دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تغذیه سالمندان،توصیه هایی مفید برای تغذیه سالمندان
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تغذیه سالمندان-نحوه تغذیه سالمندان-چگونگی تغذیه سالمندان-روش صحیح تغذیه سالمندان-تغذیه درست سالمندان-تغذیه و سالمندان-تغذیه سالمند-تغذیه سالم سالمندان-مواد غذایی برای سالمندان-مواد غذایی مفید سالمندان

تغذیه سالمندان:وقتی سن بالا می رود بیماری ها نیز افزایش می یابد.در این بین تغذیه سالمندان نقش مهمی در سلامتی آن ها دارد.

تغذیه سالمندان

تغذیه سالمندان

برخی از مواد غذای و گروه های غذایی هستند که برای سلامتی به طور حتم باید در دوران سالمندی مصرف شود و توصیه هایی برای تغذیه سالمندان و حفظ سلامتی آن ها وجد دارد که رعایت آن ها کمک به سزایی به سلامتی سالمندان میکند.برای دانستن این توصیه ها با دلگرم همراه شوید:


::تغذیه سالمندان:گوشت، ماهی ، تخم مرغ ، لوبیا و دیگر منابع غیر لبنی پروتئین - حداقل دو وعده ماهی در هفته، بخشی از ماهی های روغنی


::تغذیه سالمندان:نان، برنج ، سیب زمینی، ماکارونی و سایر محصولات نشاسته ای


::تغذیه سالمندان:نان، برنج، ماکارونی و غلات صبحانه . دیگر منابع خوب فیبر سیب زمینی ، جو ، لوبیا ، نخود فرنگی ، عدس، میوه و سبزیجات


::تغذیه سالمندان:غذاهای غنی از آهن اهن برای سالمندان بسیار اهمیت دارد و اگر کمبود داشته باشند بیمار خواهند شد .


::تغذیه سالمندان:پوکی استخوان در سنین بالا اتفاق می افتد و باید در این سن شیر زیادی بخورید،مانند شیر، پنیر و ماست .

تغذیه سالمندان


::تغذیه سالمندان:نمک را از سبد غذایی حذف کنید چراکه سبب بیماری های قلبی و عروقی می شود .


::تغذیه سالمندان:ویتامین دی برای سلامتی اسخوان شما خوب است و باید در معرض نور خورشید باشید تا سلامتی خود را تضمین کنید البته نو ر زیاد خورشید نیز مفید نیست .


::تغذیه سالمندان:وزن خود را بررسی کنید و از غذاهای سالم استفاده نمایید اضافه وزن سبب دیابت می شود و بیماری ها را افزایش می دهد .
حتما اب بنوشید ولی از مواد کافئین دار پرهیز کنید .


::تغذیه سالمندان:در برخی سالمندان احساس تشنگی کم میشود و اینان مدت زمان طولانی بدون مصرف مایعات به سرمیبرند. عده ای نیز به دلیل ترس از مشکلات عدم کنترل از مصرف مایعات پرهیز میکنند. این در حالی است که کم آبی میتواند به اختلالات ذهنی، سردرد و اضطراب منجر شود، از همین رو باید سالمندان در طول روز با فواصل معین حتی اگر احساس تشنگی هم نمیکنند، آب بیاشامند.

برگردان:نرگس زارعی-مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits