید.

اگر چه هورمون های بارداری بدن شما را وادار به جذب عوامل رشد مانند کلسیم می کنند ولی تمایل به خوردن غذاهای ناسالم را نیز در شما ایجاد می کنند. به همین دلیل است که در این دوران از خوردن بستنی بیشتر خوردن یک لیوان شیر لذت می برید.

احساس ایجاد زندگی جدید، انرژی بدن را بالا می برد. افزایش کالری باعث افزایش جریان خون و کمک به رشد جنین می کند. کارشناسان بر این باورند که ویارهای بارداری واکنش هایی برای رسیدن به آرامش به دلیل وجود استرس های فیزیکی است.

میل به مواد‌غذایی در دوران بارداری

ویار و میل به مواد‌غذایی در دوران بارداری یکی از شایع‌ترین مسائلی است که اکثر خانم‌های باردار آن را تجربه می‌کنند. میل به شیرینی‌ها، ترشی‌ها و حساسیت به بو و حتی میل به مصرف مواد‌غذایی غیرمفید از جمله مسائلی است که خانم‌های باردار در طول دوران بارداری آن را تجربه می‌کنند.

تمایل به مصرف برخی از موادغذایی طبیعی و سالم در خانم‌ها در این ایام به‌دلیل تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن و جنین آن‌هاست که واکنشی طبیعی در دوران بارداری محسوب می‌شود.

باورهایی در میان مردم درباره رابطه ویار و جنس بچه وجود دارد که به‌صورت تجربی و نسل‌به‌نسل به آن‌ها منتقل شده است. این باورها اگر چه به لحاظ علمی بررسی نشده اما در بسیاری از موارد نتایج جالبی به همراه داشته است.

پس از بارداری بسیاری از اعضای خانواده بی‌تاب می‌شوند تا نوع بچه را بدانند و حدس‌زدن درباره جنس بچه به یکی از دغدغه‌های اعضای خانواده تبدیل می‌شود.

براساس باورهای قدیمی، ویار زن باردار به موادغذایی ترش یا شور یکی از علائم داشتن فرزند پسر و میل به مواد‌غذایی شیرین نمایانگر داشتن فرزند دختر است.

درمانگران با بررسی شرح‌حال خانم‌های باردار با بررسی علائم دیگری مانند رنگ ادرار، رنگ مو، چاقی‌های موضعی، فرم و شکل شکم زنان در دوران بارداری گاهی می‌توانند نوع جنین را تشخیص دهند.

علت تمایل به خوردن ترشیجات در بارداری

ویار پسر در بارداری

هوس یکی از شناخته شده ترین و قابل پیش بینی ترین علایم بارداری است. تغییرات هورمونی می توانند موجب تغییر ذائقه و بو شده و علاقه به یک غذای خاص یا گاهی اوقات غیرمعمول را توضیح دهد.

نوعی احساس کمبود غذایی موقت به دلیل نیاز بالای غذایی بچه هم می تواند یک احتمال دیگر باشد. عدم وجود یک سری مواد غذایی ممکن است بدن را به نیاز بالای مصرف غذاهای بسیار مقوی ازنظر غذایی ترغیب کند.

خوردن غذا در عین حال به احساسات و عواطف زنان هم مرتبط می شود. در دوران بارداری ممکن است یک خانم آگاهانه یا به طور ناخودآگاه در پی واکنش به یک سری نیازهای احساسی هوس غذاهای متفاوتی بکند.

در بعضی موارد هوس های او را به جنسیت بچه اش هم ربط می دهند.

در اینجا برخی از ویارهای غذایی در هنگام بارداری جنین پسر ذکر شده است. این لیست به شما کمک می کند جنسیت جنین را حدس بزنید:

  1. علاقه به غذاهای ترش مزه : اگر ویار مواد غذایی ترش مزه را دارید، احتمال بارداری پسر خیلی زیاد است. اگر ویار خاصی ندارید، به برنامه غذایی خود دقت کنید و متوجه می شوید به چه چیزی بیشتر تمایل دارید.
  2. علاقه به نمک : در حالی که اشتیاق برای غذاهای شیرین به جنین دختر مربوط می شود، غذاهای شور به جنین پسر مرتبط هستند. بنابراین اگر ویار غذاهای شور دارید نوزاد شما پسر خواهد بود
  3. علاقه به ادویه های تند : شایع است که برخی از زنان که هرگز غذای تند نمی خورند، در طول بارداری تمایل به غذاهای تند پیدا می کنند. اگر شما یکی از آنها هستید، به احتمال زیاد پسر باردار هستید. مادران زیادی هستند که می گویند در حین بارداری پسر ویار تندی داشته اند.
  4. علاقه به لیمو : آیا عاشق لیموی خام هستید؟ سپس به احتمال زیاد فرزند شما پسر خواهد بود. در صورتی که قبلا لیمو را به این شکل نمی خوردید احتمال پسر بودن جنین بیشتر می شود. اما تنها اثبات این فرضیه، تجربیات مادران دیگر است که پسر باردار بوده اند و در طول بارداری به لیمو علاقه داشته اند.
  5. علاقه به گوشت : اگر دوست دارید رژیم بارداری شما بدون سبزیجات باشد، مطمئنا از گوشت خوشتان می آید. ویار گوشت یک عامل تعیین کننده برای پسر بودن فرزند شما است.
  6. علاقه به ترشی جات : اگر ویار ترشیجات داشته باشید به احتمال زیاد فرزند شما پسر است. دلیل این امر حضور نمک افزوده شده در ترشی است. ویار نمک به عنوان ویار بارداری برای بارداری پسر محسوب می شود بنابراین ترشی جات نیز جزو ویار پسر هستند.
  7. علاقه به پرتقال : اگر ویار شما نسبت به مرکبات، مانند پرتقال، بیشتر باشد، ممکن است فرزند شما پسر باشد. ممکن است این موضوع پشتوانه علمی نداشته باشد، اما بسیاری از زنان آن را تجربه کرده اند.

ویار دختر دار شدن چیست ؟

خیلی ها می گویند که هوس های غیرطبیعی در دوران بارداری در واقع ربط به جنسیت بچه دارند. به عنوان مثال اگر یک خانم باردار در ابتدا هوس چیزهای شیرین نظیر شکلات و آب نبات یا محصولات لبنیاتی به خصوص شیر بکند.

می گویند که او صاحب فرزند دختر می شود. اما متاسفانه هیچ مدرکی برای اثبات و حمایت این فرضیه وجود ندارد. بنابراین حتی اگر در کل دوران بارداری خود هوس کیک شکلاتی کرده اید، هنوز احتمال اینکه صاحب فرزند پسر شوید زیاد است.

بیشتر بخوانید :

غذا خوردن در بارداری چگونه باید باشد؟نگاهی اصولی به تغذیه زنان باردار

فواید و عوارض جبران ناپذیر خوردن باقلا در بارداری

عوارض خوردن کله پاچه در بارداری

فواید خوردن ماست در دوران بارداری روی مادر و حنین

خواص خوردن شیر بادام در بارداری + طرز تهیه شیر بادام



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (35 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits