دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با مواد غذایی تابستانی خوشمزه برای کودک

۱۰ غذای خوشمزه برای کودک مخصوص روزهای گرم

آشنایی با مواد غذایی تابستانی خوشمزه برای کودک
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
چه نوع خوراکی های و نوشیدنی هایی برای اطفال در فصل تابستان مفیدند و به رشد و سلامت آن ها کمک می کنند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با ما در مجله دلگرم همراه شوید.

غذاهای خوشمزه برای کودک مخصوص روزهای گرم

فصل تابستان زمانی است که اردوها و گردش های تابستانی به اطراف شهر خود، قسمتی از برنامه های شما و کودکتان است. اغلب مادران در این فصل، چنین فکرهایی را به صورت مداوم در ذهن خود تکرار می کنند:

"کودک من به یک اردوی هنری و صنایع دستی خواهد رفت و یا زمان کلاس کودک من صبح است و پس از آن در اواسط روز برای شنا کردن هم خواهد رفت، عصر هم در یک کلاس ورزشی شرکت خواهد کرد.

پس شما به عنوان یک پدر یا مادر سعی کنید یک برنامه غذایی مناسب برای کودک خود در فصل تابستان داشته باشید، تا کودک شما در تمام طول روز، پر انرژی بوده و نفس کم نیاورد. پس این مقاله از مجله دلگرم را از دست ندهید.

بهترین غذاها برای کودکان در تابستان و نکات تغذیه ای مهم

حتی در صورت انجام فعالیت های فشرده و کلاس های زیاد در یک روز، کودک شما می تواند انرژی از دست رفته روزانه خود را از چند وعده تغذیه خوب به دست آورد.

این یک حقیقت است، که اگر وعده های غذای کودک شما در این فصل مناسب باشد، می توانید عملکرد خوب و انرژی عالی را از کودکتان انتظار داشته باشید.

عادات غذایی سالم برای کودکان در گرمای تابستان

کودکان در فصل تابستان به وعده های غذایی که می خورند، حساس هستند. اگر برای عادت دادن کودک خود به غذاهای سالم داد و بیداد کنید، آن ها بیشتر لج می کنند و حتی ممکن است در مقابل خوردن مقدار زیادی از غذاها در طول ماه های گرم مقاومت نشان دهند.

همچنین، در چنین شرایطی برای مادران شاغل ممکن است این سوال پیش بیاید که: "چه چیزی برای جعبه غذای کودکم در طول تابستان تدارک ببینم؟"، پس از آن آماده کردن سریع این غذاها و بسته بندی آن ها مشکل دیگر خواهد بود.

۱۰ غذای خوشمزه برای کودک مخصوص روزهای گرم

در این مقاله، 10 ماده غذایی تابستانی برای کودکان که برای دوران قبل از نوجوانی آن ها، ایده آل هستند، ارائه خواهد شد. مجموعه این گونه برنامه ها، باید بر روی منوی وعده های غذایی اصلی مادران قرار گیرد.

10 غذای کودکان که برای آماده کردن آن ها زمان زیادی لازم ندارید:

1. نوشیدنی و آب میوه برای کودک

زمانی که مقدار جیوه بدن کودک شما در اثر گرما افزایش می یابد، شما نیاز به تهیه مواد غذایی دارید که سرد باشند. مصرف آب میوه ها به ویژه همراه با برگ های نعنای تازه مخلوط شده با آب نارگیل، لیمو، خیار و یا هندوانه، خنک کننده بدن کودک شما برای گرمای تابستان است.

2. سالاد میوه مناسب به عنوان غذای کودک

برای صبحانه، دسر و یا یک میان وعده بعدازظهر، یک سالاد میوه سرد تازه، انتخاب خوشمزه ای برای تمام اعضای خانواده است. نصف یک خربزه را با تکه های پاپایا و یا تکه هایی از برش نارگیل مخلوط کنید و آن ها را در ظرفی ریخته و همراه با کودکان خود میل نمایید.

3. ماست میوه ای غذای جالب کودک

ماست یک غذای خنک کننده و خوشمزه برای کودک شما است. شما همچنین می توانید میوه ها را به ماست و یا کشک اضافه کرده و یک ترکیب بدون چرب و سالم تهیه کنید.

علاوه بر این، شما می توانید با اضافه کردن برخی از پودر ها به ماست پرچرب یک غذای دوست داشتنی برای کودک خود درست کنید. شما می-توانید از ماست در دوغ، یا سالاد و یا دسرها برای غذای کودک خود در طول تابستان استفاده کنید.

4. مواد بسته بندی شده به عنوان غذای کودک

بسته بندی مواد غذایی در همه زمان ها به ویژه در ماه های گرم سال دارای اهمیت زیادی است و یکی از نکات پیچیده برای حفظ سلامتی کودک شما است. شما می توانید در بعضی از فروشگاه ها نمونه های اصلاح شده و سالمی از غذاهای آماده را برای کودک خود پیدا کنید.

بسیاری از آن مواد غذایی در برابر میکروب ها، پاستوریزه و بسته بندی شده اند. لوبیا، پنیر کم چرب، سبزیجات (فلفل سبز و قرمز، ذرت، پیاز سبز، اسفناج، قارچ)، و مرغ را که در همه زمان ها در میان کودکان مورد استقبال قرار گرفته و همه با علاقه خاصی آن ها را می خورند، در فروشگاه ها به صورت بسته بندی شده یافت می شوند.

5. همبرگر و رولت های سالم برای غذای کودکان

هر چند بسیاری از کودکان دلشان برای انواع همبرگرها و رولت ها ضعف می رود و به خوردن آن اعتیاد پیدا کرده اند، نگران نباشید.

شما می توانید آن را با پر کردن مواد سالم درست کرده و مواد مضر مانند سس مایونز ادویه دار و گوشت قرمز را از برنامه غذایی حذف کنید. شما می توانید آن ها را به صورت تنوری درست کرده و از مرغ، عدس یا سبزیجات در درون این رولت ها استفاده کنید.

همچنین، میوه هایی مانند حلقه های آناناس همراه با مقداری فلفل، می تواند رولت شما را سالم تر کند.

6. پنکیک یک غذای سالم برای کودک

پنکیک ها از جمله مواد غذایی تقویت کننده و انرژی دهنده فوری برای کودکان هستند. یک ظرف صبحانه خوش آیند برای کودکان می تواند با نان شیرین، پهن و قطعه قطعه شده همراه با تکه های حلقه ای موز پر شود و یا با نان پخته شده از دانه های گندم کامل، سبوس دار و اعلا با توت فرنگی تازه خنک تزیین شده باشد.

شما می توانید مطمئن شوید که کودکان خود را برای خوردن این صبحانه جالب وخوشمزه، آماده نشان خواهند داد.

۱۰ غذای خوشمزه برای کودک مخصوص روزهای گرم

7. تخم مرغ غذای کامل کودک

استفاده با احتیاط از تخم مرغ تاثیر شگفت انگیزی در هوش و استقامت بدنی کودکان دارد. کودکان به تخم مرغ نیمرو سرخ شده با قارچ، همراه با نان سبوس دار علاقه بسیاری نشان می دهند.

تخم مرغ آب پز شده را می توان با چند قطره از اسانس وانیل، نان تست فرانسوی و خرده های بادام مخلوط کرد، و فرنی کاراملی خوشمزه و خوش قیافه با تخم مرغ را برای تمام کودکانی بزرگ وکوچک درست کرد، که دوست داشته باشند.

8. پاپ کورن غذای مورد علاقه کودک

بله! ذرت بو داده و یا پاپ کورن از جمله مواد غذایی سالم برای تغذیه کودکان در فصل تابستان است. با اضافه کردن کمی از پنیر، نمک و فلفل به آن می تواند یک میان وعده مقوی و کم حجم برای تمام کودکان در این فصل درست کرد.

9. هندوانه یا خربزه گزینه عالی برای تابستان

خوردن هندوانه و خربزه به صورت آب میوه و یا قاچ قاچ شده، در فصل تابستان می تواند برای تامین آب بدن کودک شما مفید باشد. در هر صورت هندوانه و خربزه خوشمزه هستند.

مطمئن شوید که آن ها در روی میز ناهار و در هر وعده غذا یی خورده می شوند، خوردن دانه آن ها هم به عنوان منبع خوبی از آهن شناخته شده است. شما همچنین می توانید آب شربت خربزه یخ زده را در وعده های غذای کودک خود قرار داده و یا از آن ها به عنوان بستنی یخی، برای تغییر در مزه و شکل خوراکی های کودکان بهره ببرید.

10. مواد غذایی که به طور طبیعی شیرین هستند

یک مشت بادام، کشمش و گردو را خرد کرده، و مخلوط آن ها را در یک فنجان کوچک ماست بریزید، که سالم تر از بستنی آماده بیرون است.

سس شکلات تلخ و یا سس توت فرنگی یکی دیگر از اضافه کردنی ها برای درست کردن یک دسر تابستانی سرد و دلپذیر برای کودک شما می باشد.

در صورت نیاز اضافه کردن مقدار کمی خامه به عنوان یک روش خاص برای خوشمزه کردن این دسرها برای کودک می تواند استفاده شود.

بیشتر بخوانید :

۱۱ نکته اساسی برای رفع بد غذایی کودکان

۱۰ ماده غذایی مقوی برای تقویت حافظه و مغز کودکان

۵ روش برای علاقه مند کردن کودکان به مسواک زدن

بهترین روش برای نگهداری از غذای کودک در طولانی مدت

بنابراین شما می توانید در دفعات بعدی، از روش های مختلف برای گول زدن کودکانی خود، در خوردن غذاهای سالم تابستانی و شکستن مقاومت آن ها در برابر این مواد غذایی استفاده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits