دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان فوری و سریع آکنه و جوش صورت با ماسک کف دریا (استخوان مرکب ماهی)

ماسک کف دریا و فواید بی نظیر آن برای درمان آکنه و جوش صورت

درمان فوری و سریع آکنه و جوش صورت با ماسک کف دریا (استخوان مرکب ماهی)
36
زمان مطالعه: 7 دقیقه
ماسک کف دریا (استخوان مرکب ماهی) : کک و مک اگر جنبه ی ژنتیکی نداشته باشد، می توان با مراقبت از پوست از به وجود آمدن آن جلوگیری کرد. کف دریا یکی از گزینه های کمک به رفع کک و مک است.

کف دریا چیست؟

ستون فقرات جسم خشک شده ماهی است به اسم مرکب که در ته دریا زندگی می کند دارای رنگی سفید بی وزن به شکل ماهی انواع گوناگونی دارد که خوردن آن نیاز بیشتری به احتیاط دارد و مصارف خوراکی زیادی ندارد بیشتر مورد استعمال خارجی دارد کف دریا دارای کلسیم بسیاری می باشد و مورد توجه ویژه پرنده فروشان است.

کک و مک در صورتی که تعداد آن زیاد باشد زیبایی چهره را از بین می برد و این مشکل متوجه افراد سفید پوست اما گاهی ژنتیک نیز موثر است. راه های خانگی برای کم رنگ کردن و تا حدودی از بین بردن کک و مک وجود دارد. کف دریا به رفع کک و مک کمک می کند. در این مقاله ضمن بررسی رفع کک و مک با کف دریا، به دیگر روش ها اشاره شده است.

خواص درمانی و روش مصرف کف دریا

  • درمان کک و مک با ماسک کف دریا

برای پاکسازی کک مک صورت سائیده آن را در آبلیمو ترش تازه حل کرده هر شب مقداری از آن را روی محل بمالید پس از گذشت ده دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید این عمل را به مدت چهل روز ادامه دهید تا بهبودی.

  • درمان لکه دور گردن ، سینه و دست ها با کف دریا

برای برطرف کردن لکه های دور گردن ، سینه و دست ها حتی صورت آن را نرم نرم سائیده مقداری گل انار سائیده شده به آن اضافه شود بعد مخلوط را در ماست حل کرده روی لکه ها مالیده نیم ساعت بعد محل ها را بشوئید.

  • لاغری بدن با کف دریا

برای لاغری بدن یا از بین بردن چربی های زیر پوست بدن سائیده کف دریا را در سرکه انگور حل کرده محل را با آن ماساژ دهید بسیار مفید است

  • کف دریا سرشار از کلسیم برای پرندگان

کف دریا مخصوص پرنگانی است که داخل قفس بوده و نیاز به کلسیم و مواد معدنی دارند که پرنده زمان استفاده ان هم نوکش سابیده شده و هم باعث هضم غذایش شده و هم در پرنده ماده باعت تقویت پوست تخم می شود.

  • ماسک شیر و کف دریا

برای داشتن پوست زیبا و سالم هر دو هفته یکبار پوست خود رامیتوانید با مخلوطی از پودر کف دریا وشیر که به صورت ماسک روی پوت خود گذاشته وبخور ملایم در حدود 15دقیقه به آن داده وبه صورت دورانی ماساز دهید اگر جوش دارید ویا پوست خشک دارید از سفید آب قلع وسفید آب روی از هر کدام یک قاشق غذا خوری استفاده کرده واز شیر کم چرب استفاده کنید

  • ماسک ماست و کف دریا

ماسکی برای از بین بردن لک های صورت که به مرور زمان بر اثر عوامل ناسازگار محیط به وجود آمده است کف دریا 1 قاشق غذا خوری ماست : 1 قاشق غذا خوری

کف دریا را را نرم سائیده و با ماست خمیر نرمی بدست آورید و بر روی پوست به مدت 20 دقیقه بگذارید بماند و سپس آن را با آب ولرم بشو ئید .این ماسک برای به پاکسازی و شفافیت پوست نیز کمک زیادی میکند.

  • ماسک سفید آب و کف دریا (استخوان مرکب ماهی)

سفید آب روی یا زینک اکساید روی، آرد نشاسته و کف دریا هرکدام یک قاشق چای‌خوری را با عسل و گلاب هرکدام سه قاشق چای‌خوری و کمی آب مخلوط کنید تا ماسکی برای شفافیت و لکه‌بری پوست داشته باشید.

کف دریا


دو ماسک مفید برای از بین بردن کک مک

  • ماسک لیمو ترش:

لیمو ترش پوست را سفید می کند و اثر لکه ها را کم می کند.آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و پس از دو دقیقه با آب بشویید و خشک کنید.پس از چند روز لکه های کک مک کمرنگ می شوند.ماسک دیگر از ترکیب عسل و آب لیمو ترش و جوانه گندم بدست می آید. این مواد را با هم مخلوط کنید و بصورت خمیری روی پوست بمالید و پس از 10 دقیقه بشویید

  • ماسک میوه:

استفاده مرتب از ماسک میوه هایی مثل زرد آلو و توت فرنگی و خیار و انگور قرمز باعث کمرنگ شدن لکه های کک مک می شود و پوستتان را شاداب می کند.

برای درمان کک مک چه خوردنی هایی مصرف کنیم؟

نمیتوان گفت خوراکی ها در درمان قطعی کک مک موثرند اما ثابت شده مصرف خوراکی های سرشار از ویتامین c مثل سبزی های برگ سبز و مرکبات و پیاز در درمان کک مک موثر است.باید رژیم غذایی شما سرشار از ویتامین B5 باشد که این ویتامین در تخم مرغ و شیر و کلم و گندم موجود است.اسید های چرب مانند روغن کتان و روغن های گیاهی را در برنامه غذایی تان قرار دهید.

شیر ترش شده ممکن است کک مک ها را کامل از بین نبرد ولی می تواند کمک کند رنگ آن ها کمی روشن شود و این به علت اسید لاکتیک موجود در آن است. میزان این اسید در شیر ترش شده بسیار بیشتر از شیر ترش نشده است. برای این کار کافی است صورت تان را با مخلوط شیر ترش شده و آب بشویید.

روش دیگر، استفاده از ماسک خامه ترش است که تقریبا مثل شیر ترش عمل می کند، شما باید لایه ای ضخیم از این خامه را به صورت تان بمالید و اجازه دهید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند تا اسید لاکتیک جذب پوست شود. سپس صورت تان را با آب بشویید. بهتر است برای خشک نشدن پوست تان نیز بعد از شستن، از مرطوب کننده استفاده کنید.


ماسک کف دریا چیست

بیشتر راجب کف دریا بدانید

کف دریا یکی از مواد مفیدی است که وجودش در قفس به قناری ها بسیار کمک میکند ، کف دریا سرشار از کلسیم است و در صورت تامین ویتامین D3 ، کلسیم قناری را تامین میکند . از فواید دیگر کف دریا در قفس میتوان به تمیز کردن و کوتاه کردن نوک قناری اشاره کرد به صورتی که قناری نوک خود را به آن می سابد و از رشد اضافه نوک جلوگیری میکند

کف دریا از کجا تشکیل میشود

اکثر مردم فکر میکنند چون نامش کف دریا است تشکیل شده در کف دریا بوده در صورتی که یک موجود زنده است . کف دریا غضروف پشت یه نرم تنی است که مخصوص آب های شور هستند که وقتی این نرم تن میمیرد و بدنش توسط ماهیها خورده میشود این غضروف قابل خوردن توسط ماهی ها نبوده و چون سبک است به روی آب می اید و توسط موج دریا به ساحل آورده میشود که توسط مردم محلی جنوب جمع شده و به قیمت خیلی کمی به پرنده فروش ها داده میشود یا توسط ماهی گیران شکار شده و گوشت آن را میفروشند .

البته در زمره مواد خوراکی مکروه است .کف دریا که سرشار از کلیسیم ومواد معدنی مورد نیاز پرنده است که پرنده موقع خوردن هم نوکش ساییده شده و هم باعث هضم غذا و هم در پرنده ماده باعت تقویت پوست تخم میشود . نام این حیوان خساک بوده و کف دریا از بخش کمر خساک جداشده است

در کل : ستون فقرات جسم خشک شده ماهی است به نام مرکب که در عمق دریا زندگی می کند دارای رنگی سفید سبک وزن به شکل ماهی انواع اقسام دارد که خوردن آن نیاز زیادی به احتیاط دارد و مصارف خوراکی چندانی ندارد بیشتر مورد استعمال خارجی دارد کف دریا دارای کلسیم زیادی می باشد و مورد توجه ویژه پرنده فروشان است.

ماسک تفاله قهوه برای پوست صورت با تاثیر فوق العاده

معرفی ۱۰ مدل ماسک سیب زمینی برای زیبایی پوست

فواید معجزه آسای ماسک گچی برای سلامت و زیبایی پوست + طرز تهیه

ماسک شیر ؛ ۱۰ ماسک شیر برای پوست و صورت

ماسک نعنا برای پاکسازی پوست + بهترین روش تهیه ماسک نعنا برای ...



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (36 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits