دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از این دوازده بو در دوران بارداری دوری کنید

۱۲ بوی بد و تهوع آور در دوران بارداری را بشناسید

از این دوازده بو در دوران بارداری دوری کنید
4
زمان مطالعه: 9 دقیقه
بیماری صبحگاهی همان تهوع و استفراغ بارداری است، اما این سؤال ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که چرا به این عارضه، بیماری صبحگاهی گفته می‌شود، درحالی‌که شما تمام روز را تهوع دارید.

ویار یا تهوع در صبح در دوران بارداری چیست؟

اگر شما مادر باردار در حال حاضر به فکر بوی مواد غذایی، رایحه عطر خوب و یا عطر گلاب در داخل آب گرمی که برای استحمام استفاده می کنید، هستید باید بدانید که در دوران بارداری زیاده روی در استفاده از حس بویایی می تواند برای شما و فرزندتان مضر باشد.
لازم است بدانید که زنان باردار طی دوره حاملگی خود با یک مشکل مشترک نسبت به حس بوها مواجه بوده و این حس در برخی مواقع می تواند برای آن ها بسیار طاقت فرسا باشد.
چون او در این دوره بوی یک چیز را از 28 کیلومتر دورتر به صورت قوی حس خواهد نمود. این حس مادران باردار تنها در مورد چیزهای اطراف خود آن ها نیست، همه آن چیزهایی را که شما می توانید ببینید را یک مادر باردار به نوعی درک خواهد کرد و ظاهرا او می تواند در طی دوران بارداری خود بوی کوچکترین مولکول موجود در هوا را هم حس کند!

به یاد داشته باشید که بدترین قسمت این حس بیشتر در سه ماهه اول دوران بارداری بروز می کند و این حالت مصادف با زمانی است که او با احساس یک بوی بسیار ضعیف در صبح ها همه چیزهایی را که در معده وجود دارد، به بیرون خواهد ریخت.
این شرایط باعث می شود که مادر باردار از همه چیزهای موجود در اطرافش بدون هیچ دلیل روشنی متنفر شود. لازم است بدانید که برای جلوگیری از استشمام این بوها و حالات ناخوشایند به وجود آمده در مادر طی دوران بارداری راه حلی وجود ندارد و معمولا به یک مسئله فردی در حاملگی شخص تبدیل خواهد شد، تمامی این حالات همراه با ویار صبحگاهی تشدید خواهند شد.

باید به یاد داشته باشید که بهتر است در سه ماهه اول دوران بارداری، درباره تغذیه خودتان با یک متخصص مشاوره نمایید.
در طی این دوره حساسیت به بوی غذاها در برخی مواقع تنها با ذکر نام آن ها هم شروع می شود، طوری که به نظر می رسد تعدادی از غذاهای ناسازگار با معده شما همیشه در مقابلتان مانند اعدادی در حال رقص هستند.
حتی زمانی که شوهرتان به مدت طولانی پیش شما می نشیند شروع به اعتراض نسبت به نشستن او در مجاور خودتان خواهید نمود. همچنین، در روزهای اولیه دوران بارداری ممکن است به بعضی از دئودورانت ها و یا بوی حمام هم حساسیت پیدا کنید.
بنابراین، نمی توان به طور حتم گفت که چه مواد غذایی باعث حالت تهوع در یک مادر باردار خواهد شد، اما شما به عنوان یک همراه و همسر خوب باید بدانید که آن ها قطعا دیوانه نشده اند.
بنابراین، لیست چیزهایی را که از دوستان و دیگر زنان باردار در مورد بوهای تهوع زا در دوران بارداری شنیده ایم، در این مقاله بیان نموده و بهترین راه جلوگیری از آن ها را ارائه خواهیم داد.

احساس بوی بد در بارداری

این بوها عبارتند از:

1.تشدید تهوع بارداری به بوی فضای داخلی ماشین:

معمولا بیشتر زنان در دوران بارداری خود به بوی داخل ماشین حساسیت پیدا می کنند.
از بوی صندلی های چرم گرفته تا خوشبوکننده هوا، بوی فرش ها و لوازم جانبی آن به طوری که او قادر نخواهد بود حتی لحظه ای همراه با این بوها در ماشین بماند.
یک راه برای مشاوره و کمک به چنین مادرانی باز کردن پنجره ها است، البته اگر در هوای بیرون باد نباشد. راه دیگر روشن کردن AC ماشین می باشد تا کمی هوای تازه به داخل ماشین نفوذ کند.
با این حال، بهتر است مادر باردار همیشه هنگام سوار شدن به ماشین یک کیسه نایلونی و دستمال مرطوب را همراه خود داشته باشد تا در صورت لزوم از آن ها استفاده کند.

2. بوی رنگ، نفت سفید، و بنزین و تهوع بارداری:

معمولا بسیاری از مواد روغنی مانند رنگ، نفت و بنزین بوی یکسانی دارند! در حالی که بسیاری از زنان حتی در شرایط عادی هم بوی این مواد را دوست ندارند، حساسیت به آن ها در طی دوران بارداری هم عجیب نخواهد بود و بروز حالت تهوع بارداری با حتی با لحظه ای بوییدن این مواد در مورد زنان حامله همیشه اتفاقی معمول بوده است.
شما هم به عنوان یک پدر، به یاد داشته باشید که هرگز نباید خانم باردار خود را به خاطر این احساس از خود برانید چون او در این دوره نیاز بیشتری به توجه شما دارد.

3. شروع تهوع بارداری با بوی حیوانات خانگی:

نگه داشتن حیوانات خانگی در طول دوران بارداری در خانه و نزدیک یک مادر حامله بروز مشکل حساسیت و تنفر مادر را نسبت به بوها افزایش خواهد داد ئو حتی وجود این حیوانات در اتاق خواب مادر هنگام بیدار شدن از خواب، بدن او را که آماده ویار صبحگاهی است، حتی قبل از "صبح به خیر" گفتن هم برای حالت تهوع های بعدی تشویق خواهد نمود!

4. مواد آرایشی و بهداشتی محرک تهوع بارداری:

محصولات آرایشی و زیبایی که در حالت معمول هیپنوتیزم کننده و شادی آور هستند، در زمان بارداری می توانند برای مادران بسیار آزار دهنده باشند.
حتی اگر یک مادر باردار به طور تصادفی هم در گوشه ای از بازار با این وسایل روبه رو شده باشد، احتمال دارد با اجرای حرکات جنون انگیز، تنفر و حساسیت خود را نسبت به این مواد نشان دهد.

 تهوع بارداری

5. بوی بدن همسر هم و فعال شدن تهوع بارداری:

به عنوان یک پدر، به خاطر داشته باشید که ممکن است روزی خانم باردار شما از بوی دئودرانتی که استفاده کرده اید، شکایت کرده و متاسفانه با این کار شما را دلگیر نماید.
ولی زیاد نگران نشوید، چون او به زودی به بوی بدن شما هم حساسیت پیدا خواهد نمود. در بدترین حالت، حتی ممکن است همسر باردارتان از شما بخواهد تا در یک شب زمستانی دوش بگیرید.
تعجب نکنید، اگر در این مقاله به شما گفته می شود که باید تقاضا همسرتان را برای راحتی او و فرزندتان قبول نمایید.
به این فکر کنید که امکان دارد شما در چند روز گذشته دئودرانت های عجیب و غریب را مصرف نموده اید که همسرتان به بوی آن ها حساسیت پیدا کرده و از آن ها در طی دوران بارداری خود متنفر شده است.

6. تخلیه بدن خود مادر باردار و ایجاد تهوع بارداری:

شما به عنوان یک مادر باردار با بخش های کثیفی از بدن خود مواجه هستید.
توصیه می شود برای تمیز کردن راحت تر برخی اعضای بدن خود مانند سوراخ های بینی این کار را همیشه در چارچوب حمام انجام دهید.

7. سیگار و تهوع مادر باردار:

همیشه به یاد داشته باشید که هر چیزی که تولید دود کند، حتی در شرایط معمولی هم به اندازه کافی برای هر فردی خفه کننده و مضر خواهد بود.
اگر چه استعمال برخی از آن ها در بسیاری از مادران حتی در دوران بارداری هم دیده می شود، اما توجه نمایید که دود از هر نوعی که باشد، برای فرزند داخل رحم مادر اصلا خوب نیست.
بنابراین اگر شما با خودتان قرار می گذارید تا در طی دوران بارداری از استعمال دخانیات دوری کنید، نشانه های بسیار خوبی از سلامتی خود و فرزندتان را در آینده خواهید دید.

8. ماهی ها و گوشت ها عاملی برای تشدید تهوع بارداری:

اگر شما مادر باردار عادت به خوردن غذاهایی دارید که از محصولات دریایی و گوشت های قرمز درست می شوند و به طور معمول بیشتر وقت خود را در اغذیه فروشی ها یا سوپر مارکت ها به دنبال غذاهای ناسالم هستید، لازم است بدانید که با بوییدن این مواد برای خودتان جهنمی درست خواهید کرد که آسیب های آن در آینده هم غیر قابل جبران خواهد بود.

ویار بارداری

9. بوی نعنای خشک و مادر باردار:

شاید شما به عنوان یک مادر باردار همیشه فکر می کردید که بوی نعنای خشک برای بدن بسیار آرامش بخش است، اما بوییدن آن در دوران بارداری می تواند کاملا برخلاف فکر و نظر شخصی شما بوده و برای سلامتی خودتان و جنین خطرناک باشد.

10. الکل خطرناک در دوران بارداری:

در لیست مواد مضر بوییدنی این مقاله، فقط الکل خوراکی (نوشیدنی سخت) را محدود نمی کنیم که مستقیما از طریق نوشیدن وارد بدن فرد می شود بلکه از نوع شیمیایی آن که به عنوان ضدعفونی کننده مصرف می شود نام می بریم.
چون برخی افراد ممکن است از این ماده به عنوان دارو هم در دوران بارداری برای ضدعفونی نمودن اطراف رحم خود استفاده می کنند که اسانس آن توسط بافت های اطراف رحم جذب بدن مادر خواهد شد.
در نتیجه، می تواند برای جنین در حال رشد خطرناک باشد.

حتماً بخوانید:
راه های مناسب برای کم شدن حالت تهوع در بارداری

راه های مناسب برای کم شدن حالت تهوع در بارداری

برای خلاصی از تهوع بارداری چه باید کرد؟ با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای غلبه بر تهوع بارداری به روش‌های طبیعی آشنا شوید.…

11. نعناع محرک تهوع بارداری:

حتما به عنوان یک مادر بارداری تعجب خواهید کرد اگر به شما بگوییم استنشاق بوی نعناع برای مادر و فرزندش در دوران بارداری خوب نیست، چرا که اسانس نعناع می تواند توسط حس بویایی جذب کل دستگاه های بدن شما شود.
ولی معمولا اکثر خمیر دندان هایی که برای شستشوی دهان و دندان استفاده می کنیم حاوی این اسانس هستند که بدون ضرر بوده اما همواره استفاده از آن ها تهوع بارداری را افزایش خواهند داد.

12. بوی پنیر و تهوع مادر باردار :

اگر پنیر مخصوصا پنیر بز، مدت زمان زیادی در یخجال بماند، می تواند در دوران بارداری برای مادران فوق العاده بد بو به نظر برسد. ترفندی که برای غلبه بر حساسیت حس بویایی مادران در دوران بارداری توصیه می شود،این است که برای جلوگیری از بد بو شدن پنیر، مرتب محل و یا محلول آب و نمک آن را حرکت دهید. کار دیگری که می توانید برای جلوگیری از بروز حالت تهوع بارداری خود انجام دهید این است که اول صبح، به طور ناشتا میوه یا آب میوه هایی (آنهایی که حالت تهوع شما را کامل از بین می برند) مانند مرکبات را استفاده کنید، چون با معده خالی، خوردن پنیر شور برای سلامتی خود شما و فرزندتان اصلا خوشایند نخواهد بود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits