دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عفونت های قارچی یکی از خطرات کاشت ناخن
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
برخی از افراد با کاشت ناخن مبتلا به حساسیت و عفونت های قارچی می شوند. از این رو در این مطلب قصد داریم در این رابطه اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عفونت های قارچی و حساسیت به کاشت ناخن

عفونت های قارچی و حساسیت به کاشت ناخن موضوع مورد بحث ماست. معمولا خانم‌ ها از ناخن‌ های کاشته شده و یا مواد مشابه برای زیبایی بخشیدن به ناخن‌ های خود استفاده می کنند.

اما این مسئله هم مانند همه تکنیک‌ های زیبایی دیگر عوارض خاص خود را دارد. یکی از عوارض کاشت ناخن، بالا رفتن احتمال بروز عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ ها می باشد.

همچنین برخی علائم مانند زرد شدن ناخن و خارش می‌ تواند نشانه‌ هایی از بروز این عارضه باشد.

عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ های کاشته شده

این روزها تقریباً همه خانم‌ ها برای زیبایی دست‌ ها و ناخن‌ های خود اهمیت زیادی قائل می باشند. اغلب خانم‌ ها از ناخن‌ های کاشته شده و یا مواد مشابه برای زیبایی بخشیدن به ناخن‌ هایشان بهره می برند.

اما این مسئله هم مانند همه تکنیک‌ های زیبایی دیگر عوارض خاص خود را دارد. مثلا یکی از عوارض کاشت ناخن، افزایش احتمال بروز عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ ها می باشد.

قارچ ناخن/قارچ ناخن دست/قارچ ناخن چه رنگیه/قارچ ناخن کاشته شده/قارچ ناخن پا/درمان قارچ ناخن/حساسیت به کاشت ناخن/حساسیت به مواد کاشت ناخن/حساسیت پوستی به مواد کاشت ناخن

علائم عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ ها

عفونت‌ های قارچی در اثر کاشت ناخن می‌ توانند بخشی از ناخن یا کل آن را درگیر خود کنند. البته این مسئله به دلیل وجود تیپ‌ ها یا همان ناخن‌ های مصنوعی قابل مشاهده نخواهد بود.

اما برخی از نشانه مانند خارش پوست اطراف ناخن‌ ها، احساس فشار، پوسته پوسته شدن اطراف ناخن‌ ها، درد، وجود رگه‌ های زرد یا سفید در کناره‌ های ناخن حاکی از پیدایش قارچ‌ ها در سطح یا زیر بافت ناخن می باشد.

ظاهر ناخن در این حالت زرد رنگ و شکننده می شود و در برخی موارد حفره‌ هایی نیز در سطح ناخن ظاهر می‌گردند. از جمله علائم دیگر قارچ ناخن کاشت شده شامل از دست دادن ناخن‌ ها و یا شکستن آن ها می باشد.

در برخی موارد دیگر امکان دارد ناخن‌ ها بوی خاصی بدهند، لکه‌ های زرد رنگ روی آن ها ظاهر شده و یا بسیار ضخیم گردند. این ها علائم مشترک انواع قارچ‌ های ناخن می باشند.

حساسیت به مواد کاشت ناخن و عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ ها

گمان می‌ رود برای برخی از افراد، مواد کاشت ناخن حساسیت‌ زا می باشند. هرچند این مسئله خیلی نادر می باشد، اما برخی از مواد و چسب‌ های به کار رفته در این تکنیک موجب ایجاد حساسیت‌ هایی مثل خارش، سوزش و التهاب در برخی افراد می‌ گردند.

حتی امکان دارد این مواد موجب تضعیف ناخن‌های طبیعی شما شوند و یا پوست اطراف ناخن‌ های شما را دچار خشک و پوسته پوسته شدن کنند. بنابراین بهتر است اولاً اطمینان حاصل کنید که مواد کاشت ناخن برای شما حساسیت‌ زا نمی باشند؛

همچنین توجه داشته باشید تکنسین با استفاده از مرغوب‌ ترین مواد و رعایت نکات بهداشتی کاشن ناخن شما را به انجام برساند.

عوارض کاشت ناخن و درمان عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ ها

اگر شما از وجود این عفونت‌ ها در ناخن‌ های خود اطمینان ندارید، حتماً به یک پزشک مراجعه نمایید. متخصصین از طریق نمونه‌ گیری و ارسال نمونه‌ ها به آزمایشگاه می‌ توانند با استفاده از میکروسکوپ‌ ها نوع قارچی که باعث ایجاد عفونت در ناخن‌های شما شده است را تشخیص دهند و درمان مناسب را برای شما آغار کنند.

اگر فکر می‌کنید به قارچ ناخن مبتلا شده‌اید و برخی از نشانه‌ های آن را دارید، حتماً این مسئله را جدی گرفته و برای درمان اقدام کنید.

برخی از عوارض بسیار جدی و ماندگار قارچ ناخن شامل از دست دادن دائمی‌ ناخن‌ های آسیب دیده، تغییر رنگ ناخن‌ ها، گسترش عفونت‌ ها از ناخن به سایر نقاط بدن و احتمالا جریان خون و ایجاد عفونت‌های باکتریایی به نام سلولیت می باشند که در اثر جدی نگرفتن و سهل انگاری در درمان به وجود می‌آید.

همراهان مجله ی پزشکی رایان درمان توجه داشته باشید که افراد مبتلا به دیابت و ضعف سیستم ایمنی بیشتر از سایر افراد در معرض این خطرات می باشند و اگر از ناخن‌ های کاشته شده استفاده می‌کنند، باید به طور مستمر ناخن‌ های خود را کنند.

درمان عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ ها معمولاً با تجویز آنتی بیوتیک های ضد قارچی یا به صورت خوراکی یا موضعی می باشد. نحوه درمان به نوع قارچ ناخن بستگی دارد و باید به صورت اختصاصی و تحت نظر پزشک متخصص انجام گردد.

حساسیت به لاک ناخن

دکتر احسانی متخصص پوست و مو واستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر این که خانم های باردار و شیرده به هیچ وجه نباید از لاک ناخن استفاده کنند،

تاکید کرد: در زمان بارداری استفاده از لاک ممکن است ایجاد حساسیت های پوستی جدی کند که به دلیل همین حساسیت هایی که در این دوران وجود دارد، به مادران باردار توصیه می کنیم که هرگز از لاک ناخن استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید: کاشت، ژلیش و لاک ناخن در دوران بارداری

ایشان با اشاره به این که بعضی از خانم ها در اثر استفاده از لاک دچار مشکلات پوستی می شوند، افزود: بیمارانی داریم که با علائمی مثل قرمزی، خارش و التهاب دور ناخن به ما مراجعه کرده و تصور می کنند که در اثر استفاده از شوینده ها دچار این مشکلات شده اند.

اما زمانی که تست حساسیت روی فرد انجام می دهیم، مشخص می شود به یکی از مواد موجود در لاک مثل تولوئن یا موارد مشابه حساسیت دارند. حساسیت به مواد تشکیل دهنده لاک زمانی خود را نشان می دهد که زمینه آن در فرد وجود داشته باشد.

در این حالت با انجام تست حساسیت و گرفتن شرح حال از بیمار، علت اگزما مشخص می شود و متوجه می شویم علت ایجاد حساسیت پوستی، استفاده از لاک است.

کودکان بیش از بزرگسالان نسبت به مواد موجود در لاک از خود حساسیت نشان می دهند. یکی از شایع ترین علت ایجاد اگزمای دور چشم در کودکان استفاده از لاک است.

زیرا زمانی که لاک به ناخن کودک زده می شود، دست بچه با چشم نیز تماس پیدا می کند و همین مساله باعث ایجاد اگزمای چشمی در آن ها می شود.

وی همچنین به وجود مواد مضر در لاک پاک کن ها اشاره کرد و گفت: در لاک پاک کن هایی که حاوی آستن هستند، مواد مضره ای وجود دارد که سطح ناخن را شکننده می کنند. به افراد توصیه می کنیم از پد های مخصوص یکبار مصرفی که وجود دارند، برای پاک کردن لاک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

خطرات کاشت ناخن

آیا مواد کاشت ناخن باعث سرطان می شود | عوارض کاشت ناخن چیست ؟

علت و درمان عفونت قارچی ناخن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits