دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۹ روش خانگی تاثیرگذار برای درمان عرق کف دست
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تعریق زیاد زمانی روی می‌دهد که به دلیل دمای محیط یا میزان فعالیت یا استرس‌تان، بیش از حد انتظار عرق می‌کنید. در علم پزشکی، به تعریق زیاد هایپر هیدروسیس گفته می‌شود.

درمان های خانگی عرق کف دست

عرق کف دست یک عمل کاملا طبیعی و سالم است، زیرا با تعریق بدنتان در حال پاکسازی سموم، دفع نمک اضافی و خنک کردن بدن در یک روز گرم تابستانی است. با این حال، برخی افراد با مشکل عرق مکرر و یا عرق بیش از حد مواجه می شوند. عرق زیاد بر روی بسیاری از قسمت های مختلف بدن ، از جمله کف دست، تاثیر می گذارد. برای کاهش عرق کف دست ، پیشنهاد می کنیم که راه حل های خانگی ما را امتحان کنید. با مجله دلگرم همراه شوید.

علل و علائم عرق کف دست

سیستم عصبی بیش از حد فعال می تواند باعث تحریک غدد عرق کف دست باشد. عرق کف دست در واقع یک درگیری و کشمکش داخلی است که بدن به تنظیم دما نیازمند می شود. در اصطلاحات پزشکی عرق زیاد کف دست، هایپرهیدروزیس، نامیده می شود که می تواند فعالیت های روزمره را مختل کند و همچنین باعث می شود که فرد در محیط های اجتماعی خجالت زده یا مضطرب شود. در موارد شدیدتر، برای درمان جراحی مورد نیاز است.

علائم و نشانه های عرق زیاد کف دست شامل مقادیر نامنظم تعریق، دستان سرد و مرطوب و قطره های کوچک عرق که از کف دستان می ریزد. گاهی اوقات این علائم بدون هشدار رخ می دهد و معمولا حداقل یک هفته طول می کشد.

درمان عرق کف دست

درمان های خانگی عرق کف دست

علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی و عاطفی، عرق کف دست همچنین می تواند به مشکلات دیگری مانند عفونت قارچی ناخن، زگیل، عفونت باکتریایی و بثورات گرمایی منجر شود. برای مبارزه با این شرایط، درمانهای خانگی عرق کف دست را برای کاهش تعریق کف دست امتحان کنید:

1- دستمال مرطوب الکلی

اگر شما در حال رفتن به شرکت یا محل کارتان هستید و می خواهید عرق زیاد دست را تمیز کنید، با استفاده از دستمال مرطوب الکلی دستان خود را پاک کنید . زیرا الکل موجود در دستمال مرطوب می تواند چند ساعت مجاری عرق کف دست را منقبض و جمع ‌کند. با این کار دیگر هنگام دست دادن با همکاران احساس خجالت و شرم نخواهید داشت. قبل از اینکه وارد شرکت یا محل کارتان شوید، از این روش استفاده کنید.

2- چای کیسه ای برای درمان عرق کف دست

اسید تانیک موجود در چای حاوی خاصیت قابض و جمع کننده است که به عنوان یک ضد عرق طبیعی عمل می کند. پنج چای کیسه ای را به یک چهارم آب اضافه کنید و بجوشانید. سپس اجازه دهید محلول خنک شود، سپس کف دست خود را به مدت سی دقیقه در آن محلول فرو برید. برخی افراد نیز به مدت 10 تا 15 دقیقه چای کیسه ای را در دستان خود نگه می دارند تا میزان تعریق کف دست را کاهش دهند.

3- نشاسته ذرت در درمان عرق کف دست

هنگامی که کف دستتان بیش از حد سرد و خیس می شود، نشاسته ذرت را بین دستان خود بمالید تا رطوبت اضافی دست را جذب خود کند.

4- اجتناب از غذاهای غنی از ید

درمصرف غذاهای غنی از ید نظارت داشته باشید زیرا این غذاها می توانند باعث بروز هایپرهیدروزیس (عرق کف دست) شوند، از جمله کلم بروکلی، مارچوبه، گوشت گاو، کبد، بوقلمون و پیاز سفید.

5- دمنوش مریم گلی برای درمان عرق کف دست

برخی افراد ادعا می کنند زمانی که دستان خود را در دم کرده مریم گلی فرو می برند یا دمنوش مریم گلی می نوشند،50٪ کاهش عرق کف دستشان کاهش می یابد. برای آماده کردن یک چای خوشمزه می توانید مریم گلی، لیمو و عسل را با هم بجوشانید یا این که چند کیسه چای مریم گلی را به آب داغ اضافه کنید. اجازه دهید چای به مدت حداقل5 دقیقه خنک شود سپس به مدت 5 تا 15 دقیقه دستان خود را در آن محلول فرو کنید. چندین هفته این روش را تکرار کنید تا تغییرات قابل توجهی در کف دست خود مشاهده کنید

6- تکنیک های آرام سازی

یک روز پر استرس می تواند موجب افزایش تعریق بدن شود. بنابراین تکنیک های آرامش بخش مانند یوگا، مدیتیشن و تمرینات تنفسی می توانند از عرق کف دست جلوگیری کنند.

7- زینک(روی) برای درمان عرق کف دست

مکمل زینک (روی) مصرف کنید که اثربخشی آن در کنترل عرق اثبات شده است

8- پودر بچه برای درمان عرق کف دست

با مالیدن پودر تالک به کف دست، عرق بیش از حد کف دست را می توانید کنترل کنید.

9- دست ها را بشویید

برای جلوگیری از عرق کف دست، دستان خود را با صابون و آب سرد بشویید تا کف دست خنک شده و از درمان فوری عرق کف دست برخوردار شوید.

برخی از محصولات ضدعرق پیشنهادی:

  1. آلومینیوم کلراید هگزا هیدرات یک ضد عرق است که با تأثیر بر سلولهای تولید کننده عرق بعنوان ضد عرق عمل می کند. به صورت موضعی می توان استفاده کرد.
  2. ضد عرق درایسول (Drysol) قدیمیترین و پر فروش ترین ضد عرق دنیا می باشد.این محصول یک محلول مایع شفاف می باشد که با یک بار استفاده بر روی هر ناحیه ای از پوست بدن، آن ناحیه تا ۷ روز عرق نکرده و به طور کامل خشک میشود. با استحمام و شستشو هم اثر این محصول از بین نخواهد رفت

تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی


بیشتر بخوانید :

علت عرق کف دست : ۱۰ درمان قطعی عرق کردن کف دست

چرا کف دستم اینقدر عرق میکند!

انواع عرق کردن همراه با علت آن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits