دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تهیه اسکراب و لایه بردارهای پوست خانگی فوق العاده
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
--اسكراب قهوه ویژه برنزه‌ها-پوستی نرم و لطیف با اسكراب وانیلی-اسكراب نمك دریایی ویژه بدن-نرم‌كننده پوست و ضدقارچ-اسكراب آلوورا-داشتن پوستی رؤیایی و درخشان

اسکراب و لایه بردارهای پوست خانگی ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

اسکراب و لایه بردارهای پوست خانگی

اسکراب و لایه بردارهای پوست خانگی

لایه‌برداری یکی از راه‌های مبارزه با فرسایش ناشی از خستگی و آرایش مداوم پوست است و شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی موجود در منزل به سادگی ماسک‌های لایه بردار طبیعی تهیه کنید.

امروزه مراقبت از پوست در میان افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا با وجود انبوه آلودگی و استرس‌هایی که فرد در زندگی روزمره با آن مواجه می شود، پوست در معرض آسیب پذیری بیشتری قرار می‌گیرد.

اسكراب قهوه ویژه برنزه‌ها

اگر پوست تیره دارید و می‌خواهید یك اسكراب مناسب و مفید برای پوست خود تهیه كنید به شما پیشنهاد می‌كنیم از اسكراب خانگی قهوه استفاده كنید. وجود قهوه به دلیل داشتن آنتی‌اكسیدان‌های مفید می‌تواند تاثیر زیادی در پاكسازی پوست و رفع التهاب‌های پوستی داشته باشد.

اسید كافئیك موجود در پودر قهوه با خاصیت ضدالتهابی كه دارد می‌تواند به درمان زخم‌ها و خراش‌های سطحی پوست كمك كند. برای تهیه این اسكراب كافی است نصف فنجان قهوه را با نصف فنجان نمك با دانه‌های درشت مخلوط كنید و در نهایت یك تا 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه كنید و آن را هم بزنید.

افرادی كه از اسكراب قهوه برای پاكسازی و لایه‌برداری پوست استفاده می‌كنند ناخودآگاه از خواص آنتی‌اكسیدان‌ها و مواد مفید قهوه برای پیشگیری از چین و چروك پوست و كمرنگ‌تر شدن لك‌های صورت استفاده می‌كنند.

پوستی نرم و لطیف با اسكراب وانیلی

اسكراب‌ها انواع مختلفی دارند كه برای نقاط مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضرورت استفاده از اسكراب‌ها از بین بردن بافت‌های مرده و پاكسازی پوست از سلول‌های پیر و فرسوده است.

ضرورت استفاده از اسكراب‌ها با آمدن فصل پاییز چندبرابر می‌شود چراكه در پاییز فصل جدیدی از فرسودگی سلول‌های پوستی و مرگ آنها با سرد و خشك شدن هوا آغاز می‌شود.

برای تهیه اسكراب وانیلی به یك فنجان شكر دانه درشت نیاز دارید. شكر را درون یك كاسه بریزید و مقداری روغن زیتون به آن اضافه كنید تا شكر نرم شود. سپس یک قاشق چای‌خوری پودر وانیل به آن اضافه کنید و آن را خوب به هم بزنید تا مخلوطی یک‌دست تهیه شود. این اسکراب را 10 تا 15 دقیقه بعد از ماسک کردن روی صورت با آب نیمه ولرم بشویید.

اسكراب نمك دریایی ویژه بدن

اگر می‌خواهید بعد از اسكراب پوستی نرم، درخشان و مرطوب داشته باشید می‌توانید از اسكراب نمك دریایی در منزل استفاده كنید برای تهیه این اسكراب نیاز به پودر سنگ نمك دریایی دارید كه خیلی نرم نشده باشد و در عین حال زبری‌های اولیه خود را از دست داده باشد.

برای تهیه این اسكراب می‌توانید از روغن زیتون یا روغن بادام شیرین استفاده كنید و یك تا 2 قاشق از آن را با نصف لیوان پودر درشت نمك سنگ دریا مخلوط كنید به گونه‌ای كه در عین حال كه پودر نمك در روغن نرم می‌شود، به طور كامل حل نشود. استفاده از این اسكراب روی پوست بدن و دست‌ها به درخشندگی و افزایش رطوبت پوست كمك می‌كند.

اسکراب و لایه بردارهای پوست خانگی

اسكراب نشاسته

وی‍ژه پوست‌های خشك و حساس

اگر به دنبال تهیه یك اسكراب خانگی مناسب برای پوست خشك و حساس خود هستید به شما پیشنهاد می‌كنیم یك بار اسكراب نشاسته را بررسی كنید. برای تهیه این اسكراب كافی است یك قاشق مرباخوری نشاسته را با یك تا 2 قاشق غذاخوری ماست تركیب كنید و از آن برای لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست دست و صورت‌تان استفاده كنید.

از این اسكراب طبیعی می‌توانید دو بار در هفته استفاده كنید. به خاطر داشته باشید كه در هر بار استفاده از اسكراب اجازه دهید این ماسک به مدت 30 دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند تا علاوه بر آبرسانی به سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده پوست، برای
از بین بردن سلول‌های مرده نیز موثر باشد.

نرم‌كننده پوست و ضدقارچ

اگر می‌خواهید علاوه بر لایه‌برداری از پوست بدن‌ خود آن موضع را از باكتری‌ها عاری كنید به شما پیشنهاد می‌كنیم از اسكراب خانگی ماست و گردو استفاده كنید.

برای تهیه این اسكراب كافی است 2 قاشق غذاخوری گردوی چرخ شده را با 2 قاشق ماست تركیب كنید و آن را روی پوست موضع مورد نظر بمالید. این اسكراب به شما كمك می‌كند تا در كمتر از 15 دقیقه علاوه بر لایه‌برداری از پوست‌تان و آبرسانی مناسب به سطح پوست به از بین بردن باكتری‌ها و قارچ‌های احتمالی كه در آن موضع وجود دارد، كمك كنید.

اسکراب و لایه بردارهای پوست خانگی

اسكراب آلوورا

برای پوست‌های حساس

اگر می‌خواهید برای پوست حساس‌تان اسكرابی ساده و كم دردسر درست كنید كه بتوانید به راحتی آن را در یخچال نگهداری كنید، می‌توانید از آلوورا استفاده كنید. آلوورا از جمله گیاهانی است كه با تمام پوست‌ها سازگاری دارد و می‌تواند هنگام لایه‌برداری آبرسانی مفیدی را به سطح پوست ارائه دهد.

برای تهیه اسكراب آلوورا كافی است ژله آلوورا را با ته فنجان نمك دریایی آسیاب شده مخلوط كنید. به عنوان مثال می‌توانید 2 قاشق از آلوورا را با یك قاشق نمك دریایی مخلوط كنید و از آن برای لایه‌برداری پوست صورت و بدن‌تان استفاده كنید. تنها باید مراقب باشید هنگام لایه‌برداری از پوست بیش از اندازه دانه‌های نمك دریایی را روی پوست‌تان فشار ندهید.

اسكراب بادام

برای لایه‌برداری هفتگی

اگر می‌خواهید یك اسكراب مناسب و هفتگی در آشپزخانه‌تان آماده كنید كه از آن بتوانید به طور هفتگی استفاده كنید، می‌توانید اسكراب بادام بسازید. برای تهیه این اسكراب كافی است 10 تا 15 عدد بادام را چرخ کرده و آن را با یك قاشق نمك و یك قاشق عسل مخلوط كنید.

از این اسكراب می‌توانید هم برای لایه‌برداری از پوست صورت و هم برای لایه‌برداری از پوست دست‌ها استفاده كنید. حتی می‌توانید از اسكراب بادام برای لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌های مرده بافت پوست در ناحیه گردن استفاده كنید. دقت داشته باشید كه این اسكراب را بهتر است به صورت دورانی روی پوست‌تان مالش دهید و پس از پایان كار آن را با آب نیمه ولرم بشویید.

اسكراب توت‌فرنگی

برای داشتن پوستی رؤیایی و درخشان

علاوه بر اسكراب‌هایی كه از تركیب چند نوع ماده طبیعی به دست می‌آید می‌توانید از اسكراب‌های میوه‌ای نیز برای لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌ها و بافت‌های مرده پوست‌تان كمك بگیرید. برای این كار تنها نیاز دارید میوه مورد نظر را به كمك یك گوشتكوب چوبی بكوبید یا آن را در میكسر به خوبی مخلوط كنید و برای 5 تا 10 دقیقه متناسب با نوع پوست‌تان از این اسكراب استفاده كنید.

از آنجا كه هنگام استفاده از این نوع اسكراب از اسیدهای موجود در میوه برای پاكسازی سلول‌های مرده استفاده می‌كنید باید مراقب باشید كه بعد از گذاشتن این اسكراب روی پوست‌ پس از 5دقیقه اگر احساس سوزش داشتید این اسكراب را از روی پوست‌تان بشویید تا به سلول‌های زنده پوست آسیب نرسد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits