دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش طبیعی محافظت از پوست چرب
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روش طبیعی محافظت از پوست چرب-محافظت از پوست چرب-روشهای محافظت از پوست چرب

روش طبیعی محافظت از پوست چرب، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

پوست چرب

روش طبیعی محافظت از پوست چرب

پوست چرب
در این نوع پوست، منافذ درشتي ديده مي شود و این نوع پوست گرایش به کلفت و زمخت شدن بافت دارد. این نوع پوست داراي غدد چربی بسيار فعالی است که موجب توليد روغن و چربی بيش از حد می شود و به پوست ظاهری براق و چرب و روغندار مي دهد. پوستهای چرب،
جوش و لکه جوشهای سرسياه و سفيد دیده می شود. با نگه داری و مراقبت صحيح از پوست های چرب می توان آن را تميز نگه داشت و چربی اضافی آن را تحت کنترل نگه داشت و داراي چهره ایی صاف و تميز شد.
استفاده از صابونهای چربی بر و شتشوی دو تا سه بار در روز بوسیله صابون و آب ولرم و یا کمی داغ و همچنین زدن محلول های موضعی مانند “کلیندامایسین” بهترین روش برای مراقبت از پوستهای چرب است.

1.خاک رس: اگر کمی آب به خاک رس اضافه کنید وآن را به روی پوست خود بمالید باعث سفت شدن پوست شما می شود زیرا خاک رس حاوی مواد قابض طبیعی می باشد ،سعی کنید این کار را هفته ای دو بار تکرار کنید.ظت از پوست های چرب به طور طبیعی

2.پاک کردن تکه ای: بعضی از قسمت های پوست چرب روی صورت چرب تر و براق تر به نظر می رسند برای از بین بردن این چربی و براقی نوارهای بلات یا پاک کننده را از داروخانه ها تهیه کنید و به روی این قسمت از پوست خود بچسبانید.

3.آب : از لوازم آرایش فاقد چربی استفاده کنید و شب ها برای پاک کردن آرایش از روی پوست خود حتما پوست خود را با آب بشویید و به پاک کننده های آرایشی که بدون نیاز به آب می باشند اکتفا نکنید

4.مرکبات: مرکبات پاک کننده های طبیعی ملایمی هستند که دارای مواد قابض وسفت کننده ی طبیعی پوست نیز می باشند ،مرکبات پاک کننده های مناسبی برای پوست های چرب می باشند،شما می توانید هر شب پوست خود را با برش هایی از مرکبات پاک کنید.


5.مدل مو: اگر پوست شما چرب است حتما موهای شما نیز چرب است ،پس سعی کنید همیشه موهای خود را جمع کنید تا با پوست صورت شما زیاد تماس پیدا نکند و با عث تشدید چربی پوست شما نشود زیرا تماس موهای چرب با پوست چرب باعث بیشتر شدن چربی پوست می شود.


6.کرم های ضد آفتاب: حتما از کرم های ضد آفتاب فاقد چربی و مناسب پوست های چرب استفاده کنید.

سعی کنید با رعایت نکات بالا از پوست چرب خود محافظت کنید و سعی کنید حداقل سالانه یک یا دو بار به یک متخصص پوست مراجعه کرده و مشکلات پوستی خود را بر طرف کنید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits