دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کانتور صورت چیست و چگونه انجام میشود ؟
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کانتور صورت بیشتر از اینکه یک سبک آرایش باشد، یک تکنیک بسیار جالب برای زیباسازی چهره و برطرف کردن نقایص آن است، این تکنیک ساده و موثر را بیاموزید تا صورتی زیباتر و متناسب تر داشته باشید.

کانتور چیست ؟

برخلاف تصور خیلی‌ها کیم کارداشیان مخترع کانتور نبوده است و این روش از مدت‌ها قبل در گریم استفاده می‌شده است اما چند سالی است که کانتور به یکی از مراحل آرایش حرفه‌ای تبدیل شده و بسیاری افراد حتی به صورت روزمره از آن استفاده می‌کنند.

کانتورینگ به منظور متعادل سازی صورت انجام میشود که به لوازم خیلی خاص احتیاج ندارند.

هرچند که خیلی از برندهای بزرگ و مطرح آرایشی در حال حاظر پالتهای چند رنگ و تک رنگ برای کانتور و هایلایت طراحی کردند و در بازار به فروش میرسانند ولی شما میتوانید با پودرهای آرایشی، کرم و حتی مدادهای مات که یک یا دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوستتان هست کانتور را انجام بدید.

البته لازم است بدانید که کانتور می‌تواند ملایم هم باشد و لزومی ندارد این ترفند را با آرایش غلیظ همراه کنید. در هر صورت لازمه انجام هر کاری آشنایی و تسلط بر شیوه صحیح انجام آن است و کانتور نیز مانند هر کار دیگری اصول و قواعد خود را دارد و اگر آن را به نحو احسن انجام دهید می‌توانید گونه‌های برجسته‌تر، بینی باریک‌تر و پیشانی و چانه خوش فرم‌تری داشته باشید.

شاید تماشای ویدئوهای آموزشی کانتور لذت بخش باشد و شما تصور کنید این کار را فراگرفته‌اید اما وقتی نوبت به عمل می‌رسد می‌بینید کار از آن‌چه که به نظر می‌رسید سخت‌تر است چون اصول و ترفندهایی وجود دارد که در ویدئوها نمی‌توان نشان داد و همین مساله باعث می‌شود که فکر کنید این کار برای شما غیرممکن است و یا حتما باید آرایشگر آن را انجام دهد در حالی که این ویدئوها با دادن اطلاعات زیاد بیشتر گمراه کننده هستند تا راهنما.

شما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که کانتوری زیبا و طبیعی است که هدف آن تاکید روی زیبایی‌های چهره باشد نه ساختن چهره‌ای جدید. این کار باید گام به گام و با حوصله انجام شود و به همین دلیل کانتور نمی‌تواند بخشی از آرایش سریع صبحگاهی شما باشد

انتخاب ابزار کانتور

  • اولین گام برای یک کانتور زیبا و طبیعی انتخاب لوازم کانتور است. محصولاتی که برای کانتور به کار می‌برید باید رنگ و بافت مناسب داشته باشند. مواد کانتور معمولا از دو رنگ تشکیل شده است، رنگ تیره یا برنزه کننده و رنگ روشن یا هایلایت کننده. اگر پوست روشن و متوسط دارید سراغ رنگ‌هایی بروید که ترکیبی از قهوه‌ای و خاکستری هستند و حالت نارنجی ندارند. برای پوست‌های تیره‌تر می‌توان از رنگ‌های گرم استفاده کرد.

  • در هر صورت قانون اصلی در این مورد این است که رنگ تیره باید دو درجه از پوست شما تیره‌تر باشد و نه بیشتر یا کمتر. هایلایت هم باید یک یا دور درجه روشن‌تر باشد و ته رنگ مناسبی داشته باشد (نخودی یا مرواریدی برای پوست روشن و متوسط و کرم برای پوست تیره). ابزار کانتور به دو شکل پودری و فشرده یا مایع موجود است، انواع پودری معمولا کمرنگ‌تر هستند و اگر آرایشی پررنگ و مجلسی‌تر می‌خواهید سراغ انواع مایع بروید.

  • گام بعدی انتخاب ابزار کانتور است که بسته به سلیقه و سبک آرایش شما و نوع ماده‌ای که انتخاب کرده‌اید (مایع یا پودری) می‌توانید از اسفنج‌های آرایشی یا برس مخصوص کانتور استفاده کنید. پودرها بهتر است با برس زده شوند در حالی که برای نوع مایع اسفنجی که خیس شده مناسب‌تر است. در مورد برنزه کننده هرگز از انواع براق و اکلیلی استفاده نکنید چون اثر معکوس خواهد داشت اما هایلایت کننده می‌تواند اکلیلی و براق باشد.

مراحل کانتور کردن صورت

  1. کرم مرطوب کننده بزنید
  2. با کرم پودری که به رنگ پوست تان نزدیک است پوست تان را پوشش دهید
  3. زیر چشم، روی بینی، چانه و پیشانی را با کرم پودری که دو درجه از پوست تان روشن‌تر است هایلایت کنید
  4. بالای پیشانی و زیر گونه‌ها را کمی تیره کنید
  5. شروع کنید به محو کردن قسمت‌های مشخص شده

نکاتی برای کانتور صورت

1. صورت‌تان را با کرم آماده کنید

صورت خود را آماده کنید؛ کرم مرطوب کننده، کرم پودر و کانسیلر بزنید. لایه‌ی نازکی از پودر مات کننده بمالید تا زیرسازی‌تان کامل شود. این کار کمک‌تان می‌کند کانتور صورت‌تان راحت‌تر و هموارتر انجام شود.

2. پودر و کرم و برس‌تان را انتخاب کنید

شما می‌توانید انتخاب کنید که از کرم استفاده کنید یا از پودر. پودر در پایان، جلوه‌ای مات‌تر می‌دهد اما کرم جلوه‌ی باطراوت‌تری دارد. اگر تازه کار هستید توصیه می‌کنیم با محصولات کرمی شروع کنید چون راحت‌تر ساخته و ترکیب می‌شوند.

در مورد برس‌ها نیز از برس‌های کوچک‌تر و پُرتر برای بالا بردن دقت و ظرافت کار استفاده کنید. شما به یک برس برای کانتورینگ و برسی دیگر برای هایلایت کردن نیاز دارید.

3. نقشه صورت‌تان را بشناسید

نقاط اصلی کانتور صورت شامل نواحی زیر فک، طرفین پیشانی، طرفین بینی و فرورفتگی‌های استخوان گونه می‌شود. ترفندی که بکار می‌برید این است که از ساختار استخوانی صورت به عنوان راهنما استفاده کرده و رنگ‌ها را انتخاب کنید.

4. به ترکیب رنگ‌ها دقت کنید

کانتور صورت‌تان هر چه طبیعی‌تر به نظر برسد بهتر است. همیشه توجه داشته باشید که نباید خطوط تیز و آشکار رنگ، روی صورت‌تان دیده شود. از اسفنج تخم مرغی (اشکی) مرطوب یا برس فونداسیون برای ترکیب مواد استفاده کنید. شما می‌توانید از رژ گونه‌ی هلویی – صورتی برای درخشش گونه‌های‌تان کمک بگیرید.

5. هایلایت کردن

فقط قسمت‌هایی از صورت را هایلایت کنید که نور به طور طبیعی به آنها برخورد می‌کند مثلا گونه‌ها، استخوان ابرو، پل بینی، برجستگی وسط لب بالایی و وسط چانه. این کار باعث بیشتر شدن اثر کانتورینگ می‌شود.


بیشتر بخوانید :

ویدیو آموزش میکاپ : کانتور کردن صورت

ویدیو : آموزش ۲۶ ترفند آرایش صورت و مو در ۵ دقیقه

ویدیو میکاپ : آموزش جدیدترین میکاپ عربی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits